Hercules Radeon 9800 Pro en Catalyst

Pagina: 1
Acties:

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben al heel lang nVidia gebruiker maar wil nu een overstap maken naar een ATI aangezien ik met deze kaart iets langer vooruit kan, nou viel mijn keus op de Hercules Radeon 9800 Pro vanwege de fatsoenlijke koeling t.o.v. een hoop andere merken. Nou staat mij bij dat in het verleden met de ATI Radeon 8500 van Hercules alleen gebruik gemaakt kon worden van de Catalyst drivers die door Hercules zelf werden aangeleverd, is dit nog steeds het geval of is elke Catalyst versie tegenwoordig te gebruiken ? Ik maak nu met mijn Ti4200 gebruik van de Omega driver en die bevalt mij uitstekend nou wil ik dus graag weten of ik ook de Catalyst versie van de Omega driver kan gebruiken voor de Hercules kaart.

It takes one to know one...

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16
is het geen BBA kaart? ik gebruik bij mijn 9800se aiw ook gewone ati/omega drivers en die werken zonder probs... geen hercules drivers nodig (was maar 1 regregel verschillend meen ik).
alle BBA kaarten moeten draaien op ati drivers overigens

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
De kaart die jij aangeeft, de Hercules Radeon 9800 Pro, werkt 100% met de originele ATi of/én OMEGA drivers. Uiteraard werken de Hercules Catalyst drivers ook.

Overigens is het enige wat in de Catalyst driver-release van Hercules is veranderd, OVERLAY THEATHE MODE. Dit is Disabled omdat de hercules kaarten niet over een 2e ramdac beschikken en hieruit problemen zouden kunnen komen. Maar dit kun je met de Omega of originele ATi drivers ook gewoon in het register aanpassen. No problem dus :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sluuut schreef op 31 december 2003 @ 14:05:
De kaart die jij aangeeft, de Hercules Radeon 9800 Pro, werkt 100% met de originele ATi of/én OMEGA drivers. Uiteraard werken de Hercules Catalyst drivers ook.

Overigens is het enige wat in de Catalyst driver-release van Hercules is veranderd, OVERLAY THEATHE MODE. Dit is Disabled omdat de hercules kaarten niet over een 2e ramdac beschikken en hieruit problemen zouden kunnen komen. Maar dit kun je met de Omega of originele ATi drivers ook gewoon in het register aanpassen. No problem dus :)
Duidelijk, bedankt voor je hulp :)

It takes one to know one...