Random scrambled output van FX5600XT op Dell Dimension

Pagina: 1
Acties:

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Wij hebben hier een Dell Dimension 4500 met een raar probleem. In deze machine heeft altijd de bijgeleverde videokaart gezeten; maar deze had geen goede 3d performance; dus heb ik een MSI FX5600XT TD 128mb besteld. Deze heb ik erin geplaatst; en omdat de PC toch aan een format toe was heb ik Windows XP Professional opnieuw geinstalleerd. Vervolgens heb ik de nieuwste drivers van Nvidia gedownload en geinstalleerd.

Alles verliep zonder problemen; maar nu hebben we plotseling 1 a 2 keer per dag een raar probleem met de output van deze kaart. Het (koud) opstarten van Windows zorgt er altijd al voor dat het BIOS en Windows laadscherm niet goed worden weergegeven; maar nu hebben we plotseling ook dat er binnen een spel plots rare dingen gebeuren. Even een foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.spider007.net/GoT/CIMG1411.jpg
Foto zonder flits (Minder duidelijk)

Samenvatting:
• Dell Dimension 4500 met 15" LCD
• Probleem treed random op
• Windows is schoon geinstalleerd
• Vorige videokaart gaf deze problemen uiteraard niet
• Kabels ed. zijn goed
• Enige oplossing is PC herstarten (Probleem blijft na afsluiten spel en terugkeren in Windows)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
kan het niet aan je beeldscherm leggen anders zou ik denken dat het je moederbord is.

Verwijderd

Probeer de videokaart eens in een andere pc. Trouwens je zegt dat je Xp kaal hebt geinstalleerd, bedoel je hier een officiele Windows XP, of een door Dell gemodificeerde bij de pc geleverde versie van XP, indien het tweede zal het best kunnen dat er toch drivers van de originele kaart aanwezig zijn die een conflict veroorzaken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Ik denk dat het niet het beeldscherm is omdat dit probleem random optreedt; en alleen bij deze videokaart. Het zou kunnen zijn dat de kaart het in een andere PC wel goed doet. Overigens is Windows echt kaal; en al die Dell zooi staat er niet op. Uiteraard heb ik wel de Dell drivers voor mobo, netwerk en geluidskaart geinstalleerd.

Update: het wordt inmiddels steeds erger; momenteel wil de computer niet eens meer normaal opstarten; je komt direct in bovenstaande 'modus' terecht :X

[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 31-12-2003 16:01 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate