Toon posts:

Speedtouch usb modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speedtouch usb modem. en deze verliest af en toe de verbinding met het internet. wanneer ik de verbinding wil herstellen lukt dit niet. de enige oplossing is om de pc te herstarten. (windows XP) en een alcatel speedtouch usb modem. verder heb ik ergens gelezen dat dit met de firmware van het modem te maken kan hebben.

wie heeft er een oplossing !!!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

laat mij raden skynet adsl .
ik heb dat probleem ook vaak niets aan te doen volgens mij zijn de servers van skynet niet goed genoeg om al het verkeer aan te kunnen

oplossing : telenet of restart

edit:
damn weer mis :'(

[ Voor 9% gewijzigd door nuclear waste op 31-12-2003 17:26 ]

</onzin>

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat niet. Ik heb Planent comfort adsl. en het probleem deed zich eerder niet voor. nadat ik xp heb geinstalleerd is het begonnen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:31

Reptile209

- gers -

Wel de nieuwe drivers van www.kpnadsl.nl (Service en Support) geinstalleerd? XP heeft wat moeite met drivers onder v. 2.01. :)

Zo scherp als een voetbal!

• naiko
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:02
scheelt precies aan je 'relatief capaciteitsgebruik' van je adsl signaal;

ff al je kabels controleren of ze goed vastzitten of niet te vochtig zijn ofzo... maakt je connectie onstabiel
als dat niet werkt, gewoon iemand van de telefoonmaatschappij laten komen, die meten alles wel uit

en @ nuclear waste: skynet hun servers kunnen het perfect aan, bel ff storingen van belgacom en ze sturen iemand die alles oplost

PSN: nicovc

Verwijderd

2 mogelijkheden:

- Het is nogal normaal dat de originele driver, die gebouwd was voor Win 98 niet in XP werkt.
Ga naar de site van je modem: http://www.speedtouchdsl.com/support.htm
Download daar de laatste driver van je toestel en installeer die VOORDAT je de modem aansluit.
Het kan zijn dat die driver vraagt om de CD van de oude driver in te laden.

- Je kabels zijn te oud en creeren op 1 of andere manier storingen.
Dit was het geval bij mijn vader zijn woning. Bij Belgacom komen ze dat (normaal) gratis verhelpen.

En aangezien je zelf zegt dat het probleem voordien nog niet voorkwam, zal bij jou het eerste punt belangrijk zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 21:57 ]

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
Wat voor chipset heb je? USB Speedtouch modems willen nog wel eens problemen hebben met VIA chipsets..

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

naiko schreef op 01 januari 2004 @ 11:07:
en @ nuclear waste: skynet hun servers kunnen het perfect aan, bel ff storingen van belgacom en ze sturen iemand die alles oplost
al gedaan dan gaat een eindje goed maar daarna weer slechter :( maar ik denk dat ik maar eens naar telenet ga lekker breedband :9~

</onzin>

• Primera
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik heb ook die modem en had eerst de originele cd geinstalleerd, maar die werkt NIET onder XP, wel onder 98, dus wat "djsatan" zij moet de oplossing zijn

Ik heb hiervoorheen ook last gehad op me MSI kt7pro met via chipset, toen viel deze ook constant uit, na een update van me bios was ik het kwijt
Pagina: 1