Toon posts:

Wat is er mis met mijn pc ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens mijn koeler van mijn pc gehaald een aantal weken terug. Ik zette hem er terug op en mijn pc ging niet meer. Als ik op de knop druk, begint de koeler van cpu te draaien, meer scherm gaat niet aan, geen bieb, niets, alleen koeler cpu.

Ik heb daar dan een andere 3d-kaart ingestoken, geen verandering.
Andere voeding erin, ook geen verandering.
Dan heb ik mijn cpu laten testen en die werkte nog.
Dus moest het het moederbord zijn, ik ben naar de winkel geweest achter een nieuw moederbord voor mijn systeem, ik heb die nu gekregen, maar het was een ddr mobo, en ik het sd-r, dus heb de man van de pc zaak een ddr-latje mee.

Ik steek dat mobo erin en krijg weer hetzelfde, alleen cpu koeler

mijn systeem:

athlon 1800
128 sdr 133
gf mx 440

wat kan er nu nog mis zijn ?

mvg

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 09:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Trek alle uitbreidingskaarten uit het moederbord (behalve de videokaart), trek alle IDE/Floppy kabels los en kijk wat hij dan doet.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op 31 december 2003 @ 13:00:
Trek alle uitbreidingskaarten uit het moederbord (behalve de videokaart), trek alle IDE/Floppy kabels los en kijk wat hij dan doet.
Al gedaan, sorry vergeten te vermelden.
Heb alles er al uitgedaan behalve de hard disk dacht ik

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al eens een ATX reset gedaan?
en zit je bakkie op een geaard stopcontact

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ook gewoon je Harddisk loskoppelen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 31 december 2003 @ 13:08:
Al eens een ATX reset gedaan?
en zit je bakkie op een geaard stopcontact
reset al gedaan en zit op een geaard stopcontact

• nimm2
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

geef eens een harde klap op de voeding!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:46
heb je het al een keer zonder behuizing geprobeerd, dus gewoon moederbord+cpu+cooler+mem+voeding op je bureau leggen. Het kan zijn dat er iets kortsluiting maakt ik je kast.

Staan trouwens alle jumpers etc goed?

[ Voor 11% gewijzigd door robbert op 31-12-2003 13:12 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nimm2 schreef op 31 december 2003 @ 13:11:
geef eens een harde klap op de voeding!
en wat wil je daar dan mee bereiken behalve je voeding mogelijk te slopen?

Verwijderd

Waarom heb je de koeler er afgehaald? mischien wel hadnig om te vertellen wat je toen gedaan hebt en waarom, mischien kunnen we op deze manier achterhalen wat er fout gaat :)

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Bleh... sorry... maar je CPU deed het dus nog volgens jou dus dat kon het niet zijn :Y)

Dan kunnen het nog 2 dingen zijn zo snel ik weet:

1) kortsluiting in je kast. Trek alle componenten eruit en bouw ze eens buiten de kast in een non-statische omgeving op (zoals hierboven al een keer genoemd werd). Dikke kans dat het nu wel gaat werken :)

2) BIOS problemen. Al eens geprobeerd om hardwarematig je BIOS te resetten?

[ Voor 102% gewijzigd door mindcrash op 31-12-2003 13:22 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanmiddag eens naar mijn neef gaan, en eens proberen zonder HD en alle andere appartaten en ook eens alles uit de kast halen.

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
mindcrash schreef op 31 december 2003 @ 13:15:
Athlon he? Haal de koeler eens van je processor eens en neem fysiek eens een kijkje wat de status van je cpu is. Het kan namelijk best zijn dat hij toch een keer flink oververhit is geraakt en dat je Athlon dus gefrituurd is. :x

(Je gelooft het bijna niet maar ik heb hetzelfde gehad met een Athlon TB op 1 Ghz)
Heb hem laten testen in de computerwinkel, volgens hen is die cpu perfect in orde

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 13:15:
Waarom heb je de koeler er afgehaald? mischien wel hadnig om te vertellen wat je toen gedaan hebt en waarom, mischien kunnen we op deze manier achterhalen wat er fout gaat :)
Pc werd wat te warm, soms tot 60 graden na een tijdje stressen. Het was om te kijken of er wel degelijk koelpasta tussen zat.

Verwijderd

Topicstarter
mindcrash schreef op 31 december 2003 @ 13:15:
Athlon he? Haal de koeler eens van je processor eens en neem fysiek eens een kijkje wat de status van je cpu is. Het kan namelijk best zijn dat hij toch een keer flink oververhit is geraakt en dat je Athlon dus gefrituurd is. :x

(Je gelooft het bijna niet maar ik heb hetzelfde gehad met een Athlon TB op 1 Ghz)
bios ook al reset.
Ik zal vanmiddag eens gaan, en heel zijn kast uitbouwen.

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 13:17:
[...]

