Sinds ik verhuist ben is mijn brein druk in de weer om het hele huis digitaal te krijgen en een compleet netwerk aan te leggen. Dat verliep aardig al zat ik constant tegen de server die ik in gedachten had op te hikken. Nu heb van een kennis vernomen dat hij voor een bedrijf vanwege reorganisering nieuwe servers heeft geinstalled en de oude moesten weg. En hij heeft er 1 bemachtigd en aangezien hij al genoeg heeft thuis bood hij hem aan mij aan voor zo goed als niks (ik ben goede kennis van hem
) met alles erop en deran, s.m.a.r.t. disks en al helemaal goed!!!
! Voorwaarde was wel dat ze samen lekker VPN'en en wat leuke muziekdingen en films delen, maar dat zal met deze server geen probleem worden!!!
Het gaat op deze server:

Met o.a. deze specs:
CPU: 2x intel pentium III 600 cpu's
MEM: 1024 Sdram
Back-up: 20 Gig tapestreamer
HD: 3x in raid 5 van deze jongens:

Nu even dus alles uitleggen hoe het gaat komen te werken:
Op zolder word het hoofdkwartier van alle info hahaha oftewel, dan kan ik alles lekker in de gaten houden vanuit bed ;)!
Maar serieus:
Heb al diverse bekabeling door het huis getrokken wat inhoud dat het internet boven(bij mij op zolder) zijn hoofdverbinding heeft en vanuit daar ook alles verdeeld en gedaan gaat worden.
Zolder:
Mijn eigen pc: (deze gaat binnenkort naar mijn broertje)
Mobo: Giga-byte 7-VRXP rev. 2.0
CPU: AMD 1800+
Mem: 512 DDR Twinmos
HD: 1xMaxtor 40 gig & 1xMaxtor 20 gig
Video: Gf4 Ti 4200 128 Mb ViVo Leadtek
En nog wat andere ongein.
Dit zit nu in een Aopen kast maar dat word voor mijn broertje als hij hem krijgt allemaal in een Lian-Li kast PC60 gedaan. (voor mijn nieuwe PC neem ik dus ook zo'n kast, lekker strak)
Mijn PC die ik op het oog heb is:
Mobo: Asus K8V Deluxe of Gigabyte K8VNXP (kweet nog niet)
CPU: AMD ATHLON 64 3000+
Mem: (dual channel KIT) 2x 512 PC3200 DDR400 (twinMOS)
HD: WD 73 GB (Raptor WD740GD 10.000rpm, 8MB, SATA) (1 of 2 kweet nog niet)
Video: ATi Radeon Hercules Prophet 9800 Pro ddr2 128Mb
router/netwerk:
Linksys wrt54G router met 4 netwerk aansluitingen en een 54G AP. Komt met draad mijn pc aan,server,DP-500 dvd&Netwerkprinter. Draadloos word mijn broertjes pc&die van beneden in de woonkamer.
Huiskamer:
1. Kiss DVD DP-500 met netwerkaansluiting die in mijn netwerk komt te hangen zodat ik er dus films en muziek beneden mee kan afluisteren
2. Mijn ouders wilde nooit meer pc in de huiskamer vanwege lawaai, dus daar komt een Via setje met een tft en daar konden ze vrede mee hebben. Kunnen zij ook wat internetten en typen zonder mij te storen
Binnenkort staat alles en zullen foto's volgen en complete uitleg en beschrijving, maar tis nu beetje druk met feestdagen.
Ik had eigenlijk 1 vraag:
Bij compaq staat een lijst met alle ondersteunde OS'en maar daar staat 2003 niet bij. Kan ik hem dan toch proberen of zal ik het gewoon bij 2000 laten!?
Nog een fijne jaarwisseling, ik weet in ieder geval dat de mijne niet meer stuk kan
Het gaat op deze server:

