Toon posts:

vhs banden op dvd zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij zeggen hoe ik vhs banden op dvd kan zetten
met de dvd recorder pioneer dvr5100h
ik kan in de beschrijving niks vinden over dit onderwerp

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Lijkt mij dat je eerst de VHS aan moet sluiten op bijvoorbeeld de video in van je videokaart. En dan het beeld rippen, natuurlijk wil je ook geluid, dus moet je hem ook aansluiten op je geluidskaart en daar van rippen.

Heb je dus twee losse streams opgeslagen op je pc, een video en een audio. Die moet je weer bij elkaar doen en converteren naar mpg streams, DVD video dus ( met ingebakken audio )

Zodra je het hebt omgezet naar een DVD-video kan je het branden.

Welke tools heb je nodig, kijk eens op www.doom9.org

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 31 december 2003 @ 16:48:
Lijkt mij dat je eerst de VHS aan moet sluiten op bijvoorbeeld de video in van je videokaart. En dan het beeld rippen, natuurlijk wil je ook geluid, dus moet je hem ook aansluiten op je geluidskaart en daar van rippen.

Heb je dus twee losse streams opgeslagen op je pc, een video en een audio. Die moet je weer bij elkaar doen en converteren naar mpg streams, DVD video dus ( met ingebakken audio )

Zodra je het hebt omgezet naar een DVD-video kan je het branden.

Welke tools heb je nodig, kijk eens op www.doom9.org

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel een losse recorder die bij de tv

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:24
Er zal in de beschrijving toch wel worden uitgelegd hoe je van een analoge videobron op kunt nemen ?

-

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:55
vaak kan je ook door de coax kabel door de VCR heenlussen, je krijgt dan de volgende opstelling
Antenne ---- VCR ---- dvdrecorder.
Je video zendt dan uit op een bepaalt kanaal, en deze kan je dan op de dvd recorder vastleggen, en er van opnemen

Verwijderd

Je machine heeft twee scart aansluitingen.

Je kan het beste de VHS recorder aan de 2e scart aansluiting hangen, en dan vanaf die scart aansluiting opnemen (dat staat wel in hl als het goed is).

Ik zou niet vanaf de antenne ingang opnemen, aangezien de kwaliteit daarvan dermate lager is dan vanaf scart.

succes

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

heb hem hier ook de 5100
gewoon vcr op scart 2 aansluiten en dan die 'zender' selecteren
en dan record -> hd doen (of direct naar dvd)

wel even erbij zeggen dat ik paar pogingen gedaan heb met ntsc band op te nemen
maar dit mislukte
beeld werd niet opgenomen (bij afspelen bleef beeld zwart)
wel geluid
zowel scart direct op de pioneer, als scart op tv en dan record from tv source
snap nogsteeds niet wat er fout gaat (videoband is gewoon gekopieerde band, niet origineel protected oid)

zal binnenkort ook eens een pal band proberen

https://www.strava.com/athletes/2323035

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Kwam door de search hierop terecht.
Ik probeer ook mijn oude VHS banden op DVD te krijgen.
Scart out van VHS speler naar Scart in op DVD recorder.
Recorder ziet het beeld en kan ook opnemen, echter slechts de bekende waarscguwing van Brein, daarna geeft hij een errormelding. (Wit driehoekje met rode letters CP erin) Zal wel copyprotected zijn of zo.
Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen?.
Heb ergens iets gelezen over Macrovision
Iemand met een standalone Dvd recorder al een manier gevonden?

[ Voor 10% gewijzigd door falcon2001 op 11-04-2004 15:27 ]

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Verwijderd

macrovision toevallig?
ja daar zijn wel trucjes voor, maar daar heeft iemand wel eens een OW voor gehad.

maargoed, je kan altijd de losse streams met je pc afvangen/rippen en dan wegsturen naar je vhs.

• falcon2001
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 15:03:
macrovision toevallig?
ja daar zijn wel trucjes voor, maar daar heeft iemand wel eens een OW voor gehad.
een OW? een thuiskopie mag gewoon. Ik kijk gewoon nooit meer naar die VHS banden en wil ze gewoon graag op DVD hebben.
maargoed, je kan altijd de losse streams met je pc afvangen/rippen en dan wegsturen naar je vhs.
Ik wil juist niet via mijn computer maar gewoon rechtstreeks van VHS-recorder naar DVD-recorder. :'(

Verwijderd

weet ik wel, sterker nog, je mag ook wel een kopie van de buren maken zonder dat je het origineel hebt ( www.thuiskopie.nl ).

probleem is dat je iets moet aanpassen en daarmee het copyright op de beveilingssoftware zelf schendt. maargoed, google eens, het is niet moeilijk te vinden.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-02 12:23
Het moet zoals op bovenomschreven methode. Met eigen opnamen moet dit geen enkel probleem zijn, maar als je probeert om originele, voorbespeelde banden op dvd te zetten, dan heb je een grote kans dat je dvd-recorder protesteert omdat ie denkt dat je een piraat bent die kopieen van VIDEOBANDEN gaat proberen te verkopen.

Het resultaat hiervan is dat iedereen die serieus z'n video het huis uit wil hebben, alle films die ie al had opnieuw moet kopen. Het resultaat van de copyrightmaffia. Gelukkig is er een oplossing, in de vorm van een kastje dat je tussen de vcr en dvd-recorder schakelt. Deze filtert het beveiligingssignaal eruit. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb van horen zeggen dat het goed werkt.

Probeer es http://www.facetvideo.com/#Home of www.jvb.com. Bij die laatste verkopen ze ook kant- en klaar gemodificeerde dvd-recorders, maar dat is voor jou niet van toepassing.

Het is toch van de zotte dat je je eigen banden niet voor jezelf op schijven kunt zetten, terwijl dat wettelijk wel mag. Ze denken toch niet echt dat mensen gebrande dvd's die van videobanden zijn opgenomen gaan kopen?

• falcon2001
PhilipsFan schreef op 12 april 2004 @ 21:14:
Het moet zoals op bovenomschreven methode. Met eigen opnamen moet dit geen enkel probleem zijn, maar als je probeert om originele, voorbespeelde banden op dvd te zetten, dan heb je een grote kans dat je dvd-recorder protesteert omdat ie denkt dat je een piraat bent die kopieen van VIDEOBANDEN gaat proberen te verkopen.
Inderdaad dat denkt de DVD-recorder
Het resultaat hiervan is dat iedereen die serieus z'n video het huis uit wil hebben, alle films die ie al had opnieuw moet kopen. Het resultaat van de copyrightmaffia.
Dat opnieuw kopen was ik inderdaad niet van plan
Gelukkig is er een oplossing, in de vorm van een kastje dat je tussen de vcr en dvd-recorder schakelt. Deze filtert het beveiligingssignaal eruit. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb van horen zeggen dat het goed werkt.
En daar ben ik inderdaad naar op zoek.
Het is toch van de zotte dat je je eigen banden niet voor jezelf op schijven kunt zetten, terwijl dat wettelijk wel mag. Ze denken toch niet echt dat mensen gebrande dvd's die van videobanden zijn opgenomen gaan kopen?
Precies als ik ze zou willen verkopen dan had ik wel een professionele installatie aangeschaft en had ik deze vraag hier niet gesteld. :)

Pagina: 1