Meerdere ip adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-06 09:49
Ik heb hier net ADSL van Okapi-telecom www.okapi-telecom.nl (enige aanbieder ivm outsourcing van telecom door de studenten huisvestiging)
Weinig verdere informatie over deze aanbieder, behalve dat het 2048/512 zou moeten zijn.
Router: Edimax
Modem: Cisco 575 LRE

Nu merk ik dat ik elke paar minuten een ander ip adres (www.watismijnip.nl) heb eindigend op xxx.xxx.xx.34 ,2 ,18 of 50.

Dit lijkt mij vreemd, dat ik blijkbaar niet mijn eigen ip adres behoudt, wanneer ik gewoon online blijf.
Zie ik wat over het hoofd of is dit raar en zou dt uitmaken voor de werking van sommige progamma's of online gaming. :)

----------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19973

Je zit dan denk ik in een pool van IP's.
Heb ik op werk ook. Dan hebben ze gewoon aan de router/firewall een zooi IP's toegekend die dan om de zoveel tijd een ander IP toekent aan een client/clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:49
Je kunt ff een ping openen (ping -t een-willekeurig-adres)
Dan treedt er iig geen timeout op van de (waarschijnlijke) vpn-verbinding die je router opbouwt.

[edit]
ping -t
voor windows, that is :)

[ Voor 13% gewijzigd door nescafe op 31-12-2003 17:14 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
Anoniem: 19973 schreef op 31 december 2003 @ 17:11:
Je zit dan denk ik in een pool van IP's.
Heb ik op werk ook. Dan hebben ze gewoon aan de router/firewall een zooi IP's toegekend die dan om de zoveel tijd een ander IP toekent aan een client/clients.
Maar zou dat een probleem geven met bepaalde progamma's, bijvoorrbeeld onlin gamen, doe ik nog niet maar wil het wel gaan doen.

EDIT:
nescafe schreef op 31 december 2003 @ 17:14:
Dan treedt er iig geen timeout op van de (waarschijnlijke) vpn-verbinding die je router opbouwt.

[edit]
ping -t
Idd. Nu geeft ie constant hetzelfde adres weer, is misschien handig als ik dat nodig heb voor bepaalde progamma's. Maar maak ik dit adres nu niet exclusief voor mij? De installateur vertelde me namelijk dat als ik een vast ip adres zou instellen dat ik afgesloten zou worden, of is dit iets anders.

[ Voor 44% gewijzigd door The Dutchman op 31-12-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gebruik je niet per ongeluk een of andere proxy ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99598

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze de leaseduur van een IP-adres op een paar minuten hebben gezet. Dat gaat die dhcp server niet echt leuk vinden als tig pc's om de haverklap een nieuw ipadres aanvragen.

Of ze moeten natuurlijk een enorm tekort aan adressen hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 99598 op 31-12-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:49
Je router bouwt waarschijnlijk een vpn op en daarbij worden de ip-adressen gewoon dynamisch uitgedeeld, het is vergelijkbaar met inbellen. Je ip-adres vastzetten gaat dan ook helaas niet lukken.

Op deze manier kan de provider meer aansluitingen verkopen dan ze ip-adressen hebben 'want het komt toch nooit voor dat iedereen online is'.

Je kunt de idle-timeout van je router even wat hoger zetten.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doe de controle van ip adres niet met die webpagina maar met ipconfig/winipcfg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99419

fish schreef op 01 januari 2004 @ 03:08:
doe de controle van ip adres niet met die webpagina maar met ipconfig/winipcfg
dan krijg je alleen je interne te zien :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow ja natuurlijk . je hebt en router 8)7 .. dom 8)7

maar de belangrijikste vraag was eigenlijk of je een proxy gebruikt .. zo ja zet die even uit

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
fish schreef op 01 januari 2004 @ 14:56:
ow ja natuurlijk . je hebt en router 8)7 .. dom 8)7

maar de belangrijikste vraag was eigenlijk of je een proxy gebruikt .. zo ja zet die even uit
Nee, ik gebruik geen proxy,

