[Test] verzamelgallery digicam-samples voor GOT

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Omdat op GOT vaak om voorbeelden van digicams gevraagd wordt, en veel mensen niet geneog bandbreedte hebben om originele foto's te plaatsen, wil ik even een test doen om een gallery te maken voor GOT waar gebruikers originele foto's van een bepaalde camera kunnen plaatsen.

Deze kunnen dan (voorlopig) hotgelinkt worden enkel op GOT.

Willen de bezitters van deze camera's dus foto's online hebben. Doe dit dan hier:

http://gallery.kmfstudio.com/Canon_powershot_a60_samples
http://gallery.kmfstudio.com/Canon_powershot_A70_samples
http://gallery.kmfstudio.com/Canon_powershot_A80_samples
http://gallery.kmfstudio.com/minoltaz1_samples

Login: CamReview
Pass: CamReview

Als de bandbreedte en HDD-space beetje te overzien blijft en er animo voor is, dan zal ik dit voor alle camera;s een album aanmaken, de gallery beetje aanpassen, en misschien een eigen domein ervoor nemen.

Nu eerst alleen voor de Canon A60, A70, A80 en minolta Z1.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 09:51
athlonkmf schreef op 31 december 2003 @ 17:25:
Omdat op GOT vaak om voorbeelden van digicams gevraagd wordt, en veel mensen niet geneog bandbreedte hebben om originele foto's te plaatsen, wil ik even een test doen om een gallery te maken voor GOT waar gebruikers originele foto's van een bepaalde camera kunnen plaatsen.
Zonder je initiatief meteen te torpederen (vind het wel een goed idee), op pbase.com kun je ook zoeken op camera merk en type.

Zo kun je dus ook snel voorbeeld images krijgen van een bepaald merk of type.
Enkele voorbeeldjes:

Canon 300D
Canon 1Ds
Canon Powershot A80
Nikon D100
Nikon D2h
Medion md9700
Sony DSC F828
Sony DSC F717

• kmf
  • Niet online
Maarten.O schreef op 31 december 2003 @ 22:26:
[...]

Zonder je initiatief meteen te torpederen (vind het wel een goed idee), op pbase.com kun je ook zoeken op camera merk en type.

Zo kun je dus ook snel voorbeeld images krijgen van een bepaald merk of type.
Enkele voorbeeldjes:

Canon 300D
Canon 1Ds
Canon Powershot A80
Nikon D100
Nikon D2h
Medion md9700
Sony DSC F828
Sony DSC F717
Hmm.. idd is een functie die ik nog niet had ontdekt van pbase. Vind het ook wel goed dan, hoewel de stap van registreren dan toch een stap hoger is. Even testen of die foto's ook gelinkt kan worden hier:

OK. kan dus ook. Dan is er geen nut voor mijn initiatief :P

(hoewel ik het leuker vind om in een keer alle mogelijke foto's te zien)

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 31-12-2003 22:41 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Pbase vind ik teleurstellend... De meeste fotos zijn niet scherp.

Met jouw ding, zou je kunnen stemmen op de meest gelukte fotos e.d. Zodat ik als koper kan zien wat ik op 100% uit die camera zou kunnen persen... Wat ik op pBase niet zie, van een portret van één of andere randdebiel wordt ik niet warm van een cam!

• kmf
  • Niet online
Als er genoeg animo voor is, zal ik coppernic installeren (waar je ook stemmen kan uitbrengen, ik mensen kan laten registreren en eigen space geven, etc).

Maar ik wil dus even afwachten op reacties van GOTers en ik wil eerst even zien hoeveel ruimte en verkeer het allemaal vraagt zodat ik mijn verkeer/hddspace beetje kan instellen.

Dus plaats hier je mening.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:20

Marc H

- - Is wakker - -

Hoewel ik het een leuk idee vind, zie ik nogal veel haken en ogen aan het plan:

Geef een totale beginneling een Canon 1DS met het duurste L glas, en je krijgt op zijn best "redelijke" fotos, en op zijn slechst totale bagger, iemand die echter perfect met de limitaties van zijn camera om weet te gaan zal met een slechtere camera betere fotos weten te maken dan de n00b hierboven met zijn 1DS.

Je zal ook nooit de verschillende camera's kunnen vergelijken, omdat het onderwerp nooit hetzelfde is, de omstandigheden zijn anders, enz.

De enige methode om betrouwbaar foto's van camera's te kunnen vergelijken is als de camera's allemaal precies hetzelfde fotograferen, onder dezelfde omstandigheden. En dan nog kan de fotograaf het verschil maken, omdat fotograaf x beter met camera y overweg kan, en net die ene optie van cam y kan gebruiken om de foto beter te laten worden, en dat terwijl cam Z een nog betere foto had kunnen maken als fotograaf B een bepaalde optie had gebruikt.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• kmf
  • Niet online
Marc H schreef op 01 januari 2004 @ 05:43:
Hoewel ik het een leuk idee vind, zie ik nogal veel haken en ogen aan het plan:

Geef een totale beginneling een Canon 1DS met het duurste L glas, en je krijgt op zijn best "redelijke" fotos, en op zijn slechst totale bagger, iemand die echter perfect met de limitaties van zijn camera om weet te gaan zal met een slechtere camera betere fotos weten te maken dan de n00b hierboven met zijn 1DS.

Je zal ook nooit de verschillende camera's kunnen vergelijken, omdat het onderwerp nooit hetzelfde is, de omstandigheden zijn anders, enz.

De enige methode om betrouwbaar foto's van camera's te kunnen vergelijken is als de camera's allemaal precies hetzelfde fotograferen, onder dezelfde omstandigheden. En dan nog kan de fotograaf het verschil maken, omdat fotograaf x beter met camera y overweg kan, en net die ene optie van cam y kan gebruiken om de foto beter te laten worden, en dat terwijl cam Z een nog betere foto had kunnen maken als fotograaf B een bepaalde optie had gebruikt.
Je bent verwart fototechniek met camerakwaliteit. Een goede fotograaf kan mooie composities maken met wat voor camera dan ook, maar zelfs de beste fotograaf kan geen foto's maken zonder ruis, purple fringing, barrel distortion met een webcam van 5 euro.
De instellingen worden getoond door middel van EXIF en een verzameling foto's is nog steeds de next best thing om de kwaliteit van een camera te beoordelen.

Er zijn niet veel personenen op GOT die elk van hetzelfde onderwerp een foto kan maken ter vergelijking denk ik. (maar daar hebben we dpreview voor). Dan moeten we het maar doen met een verzameling foto's die op het hoogste kwaliteit geschoten kunnen worden.

Pagina: 1