Toon posts:

PC boot niet meer. Hardeschijf stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteravond wil mijn pc niet meer windows starten. Er blijft bij het booten steeds een zwartscherm staan en dan komt er steeds een restart.

Ik hoorde gistermiddag wel opvallend veel tikken van ik denk de hardeschijf (hd). Dat was eerder ook soms wel eens, maar lang niet zo vaak.
Ik kon ook steeds minder dingen doen. Eerst kon ik niet meer bestanden naar de betreffende hd sturen, en later zei windows ook dat er bestanden beschadigd waren. Hij ging ook steeds vaker restarten.
Gisteravond kwam ik dus helemaal niet meer in windows.

Het rare is dat het bios hem nog gewoon aangeeft en ook Smart geeft geen foutmelding.

Dus is mijn hardeschijf stuk of is het iets heel anders?

bvd!!

Specs:
gigabyte ga7vrxp ultra
amd xp 2400
infineon 512mb ddr400
IBM 80gb 7200rpm ------> de 'maffe' hd
IBM 16gb 5400rpm
ati radeon 9700pro
windows xp

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het rare is dat het bios hem nog gewoon aangeeft en ook Smart geeft geen foutmelding.
BIOS detectie zegt helemaal niks over het (mechanisch) functioneren van een schijf. Ook SMART diagnose is niet zaligmakend. Aan je waarnemingen te zien is je schijf gewoon dood. Je kan diagnosesoftware van IBM downloaden om de schijf eens te testen, maar ik vrees dat ie R.I.P. is.

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 11:29
als je een anders sys hebt kan je m misschien daar even bij hangen ? maar het lijk iid wel een beetje duidelijk zo ja :).

Verwijderd

Met de Drive Fitness Test kun je een test doen. http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT

Verwijderd

Topicstarter
Het word nu wel heel vreemd. Kon eerst niet meer in windows komen, maar nu in 1x wel zonder iets te doen.

Maar nog steeds rare restarts enzo. Krijg ook steeds meldingen van windows van uw systeem is van een ernstige fout hersteld

Ik snap er nu niks meer van wat er aan de hand is...................:? :'( |:(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vraagtekenoverschot weggehaald. Laat dat in het vervolg? Dank je :)

Verwijderd

ik had laatst ook zo'n degelijk probleem gehad, bij mij zat de +5v los van die hardeschijf,. check ff of je voedingstekker nog goed is. (goed vast zit)
Pagina: 1