VPN door Alcatel Speedtouch 510i

Pagina: 1
Acties:

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:21
Weet iemand welke andere poorten dan 1723 en 47 open moeten staan om door aan alcatel Speedtouch 510i bij een server te komen. Als ik een default server invul, dan kan ik wel via een VPN verbinding op mijn server komen. Als ik alleen poort 1723 en poort 47 (beide TCP) open zet, dan lukt het niet.

Gegevens:
Windows 2003 Small Business Server. Via de internet connection wizard keurig netjes via uPNP de modem/router laten configureren. Wat een luxe de internet connection wizard van SBS 2003 configureert ook automatisch de router.

Maar nu het probleem. Het opzetten van een VPN (van buiten naar mijn server) verbinding lukt wel, tijdens het inloggen sterft ie. Indien ik defserver op de router configureer (wat ik uiteraard niet wil) dan werkt het opzetten van de verbinding en het inloggen.

Ik heb GOT doorgelezen, en alleen gevonden dat ik ook poort 47/tcp open moet zetten. Dit hen ik handmatig toegevoegd, maar biedt geen soelaas.

Mijn workaround is nu via terminal server inloggen, defserver aanzetten, de VPN vervinding opzetten zolang als nodig is, daarna vpn sluiten, terminal server starten en defserver weer uitzetten. Tijdens de VPN sessie dan maar even geen firewall.

Weet iemand welke extra poorten moeten openstaan, of dat het uberhaupt wel mogelijk is.

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 22:11

pistole

Frutter

ijmert schreef op 31 december 2003 @ 14:08:
Ik heb GOT doorgelezen, en alleen gevonden dat ik ook poort 47/tcp open moet zetten. Dit hen ik handmatig toegevoegd, maar biedt geen soelaas.
Niet poort 47/tcp, maar protocol 47, aka GRE

Ik frut, dus ik epibreer

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:42
Ik en een aantal andere mensen zijn er in andere topics over dit onderwerp tot de conclusie gekomen dat een VPN server alleen mogelijk is als je default server insteld. Voor een VPN cliënt is het geen probleem.