[outlook] Verschillende "from" adressen via 1 account

Pagina: 1
Acties:

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Even een kleine situatieschets:

Ik beheer mijn mailboxes met outlook. Voor elke pop-mailbox heb ik een private folder aangemaakt, met als subfolder een inbox. Mbv mail-rules zorg ik er dan voor dat de mail die in de algemene inbox komen, omgeleid worden naar de goede folder. Voor sent mail doe ik hetzelfde; elke private folder heeft een eigen sent mail folder en via mail-rules komt daar een kopie in terecht vanuit de algemene sent mail folder.

Nu hetvolgende: voor enkele pop-mailboxes heb ik aliassen. Om ook te kunnen antwoorden met een alias heb ik ingesteld dat je bij het maken van een e-mail ook het from field kan invullen.

Als je nu echter een mail verstuurd een aliasadres invoert in het from field, staat er in de header:

from: Mailbox-ID[popadres@provider.nl] on behalf of alias@provider.nl

Op zich is dat natuurlijk begrijpelijk, maar kan je dat niet afzetten? Ik wil eigenlijk dat het voor de buitenwereld onzichtbaar is dat je een alias gebruikt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40

pistole

Frutter

je kan dit (denk ik) alleen doen door een extra "account" aan te maken (incl pop3 en smtp instellingen), maar dan met je alias e-mail adres.

edit:

en dan in dat alias-account aangeven dat je die niet wilt gebruiken voor het ophalen van mail. Dat kan in OE, dus vast ook wel in O

[ Voor 38% gewijzigd door pistole op 31-12-2003 15:01 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Thanx, zal eens kijken.

Het verschijnsel dattie op het "alias-account" ook e-mail gaat ophalen is de reden waarom ik dit nog niet geprobeerd hebt. Bovendien krijg je zo wel erg veel accounts.

[ Voor 5% gewijzigd door EXX op 31-12-2003 16:25 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!