Toon posts:

[XP] data op ntfs verplaatsen naar begin partitie?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik vanuit linux met ntfsresize een bestaande ntfs partitie wil verkleinen, is het belangrijk dat alle data op die partitie zoveel mogelijk op het begin van de schijf staat. nu is er echter het probleem dat ik met de defragmentatie van de ntfs partitie in xp niet alle data naar het begin van de schijf krijg. meer nog: ntfsresize slaagt er nu in slechts 8MB vrij te maken, de rest wordt geblokkeerd door een of andere data.

is er een oplossing hiervoor om alle data toch zoveel mogelijk naar het begin van de partitie te krijgen?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je niet toevallig heel misschien een Windows installatie en partition magic 8 ter beschikking op die pc (in een dualboot oid)? PM moved namelijk de data naar het begin van de partitie, en de partitie kan ook verkleind worden tot de grootte van de hoeveelheid data die erop staat.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Probeer het eens met VoptXP, heb ik goede ervaringen mee icm XP. Ik vermoed dat je MFT in de weg zit... Vopt kan ook die verplaatsen :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 31 december 2003 @ 16:14:
Heb je niet toevallig heel misschien een Windows installatie en partition magic 8 ter beschikking op die pc (in een dualboot oid)? PM moved namelijk de data naar het begin van de partitie, en de partitie kan ook verkleind worden tot de grootte van de hoeveelheid data die erop staat.
partition magic heb ik niet nee, dus dat is geen optie denk k.

die VoptXP zal ik eens proberen...