Toon posts:

3dMark geeft Radeon 9700 ipv 9000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'Voor de grap' heb ik net ff mn systeempje onderworpen aan 3dMark'03 en in de resultaten zag ik staan dat het programma dacht dat ik een Radeon 9700PRO heb ipv een 9000PRO.

Iemand enig idee hoe dit kan?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 11:34
Nieuwe drivers geinstalleerd? Zelf verkeerde BIOS erop gedaan? Goede Direct X geinstalleerd? Maar zolang ie een 'te snelle' videokaart herkend is het beter dan dat ie een slomere variant herkend :P

The devil is in the details.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Vind je VGA BIOS dat ook als je aan het opstarten bent?

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 31 december 2003 @ 15:50:
Vind je VGA BIOS dat ook als je aan het opstarten bent?
Nee dat niet. 3dMark is de enige die dit zo ziet. Ik kwam er net ook achter dat hij dat alleen weergeeft op de website van 3dMark waar je je scores kunt submitten. In het overzicht van het programma zelf (dus 'vanuit' mijn eigen pc) ziet ie hem wel als 9000...vreemd

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
3dmark geeft vaker wat foute dingen aan zoals verkeerde cpu ofzo. Probeer andere drivers, maar ik denk niet dat het gaat helpen, je hebt er toch geen last van.

[ Voor 11% gewijzigd door pisart op 31-12-2003 15:55 ]

• Remy
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Software is zoals blijkt maar beperkt te vertrouwen. Je kan veel meer de hardware zelf vertrouwen, of iig de BIOS van je videokaart als je pc opstart en op het scherm de gegevens verschijnen. 3DMark kan idd soms de verkeerde chip herkennen en er een andere Radeon van maken, dat is misschien met een update vanaf de Futuremark site te verhelpen. Verder is hier weinig aan te doen, maar is het ook geen ramp verder ;)

LinkedIn
Instagram

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 15:52:
[...]

Nee dat niet. 3dMark is de enige die dit zo ziet. Ik kwam er net ook achter dat hij dat alleen weergeeft op de website van 3dMark waar je je scores kunt submitten. In het overzicht van het programma zelf (dus 'vanuit' mijn eigen pc) ziet ie hem wel als 9000...vreemd
dan is het gewoon een software-uitlees fout aan de kant van 3DMark en moet je er absoluut niet mee zitten :)
Pagina: 1