Formulier maken

Pagina: 1
Acties:

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:54
Familie van mij heeft een bedrijfje waarmee ze nieuwe facturen hebben laten drukken. Nu hebben ze aan mij gevraagd of ik iets wil maken waarmee ze alles makkelijk op de computer kunnen invullen, en dan uit kunnen printen op defacturen. Kan ik zoiets het beste maken in Word, of Excel?
Iemand ideeen?

Verwijderd

Ik neem aan dat alles ook een beetje fatsoenlijk moet worden bewaard, en geraadpleegd moet kunnen worden. Kijk anders 's naar een standaard pakket als Davilex Factuur ofzo, lijkt me handiger en veilger voor de familie dan wat gepruts met Word en/of Excel.

Ik heb zelf wel eens software gemaakt voor dit soort doeleinden (een op maat gemaakt pakker voor groothandel), maar je omschrijving maakt niet echt duidelijk wat nu 100% de bedoeling verder is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 15:06 ]

• YorgoB
Ze hebben lege facturen op A4 laten drukken. Dus met logo, naam, adres, een artikelenkolom, omschrijving, losse prijs, totaalprijs. Ze zouden dit dus handmatig in kunnen vullen met pen, maar om het mooier te maken, willen ze een formulier hebben in Word of Excel, zodat ze elke keer alleen maar de naam, artikelen, prijs enz. alleen maar hoeven in te tikken. Dit willen ze dan afdrukken op de lege facturen die ze hebben laten maken.

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 13:31
zoiets kan je het beste in word doen denk ik, 't zal wel ff prutsen worden waar alles precies moet komen, maar 't is te doen.

I'm not weird, I'm a limited edition

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12
dit kan je het beste met word doen, met tekstvakken kan je redelijk goed tekste plaatsen. Als je dit gedaan hebt, maak er dan dot files van en je bent klaar.
Wil je brieven automatisch genereren adhv je klantenbestand en dergelijke kijk dan naar professionele producten.

Verwijderd

Ik heb de vraag ietwat verkeerd begrepen in eerste instantie, je kan idd dan met Word ff priegelen en proberen om alles goed te krijgen, denk dan aan Tekstvakken of Tabellen.

Je bent wel ff bezig om het zo te krijgen dat het precies goed op papier komt.

Verwijderd

In Excel kun direct een berekening zoals BTW en subtotaal en totaal laten uitvoeren, je moet zelf de cellen op de juiste plek zetten.
Als je een scanner hebt kun je het formulier scannen en die als achtergrond gebruiken, kun je precies de juiste plek vinden waar alles staan moet.
En als test op gewoon wit A4 printen en het formulier er achterhouden, tegen het licht houden en zo kun je zien of alles goed staat.
'T is effe puzzelen maar het wil wel, kan desnoods ook in Word.
Ik heb wel zoiets in Excel, dus dit bestand zou je dan iets moeten bewerken om alles op de goede plaats te krijgen.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Heb je ervaring met Access? Dan kun je ook gelijk een database met een overzicht van in-/verkopen inbouwen etc.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• YorgoB
Allemaal bedankt voor de reacties.
Ik ga zoals aangegeven eerst de factuur scannen, waarna ik het in Excel als achtergrond ga gebruiken, waardoor de alles op de juiste plek kan invullen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je de lokaties weet, dan hoef je een factuur toch niet in te scannen, maar kan je hier toch gewoon overheen printen? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• YorgoB
Ik heb het plaatje zu gescant.
Krijg het alleen nog niet voor elkaar dit plaatje als achtergrond te gebruiken.
Ik wil dit plaatje nu dus als achtergrond gebruiken, maar kan er dan niet meer overheen typen. Dit plaatje moet eigenlijk ook niet afedrukt worden.
Kan iemand mij helpen door aan te geven hoe ik dit kan doen?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

Waarom zou je het scannen :?

Als je factur papier heb dan kan je toch gewoon de goede dingen op de goede locatie zetten.
Pagina: 1