Pearlescent spuiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101340

Topicstarter
Hey,

Ik heb ooit een tutorial gevonden over hoe je je case in pearlescent effect kan spuiten (je weet wel , die lak met 2 tinten (zie NFS:Underground als je niet snapt wat ik bedoel :) ) )

Nu vind ik deze tutorial niet meer terug en ook kan ik niets vinden op dit forum erover . Mijn 2de vraag is als dit ook mogelyk is om op polyester te spuiten ?

Mijn bedoeling is om zelf een soort van case te bouwen in polyester. Alleen wil ik weten hoe en of je dit zo kan spuiten erop ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Dat ligt aan de soort blanke lak die je erover heen spuit in ieder geval. Die kan je gewoon kopen volgens mij.

Polyster is ook wel te doen, maar daar zijn zat tutorials over te vinden via je grote vriend google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 23:23

Chiron

Moderator Discord
met kunststof moet je meestal eerst een primer erop spuiten voordat je er met verf overheen kan

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

polyester spuiten zou ik niet thuis doen :P
Zo gaat het iig. bij een boot:
ten eerste moet je een mal hebben. Daar leg je matjes glasvezel in en daaroverheen spuit je een soort lijm (polyesterhars). dit nog een keer herhalen en dan de boel verstevigen. Malletje eraf halen en dan speciale coating over de buitenkant, verven (met speciale verf, niet dat gamma spul, gewone verf hecht niet) en dan weer een hardere coating erover.
edit:
bijgewerkt

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 31-12-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14

Twhomp

Stayin' Alive

Idd, dit gaat je gigantisch veel tijd kosten omdat je heeeel erg veel mallen moet maken.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leuk voor een school project dus ... eindwerk is toch iets met mallen :) maar ik heb het dus specifiek over de lak ... de mallen is geen enkel probleem ...

Ik heb dus ook al via Google zitten zoeken voor hoe je zo'n lak kan spuiten maar ik vind nergens een how-to :?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 101340 op 31-12-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Anoniem: 83328 schreef op 31 december 2003 @ 12:55:
polyester spuiten zou ik niet thuis doen :P
waarom niet ? is zo moeilijk niet
ik raad je wel aan om eerst een beetje te knoeien op voorhand met polyester en hars als oefening (best niet in de keuken doen stinkt nogal :r )

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88088

K zou niet eerst kloten op probeersels want polyesterhars is niet goedkoop :S En het meurt ook als de nete, De hars wordt heet en je moet de juiste verhoudingen tussen hars en harder weten anders wordt t nooit hard. K heb laatst nog met polyester hars gekloot op mijn pa's werk. Dus dat was voor mij lekker goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en hoe wordt nu die parelmoer (pearlescent) lak gemaakt / aangebracht ?

wordt dit met verschillende kleuren verf gespoten of zijn zulke spuitbussen verkrijgbaar in de winkel ??

Alvast bedankt

PS ; Gelukkig nieuwjaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34441

"Vroeger" zaten er stukjes parelmoer in pearlescent paint.
Tegenwoordig is dat vervangen door piepkleine stukjes kunststof. Het ligt dus niet aan de lak die eroverheen gaat, maar het is de verf zelf die door lichtreflectie al die kleuren kan laten zien!

Vraag maar eens na bij een autospuiterij hoe je aan die lak kan komen, maar ga er wel even vanuit dat je je lam schrikt van de prijzen! Laats nog een potje gezien, halve liter pearlescent oranje, moest kleine 1000 euro opleveren.

Wordt verders aangebracht met een echte spuit, zoals gebruikt in autospuiterij enzo. Is naar mijn weten niet op de markt, alhoewel ik niet gek zou opkijken als bijvoorbeeld Revell zoiets in zijn assortiment zou hebben...

Ok, nog iets meer info, spul is er dus ook goedkopen, $79.99 om precies te zijn, check hier maar: http://www.appealingauto....ent-paint-set-of-ten.html

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 34441 op 02-01-2004 18:31 . Reden: typo's & extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001

Twhomp

Stayin' Alive

Anoniem: 34441 schreef op 02 januari 2004 @ 18:27:
Wat is parelmoer / "mother of pearl" eigenlijk?