Heb hem laten testen in de computerwinkel, volgens hen is die cpu perfect in orde
Uhm... heb je hem zelf dan ook daar zien werken dan? :?

Ik heb namelijk ook ooit een nieuw moederbord + mijn oude (gefrituurde) cpu teruggekregen omdat men het vermoeden had dat mijn moederbord was overleden en deze combinatie "perfect zou werken". En dat was dus niet juist. Heb het hele zaakje dus mooi weer teruggebracht ;)

Men heeft toen dus maar een van mijn aannames overgenomen (dat overleden moederbord was namelijk na mijn eigen onderzoek 1 van mijn eigen conclusies :p) om er maar snel van af te zijn. (2 weken) Later kwamen ze pas tot de ontdekking dat mijn cpu was gefrituurd en kreeg ik eindelijk een werkende moederplank + nieuwe cpu terug :Y)

Dus ik denk toch dat je zeker even zelf naar je cpu moet kijken. Een dode (gefrituurde) Athlon cpu is te herkennen doordat de roze smurrie die normaal gesproken je core beschermt (koelt?) vastgekoekt zit aan je koeler. Dus als je een "naakte" core ziet als je je koeler eraftrekt is het tijd om een nieuwe processor te kopen.

[ Voor 50% gewijzigd door mindcrash op 31-12-2003 13:39 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Volgens mij is ie doorgefikt ...... koeler eraf ..... er niet goed weer op ........ 6 seconden en de AMD is er geweest .......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 13:18:
[...]

Pc werd wat te warm, soms tot 60 graden na een tijdje stressen. Het was om te kijken of er wel degelijk koelpasta tussen zat.
offtopic:
dat maakt voor een athlon in principe nix uit.. mijn 1800+ word ook wel s gewoon 65 graden stressed. hij kan op zijn hoogst 90 graden aan dacht ik maarja dan issie ook wel dood ;)

hoop iig voor je dat dit geintje je geen nieuw mobo of proc kost..

heb je dat mobo al s getest met een andere proc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 13:32:
[...]

offtopic:
dat maakt voor een athlon in principe nix uit.. mijn 1800+ word ook wel s gewoon 65 graden stressed. hij kan op zijn hoogst 90 graden aan dacht ik maarja dan issie ook wel dood ;)

hoop iig voor je dat dit geintje je geen nieuw mobo of proc kost..

heb je dat mobo al s getest met een andere proc?
nee mobo niet getest.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Toch ben ik van mening dat je CPU het probleem is. Dat hij niet helemaal dood is maar wel zeer gaar en toevallig in die computer winkel wel beeld gaf.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 19:33
Recent het zlevde megemaakt bij een vriend van mij.

DIT IS 95 % JE VOEDING.

Zelf vaak meegemaakt.

Ik zou een andere voeding proberen.

Gewoon een nieuwe kopen en kijken of dat het is.

Wel eerst bij de winkel kijken of je de voeding terug kan brengen als dat het achteraf toch niet is.

Good luck !!!!!!

Ach ja..........

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Als het je voeding is dat zou je HDD ledje constant moeten branden, eveneens als je power led en eventuele CD-rom leds.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Kres schreef op 31 december 2003 @ 13:59:

DIT IS 95 % JE VOEDING.

Zelf vaak meegemaakt.

Wel eerst bij de winkel kijken of je de voeding terug kan brengen als dat het achteraf toch niet is.

Good luck !!!!!!
Voeding is het probleem niet, heb er al eens een andere ingestoken => pc deed identiek hetzelfde

Verwijderd

je hebt de core kapotgedrukt, of iets beschadigt op je mobo, een van 2 is aan bagger waarschijnlijk mobo

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
test je cpu zelf eens uit bij een familielid o.i.d.
denk eerder dat die dood is als 2 mobo's

Verwijderd

Kres schreef op 31 december 2003 @ 13:59:

DIT IS 95 % JE VOEDING.

Zelf vaak meegemaakt.

Good luck !!!!!!
Als je goed gelezen had dan had je gezien dat hij dat al gezegt had ;)

dan is het toch zn mobo ben ik bang, probeer die is met een andere proc te testen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 21:23 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik ben bang dat je misschien je mobo hebt beschadigd met je cpu koeler er opnieuw opzetten

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Een aantal hier lezen niet goed. Hij heeft een nieuw moederbord gekregen welke het ook niet doet. Hij gebruikt dus weer zijn oude cpu.

Conclusie:

Als de oude CPU wel kapot is (ook al zeggen ze bij de winkel dat hij goed is), werkt het mobo ook niet in combinatie met de kapotte CPU.

Daarom dus: Test die cpu eens zelf (e.v.t. bij iemand anders) of vraag hem te testen waar je bij staat zodat je kan zien dat de CPU kapot is of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door LollieStick op 31-12-2003 23:25 ]

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38
Zitten er geen Diagnostic-led's op dat moederbord? Misschien kan je daar wat van aflezen.
Pagina: 1