Wat ik wel weet is dat er hier 25 tot 50 mensen gebruik maken van het internet aangeboden door dit bedrijf. En tot nu toe ben ik vier verschillende ip adressen tegengekomen, misschien hebben zij er maar vier? In Ieder geval ben ik blij met die ping -t opmerking, mocht ik tijdelijk een vast ip nodig hebben, dan gebruik ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

The Dutchman schreef op 31 december 2003 @ 17:14:
[...]
De installateur vertelde me namelijk dat als ik een vast ip adres zou instellen dat ik afgesloten zou worden, of is dit iets anders.
Je voorkomt nu slechts een time-out; het instellen van een vast IP adres zou je moeten doen door de DHCP configuratie te overschrijven met je eigen gegevens. Aangezien je dit niet doet ben je dus niet in overtreding :) Het lijkt voor de buitenwereld alsof je ergens mee bezig bent en dus zal je IP adres niet telkens opnieuw opgevraagd te hoeven worden.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 13:27

jep

offtopic:
Is dit bij de african-in in R'dam ofzo? Ik heb ook een keer moeten werken met die lijn, en ookal ben ik niet bepaald nieuw met netwerken: het is een wazige zooi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
jep schreef op 01 januari 2004 @ 20:33:
offtopic:
Is dit bij de african-in in R'dam ofzo? Ik heb ook een keer moeten werken met die lijn, en ookal ben ik niet bepaald nieuw met netwerken: het is een wazige zooi. ;)
offtopic:
Nee, is niet in de african-in, maar is wel in Rotterdam en het internet wordt door hetzelfde bedrijf geleverd.

.
.
.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226

Nu heb ik ook een aansluiting bij hetzelfde bedrijf, en een Sweex router deed tot voor kort goed zijn werk.
Maar sinds een week heb ik het probleem dat het hele netwerk er na 5 minuten uit ligt. Ik kan dan zelfs niet meer inloggen op de router. Een reset verhelpt het probleem vaak, maar dan voor hooguit 5 minuten.

Na een belletje naar Okapi of ze iets verandert hebben krijg ik doodleuk te horen dat ze vrijwel elke dag wel wat veranderen en dat ze geen routers ondersteunen op hun netwerk. Van die kant kan ik hulp dus wel vergeten.

Het is me nog niet gelukt om door aan de instellingen te klloten het alsnog vor elkaar te krijgen. Ik denk dat ik dan maar mijn computer als server moet gaan gebruiken.
Maar mocht iemand nog hints of tips hebben, dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103621

Het maakt niet uit wat je provider doet, je interne netwerk zou moeten blijven draaien. Dus als je niet meer bij je router kan komen met het interne ip-adres, dan zit er iets fout met je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Probeer dit dan eens ........ (zie nescafe boven)
nescafe schreef op 31 december 2003 @ 17:14:

[edit]
ping -t
(laat dit dan in de startup van elke pc zitten want op je router ken dat natuurlijk niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 30-03-2004 19:06 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

Dit is een nat vertaling of roelerend pool adres, het gebruikte adres wordt vrijgegeven na het beindigen van de sessie aangezien je met gamen vaak een udp stream gebruikt en niet echt een sessie zal deze rustig constant blijven aangezien hiervoor een vaste udp nat translation time-out voor ingesteld moet worden, op zich niets byzonders dus zij het dat het door isp's niet vaak gebrukkt wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 31879 op 31-03-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu is het inderdaad zo dat als ik online een spel speelde, ik niet werd onderbroken en gewoon door kon gamen voor uren achter elkaar.

