CU2 CPU usage extreem hoog

Pagina: 1
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Goed,

als ik een CU2 pagina laad, maakt niet uit welke, schiet mn CPU usage omhoog naar zo'n 80/90%...en dat met een Athlon XP 2000+, en 768 MB DDR RAM.
Andere pagina's geven geen problemen. Het uitschakelen van Norton gaf geen gewenst resultaat..wie weet wat dit te betekenen heeft?

:>

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het zelfde.
Komt denk ik door al die bewegende banner meuk aan de zijkanten

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-08 23:12
Cu2 heeft een slechte server die erg veel probeert te laden in 1 keer ;) enne waarom dit topic in SA? hoort beter in I&T

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
CU2 weiger ik ook te zoeken wegens de giganticshe overkill aan banners en lelijke flashtroep + wat al die lui op die CU2 pages zetten. bovendien schijnt er nog best wel een lading spyware daar te zitten. die load komt gewoon door al die crap (nofi) die erop staat :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
reanimation schreef op 31 december 2003 @ 15:42:
Cu2 heeft een slechte server die erg veel probeert te laden in 1 keer ;) enne waarom dit topic in SA? hoort beter in I&T
Omdat ik niet zeker wist of het lag aan Internet Explorer, of de site zelf. Maakt voor de rest denk ik weinig uit. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zodra ik hem hier open schiet de usage naar 50% (heb een SMP bak, dus 1 cpu word volledig volgegooid).
ik heb met mozilla even een dingetje in een nieuwe tab geopend (dus zonder frame) zodra ik de hoofdpagina afsluit mietert mijn metertje terug naar 3% ofzo (en dat is het standaard spul wat draait, winamp, trillian en nog veel meer dingen).

Het ligt dus aan de hoofdpagina

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 31 december 2003 @ 15:50:
Zodra ik hem hier open schiet de usage naar 50% (heb een SMP bak, dus 1 cpu word volledig volgegooid).
ik heb met mozilla even een dingetje in een nieuwe tab geopend (dus zonder frame) zodra ik de hoofdpagina afsluit mietert mijn metertje terug naar 3% ofzo (en dat is het standaard spul wat draait, winamp, trillian en nog veel meer dingen).

Het ligt dus aan de hoofdpagina
Ik heb die gasten maar even gemaild, dat een en ander niet echt in de haak is. Voor de meeste onder ons zal het "meevallen" met de traagheid, maar er zijn mensen die ook nog op een PIII werken of lager. Niet dat Cu2 mij heel erg boeit, maar kan me voorstellen dat er zat zijn die zich eraan ergeren.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

1) Slechte servers...
2) Teveel Flash-objecten, voor reclame meuk

edit:
Ik mag wel vaker F5en |:(

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 31-12-2003 15:55 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 31 december 2003 @ 15:54:
1) Slechte servers...
2) Teveel Flash-objecten, voor reclame meuk
Wat zou trouwens een slechte server ermee te maken kunnen hebben? Zodra de pagina op mijn PC is ingeladen, is er toch maar weinig contact, tot geen contact, met de server? Het gebruik van de CPU is namelijk ná het laden zo extreem hoog.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Exorcist schreef op 31 december 2003 @ 15:55:
[...]

Wat zou trouwens een slechte server ermee te maken kunnen hebben? Zodra de pagina op mijn PC is ingeladen, is er toch maar weinig contact, tot geen contact, met de server? Het gebruik van de CPU is namelijk ná het laden zo extreem hoog.
Ahh ik bedoelde met slecht, dat die servers teveel tegelijk willen doen, op je PCtje, en dat is echt wel te merken, op oudere systemen... Ik had eerst een P3 450... En daar duurde het soms gewoon een minuut of 2 schat ik, voor ik eindelijk goed een CU2 geladen had... En dan moest ik die flash-objecten nog op kwaliteit low zetten ook nog... Nu ik een AMD heb, heb ik er veel minder last van...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Exorcist schreef op 31 december 2003 @ 15:52:
[...]

Ik heb die gasten maar even gemaild, dat een en ander niet echt in de haak is. Voor de meeste onder ons zal het "meevallen" met de traagheid, maar er zijn mensen die ook nog op een PIII werken of lager. Niet dat Cu2 mij heel erg boeit, maar kan me voorstellen dat er zat zijn die zich eraan ergeren.
dat ben ik met je eens.
Draai nu op een dual XP 1700+, dus het lukt mij best om die site te laden, maar met een 500mhz bakkie en 128MB ram zal het niet echt lekker gaan lopen lijkt me :P
Pagina: 1