Toon posts:

[Win2k] Domein-printer gebruiken vanaf non-domein PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:) Eigenlijk heb ik een heel eenvoudige vraag: hoe kan ik een computer die zich nooit aanmeldt op de domein controller, toch laten printen op een printer die wel is aangesloten op het domein?

Als ik op de computer zit die zich niet aanmeldt op het domein, en ik een nieuwe netwerkprinter wil installeren en vervolgens het UNC-pad naar die printer intyp, krijg ik 'access denied', waarschijnlijk omdat ik vanaf die pc geen lid ben vanaf het domein.

Hoe kan ik die computer toch van die printer gebruik laten maken? Aan de security-settings kan het niet liggen, want die zijn domein-gebonden en daar ging het nu juist niet om...

Wie helpt? :)

Verwijderd

Ik dacht onderstaande via een batch:

Net use LPT1 \\printserver\printernaam paswoord /user:domeinnaam\usernaam

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
je zou een lokale tcp/ip printing poort kunnen aanmaken op de non-domain pc, zodat je direct naar de netwerkprinter kan printen zonder ook maar iets met de domaincontroller te maken te hebben.

Verwijderd

MissingDog schreef op 31 december 2003 @ 14:16:
je zou een lokale tcp/ip printing poort kunnen aanmaken op de non-domain pc, zodat je direct naar de netwerkprinter kan printen zonder ook maar iets met de domaincontroller te maken te hebben.
Dan moet de printer wel zo geconfigureerd zijn dat ze TCP/IP packets accepten van andere bronnen dan de printerserver. Ik heb dat dus op mijn werk overal uitgezet (HP JetDirect, makkelijk ;) ).

Maar idd, dat is wel een optie, valt te proberen.