Zelf een intern ip-adres kiezen met 510i multipc modem

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb hier een netwerkje van een klein bedrijfje van de buurman. Nu is hiervoor adsl aangevraagd en opgeleverd.

Adsl werkt perfect, maar 1 probleem.

Het netwerkmannetje heeft ip's gekozen met 192.168.1.x hier draait ook een printserver op. Ik krijg adsl alleen werkend met 10.0.0.x ip's (dhcp en handmatig) niet met de 192.168.1.x serie. Dit is wel nodig om te kunnen printen.

Nu heb ik zitten klieren met gateways en geprobeerd om de dhcp range te veranderen of er 1 bij te voegen. Alleen toen als ik bij het toevoegen op save klik, saved ie niet en zijn de velden weer leeg. En internet werkte nog steeds niet. Ik kan het modem ook niet pingen als de pc's in die 192.168.1.x range zitten. Wel bij de 10.0.0.x range

Heb gezocht op google, en GoT maar kon het antwoord niet vinden. Het betreft windows xp prof op alle systemen. Printserver onbekend.

Hoe forceer ik een andere iprange op het thompson 510i multi pc modem van de kpn? Of hoe krijg ik het toch werkend met handmatig ingesteld ip in die range?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm

Ik meen dat je met dat tooltje ook je lan settings kon veranderen.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
oke bedankt, ik ga het eens proberen!

edit:

Zie net bij mijn eigen modem dat dit gaat lukken!

[ Voor 50% gewijzigd door zandpaddo op 31-12-2003 17:31 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als je er verder niet uitkomt:
De IP vanaf 10.0.0.150 (dus verder: 10.0.0.151 e.d.)
de Subnetmask 255.0.0.0
de Gateway 10.0.0.138
en de Primaire DNS ook op 10.0.0.138

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Als je dan toch bezig bent update je modem dan effe naar firmware 4.0.2.0 , scheelt sowieso al een hoop problemen.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 19:41:
Als je dan toch bezig bent update je modem dan effe naar firmware 4.0.2.0 , scheelt sowieso al een hoop problemen.
Laten we het maar op 4.2.3.0.0 ofzo houden :+ Zie www.kpn.com

Overigens zijn niet alle opties via de html interface te regelen, raadpleeg voor de overige opties de CLI reference.

Verwijderd

Dit kun je instellen in het INI bestand wat in de modem zit. Dit kon je met de webinterface eruit halen (backuppen). Dan kun je opgeven welke ip-range hij moet gebruiken.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb het vandaag geprobeerd. En is gelukt met het tooltje van de speedtouch site. bedankt

Even voor mensen die later tegen hetzelfde probleem aanlopen. Tooltje draaien. Kiezen voor (eerst expert bij 4.2.3.x versie) PPoA (oid)+Nat+DHCP & set lan

Dan alle instellingen invoeren zoals jij het wilt en klaar is kees
Pagina: 1