Is er niet een manier om de router een constante connectie te laten openen zodat dat niet elke keer als er een computer aangaat op het netwerk die een constante connectie moet openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 11:36
The Dutchman schreef op 31 december 2003 @ 17:09:
Ik heb hier net ADSL van Okapi-telecom www.okapi-telecom.nl (enige aanbieder ivm outsourcing van telecom door de studenten huisvestiging)
Als jij een telefoonlijn bestelt bij de Primafoon gaan heel KPN en Okapi-telecom je vervloeken, maar uiteindelijk hebben ze geen keus en krijg jij een KPN lijn. Daar kan je vervolgens ADSL op aanvragen van alle telco's die in de centrale zitten (als je dicht genoeg bij de centrale zit).
Voor jurispudentie kan je op de OPTA website wel even zoeken naar een zaak tussen KPN en Lijbrandt Telecom van een paar jaar gelden.
Weinig verdere informatie over deze aanbieder, behalve dat het 2048/512 zou moeten zijn.
Router: Edimax
Modem: Cisco 575 LRE
Probeer eens wat management interfaces uit te lezen, dan komen we misschien meer te weten over gebruikte protocollen.
Zie ik wat over het hoofd of is dit raar en zou dt uitmaken voor de werking van sommige progamma's of online gaming. :)
Dat is erg vreemd, en voor bepaalde applicaties kan het problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 110226 schreef op 02 april 2004 @ 11:57:
Is er niet een manier om de router een constante connectie te laten openen zodat dat niet elke keer als er een computer aangaat op het netwerk die een constante connectie moet openen ?
Een constante verbinding zou lukken met bijvoorbeeld MSN Messenger. Maar ik denk dat hij ook nog wil dat er data over gaat, en dat zou lukken door iets te downloaden en met netlimiter op 1kbps te cappen. Kost je 3,6MB/uur, en heb je hopelijk geen last van.

edit: Oh je router. Denk niet dat dat gaat lukken. Misschien de web/telnetinterface bereikbaar maken en hierheen connecten van buitenaf door iemand anders (of vanaf een shell). Of (wanneer mogelijk) een NTP server instellen en zeggen dat hij vaak moet synchen.

[ Voor 20% gewijzigd door GlowMouse op 02-04-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ntcp service probeert zeer vaak te updaten zonder contact te vinden gek genoeg. Maar helaas kan ik bij mijn Edimax router niet aan de ntcp instelling klooien.

Op het moment is het elke kee rals internet eruit ligt de router resetten.

Maar gek genoeg is de router soms totaal onbereikbaar, kan er niet op inloggen terwijl alle lampjes netjes branden. netwerk doet het dan ook niet.

Ik ga maar eens terug naar de winkel met dit apparaatje, wordt dan al de 2e edimax router die ik verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ondertussen bleek de garantietermijn verlopen, maar na een verwoede zoektocht op het net heb ik een onofficiele firmware upgrade gevonden (0.64) die niet officieel wordt ondersteund door Edimax aangezien er een aantal bugs inzitten.

Gek genoeg was hiermee het probleem accuut verholpen.
de statusinformatie is wel zo leuk om aan te geven dat er geen internetverbinding is, maar blijkbaar verhindert dat de computers op het netwerk niet te surfen....

Maar HELAAS na een volle dag was het probleem weer terug, er is nu ook geen regelmaat meer in het wegvallen van de verbinding. Ik heb het vermoeden dat het samenhangt met aan/uitzet gedrag van een een van de computers van een huisgenoot, of dat het aan Zonealarm zou kunnen liggen, dat op die computer staat, en hem eerst ook verhinderde op het netwerk te komen.

Mocht iemand ideen hebben, graag.
mocht ik iets verder komen, dan laat ik het horen, zodat anderen er evt ook wat aan hebben.

-Kaag-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je dat ping -t al geprobeerd of niet ?

heb je zone alarm al eens gewoon uitegzet ? zijn stekker losgetrokken ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb inderdaad zijn stekker eruit getrokken, en toen waren de problemen verholpen, daarna even zijn netwerk kaart verwisseld en toen leek het weer ok te gaan. Maar ik heb er nog niet genoeg mee getest om zeker et weten dat het aan zijn computer ligt, of aan het netwerk van mijn provider.
Pagina: 1