Met o.a. deze specs:
Wat deze dan heeft:Key Features
512-KB second level ECC cache standard
Intel Pentium III processor 500 MHz, 550 MHz or 600 MHz (dual processor capability)
100-MHz GTL Bus Design
128-MB 100-MHz registered SDRAM memory standard, expandable to 1 GB
Two PCI and four shared PCI/ISA slots, (six total slots)
Compaq 10/100 TX PCI UTP Controller (embedded) on the PCI local bus
Integrated Dual Channel Wide-Ultra SCSI-3 Adapter
Support for up to six 1-inch Wide Ultra2 SCSI hot plug drives
109.2-GB maximum internal storage (internal hot plug drive cage)
I2O Ready
Integrated Management Display (IMD) (optional)
Compaq Hot Plug Redundant Power Supply (optional)
Easy-to-service chassis
Pre-installed, high speed IDE CD ROM Drive1
CPU: 2x intel pentium III 600 cpu's
MEM: 1024 Sdram
Back-up: 20 Gig tapestreamer
HD: 3x in raid 5 van deze jongens:
nog een plaatje:18.2 GB15K
Capacity 18209.3 MB Seek Time (typical reads, including settling)
Height 1 in/25.4 mm Single Track 0.8 ms
Width 3.5 in/88.9 mm Average 5.0 ms
Interface Wide Ultra3 SCSI Full-Stroke 12 ms
Transfer Rate Rotational Speed 15,000 rpm
Synchronous
(Maximum) 160 MB/s Physical Configuration
Bytes/Sector 512
Logical Blocks 35,565,080
Operating Temperature 50° to 95° F/10° to 35° C

Volledige info: Compaq Proliant 1600/600 alle infoTower Models
1. Front Bezel
2. 1.44-MB Diskette Drive
3. High speed IDE CD-ROM Drive
4. Two available Removable Media Bays
5. Wide Ultra2/Ultra3 SCSI Hot Plug Drive Cage (6 x 1²)
6. Power Supply
7. Processor Cage
8. Small access panel
Nu even dus alles uitleggen hoe het gaat komen te werken:
Op zolder word het hoofdkwartier van alle info hahaha oftewel, dan kan ik alles lekker in de gaten houden vanuit bed ;)!
Maar serieus:
Heb al diverse bekabeling door het huis getrokken wat inhoud dat het internet boven(bij mij op zolder) zijn hoofdverbinding heeft en vanuit daar ook alles verdeeld en gedaan gaat worden.
Zolder:
Mijn eigen pc: (deze gaat binnenkort naar mijn broertje)
Mobo: Giga-byte 7-VRXP rev. 2.0
CPU: AMD 1800+
Mem: 512 DDR Twinmos
HD: 1xMaxtor 40 gig & 1xMaxtor 20 gig
Video: Gf4 Ti 4200 128 Mb ViVo Leadtek
En nog wat andere ongein.
Dit zit nu in een Aopen kast maar dat word voor mijn broertje als hij hem krijgt allemaal in een Lian-Li kast PC60 gedaan. (voor mijn nieuwe PC neem ik dus ook zo'n kast, lekker strak)
Mijn PC die ik op het oog heb is:
Mobo: Asus K8V Deluxe of Gigabyte K8VNXP (kweet nog niet)
CPU: AMD ATHLON 64 3000+
Mem: (dual channel KIT) 2x 512 PC3200 DDR400 (twinMOS)
HD: WD 73 GB (Raptor WD740GD 10.000rpm, 8MB, SATA) (1 of 2 kweet nog niet)
Video: ATi Radeon Hercules Prophet 9800 Pro ddr2 128Mb
router/netwerk:
Linksys wrt54G router met 4 netwerk aansluitingen en een 54G AP. Komt met draad mijn pc aan,server,DP-500 dvd&Netwerkprinter. Draadloos word mijn broertjes pc&die van beneden in de woonkamer.
Huiskamer:
1. Kiss DVD DP-500 met netwerkaansluiting die in mijn netwerk komt te hangen zodat ik er dus films en muziek beneden mee kan afluisteren
2. Mijn ouders wilde nooit meer pc in de huiskamer vanwege lawaai, dus daar komt een Via setje met een tft en daar konden ze vrede mee hebben. Kunnen zij ook wat internetten en typen zonder mij te storen
Binnenkort staat alles en zullen foto's volgen en complete uitleg en beschrijving, maar tis nu beetje druk met feestdagen.
Ik had eigenlijk 1 vraag:
Bij compaq staat een lijst met alle ondersteunde OS'en maar daar staat 2003 niet bij. Kan ik hem dan toch proberen of zal ik het gewoon bij 2000 laten!?
Nog een fijne jaarwisseling, ik weet in ieder geval dat de mijne niet meer stuk kan