Want, ondanks dat het super tacky is (zeker op een pistool-grip B) ), is het wel grappig spul.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-04 08:01

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Anoniem: 34441 schreef op 02 januari 2004 @ 18:27:
Tegenwoordig is dat vervangen door piepkleine stukjes kunststof. Het ligt dus niet aan de lak die eroverheen gaat, maar het is de verf zelf die door lichtreflectie al die kleuren kan laten zien!

Vraag maar eens na bij een autospuiterij hoe je aan die lak kan komen, maar ga er wel even vanuit dat je je lam schrikt van de prijzen! Laats nog een potje gezien, halve liter pearlescent oranje, moest kleine 1000 euro opleveren.

Wordt verders aangebracht met een echte spuit, zoals gebruikt in autospuiterij enzo. Is naar mijn weten niet op de markt, alhoewel ik niet gek zou opkijken als bijvoorbeeld Revell zoiets in zijn assortiment zou hebben...

Ok, nog iets meer info, spul is er dus ook goedkopen, $79.99 om precies te zijn, check hier maar: http://www.appealingauto....ent-paint-set-of-ten.html
als ik eerlijk mag zijn, denk ik dat het goedkoper kan: bij mij in de buurt staan 3 alfa's die van die parelmoer hebben: ene keer blauw/hemel kleur, andere keer goud/bruin. Ziet er super uit en ik denk niet dat als je alfa rijdt dat je dan voor 10.000 aan verf aan laat brengen.

Misschien es binnen lopen bij alfa dealer/autospuiterij. Ik kreeg het ooit voor elkaar om een frame voor mijn zelf gebouwde skelter mee te laten spuiten naast een auto die toch gespoten moest worden: werd ffkes meegenomen.

Misschien lukt dat ook wel met die pearlescent.

verder heb ikl geen oplossing voor. sry

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 00:22

kazz1980

Goh... Ik hier?

die verf is wel degelijk errug duur! behalve wanneer je het heel groot inkoopt, zoals autofabrieken dat doen...

Inderdaad lijkt mij de beste optie om even wat autospuiterijen af te bellen... met een beetje mazzel doen ze het voor een vriendenprijsje als ze toch al een auto in die kleur spuiten

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
Mijn zus heeft een Nissan Primera Chrome Flaire, dr is haar verteld om eventuele schade te herstellen (bumper, krasje, fijn hoor winkelende vrouwen met winkelwagentjes) niet echt goedkoop is.
Heb geen prijzen gehoord maar ze kon reken op minimaal 3x de normale prijs, en dat alleen al voor de lak.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34441

Twhomp schreef op 02 januari 2004 @ 18:46:
[...]

Wat is parelmoer / "mother of pearl" eigenlijk?

Want, ondanks dat het super tacky is (zeker op een pistool-grip B) ), is het wel grappig spul.
Parelmoer is een natuurproduct, vooral gevonden aan de binnenkant van vele schaaldieren. Denk aan mossels, oesters, etc. Sommige schelpsoorten welke heeel groot kunnen worden zijn volledig van parelmoer opgebouwd (heb hier een schelp liggen van eenhalve meter, meer dan 1 cm dik, volledig parelmoer.

Eigelijk kun je dus het beste zeggen dat parelmoer een soort van "huid" is voor bepaalde zee-schaaldieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Laatst zag ik op Discovery een vent die motoren bouwde. Jessie James (ja, familie).
Die bestelde een potje oranje parelmoer verf. 1150 dollar!!!!
Ik hoop dat het hier niet zo duur is!

Godspeed,
XyonN

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101370

Volgens mij heb ik dat ook gezien, maar ging dat niet over die verf die van kleur veranderde? Dat was één van de duurste soorten verf die te krijgen was. Zou wel gaaf zijn om je kast daar mee te spuiten! 8) Maar goed ik zou als ik jou was gewoon even bellen naar een autospuiterij in de buurt die kunnen je vast wel helpen.

veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
Nog even een vraag over hoe je dat wil gaan doen met polyesther. Ik ben ook bezig met een polyestherkast te maken.

Ik heb een Koolstofvezel en een Glasvezel mat op een glasplaat gelegd. Folie d'r overheen en onder vacuum polyesther hars erdoorheen getrokken. Resultaat perfecte platen :*) .

Alleen nu ze al even liggen trekken ze helemaal krom :'(.

Any suggestions how to solve this??
Pagina: 1