Fan 9800 Pro Bromt

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 21:02
Club3D Radeon 9800 Pro

En hij bromt nu dus. kaart is nog geen maand oud.

Het is geen lange brom maar iedere korte brom brom brom achterelkaar.

eerste werkte het om hem aan te drukken en ging het 2 dagen goed maar nu werkt dat niet.

Wat te doen ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
Misschien helpt een druppeltje olie? Niet al te veel, want dan wordt je hele kast nat als ie aangaat :P

The devil is in the details.

• Dauthi
sloop je daar de bearing van de fan niet mee?

• Hahn
Niet als je een klein beetje van de goede olie gebruikt. Als dat zo was dan zou je nooit een fan kunnen smeren ;)

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Als ie nog geen maand oud is zou ik naar de winkel gaan voor de garantie, want dit wordt uiteindelijk alleen maar erger totdat ie op een gegeven moment helemaal niet meer draait.

Aandrukken werkt altijd maar tijdelijk.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• Dauthi
Nee maar ik had ergens gelezen dat de fan magnetische bearing had en geen ball bearing o.i.d.

Verwijderd

En als een druppje olie niet werkt, of terugbrengen (fan moet het echt wat langer uuithouden) of een andere koeling erop zetten (heb zelf de Zalman koeling erop gezet). In een ouder topic over de fan's op de 9800 pro bleek ook dat dit geen punt is geweest van grote investeringen van de fabrikanten en dat vooral de club 3d kaarten er problemen mee hadden (andere merken ook maar net wat minder). Kijk wel uit dat als het gebrom opeens weg is dat de fan nog wel draait. (beetje lullig als je dat te laat opmerkt)

• Dauthi
ik ga is een mailtje sturen naar de computerboer sturen hoe zij hier mee omgaan.

Och ja ik houd hem een beetje in de gaten niet meer 24/7 aanlaten staan.

[ Voor 33% gewijzigd door Dauthi op 31-12-2003 12:17 ]

Verwijderd

druppeltje olie moet je niet doen aan die olie blijft stof plakken waardoor hij binnen de kortste keren helemaal niets meer doet. Terug naar de winkel, je heb garantie, ok zet er een zalman vgakoeler op

• Dauthi
Als ik die zalman vgakoeler koop moet ik dan nog speciale dingen doen of is het gewoon inelkaar zetten en gaan?

• Hahn
Dauthi schreef op 31 december 2003 @ 12:29:
Als ik die zalman vgakoeler koop moet ik dan nog speciale dingen doen of is het gewoon inelkaar zetten en gaan?
Oude fan eraf halen, heatsink van Zalman ding erop monteren (als je die fan er ook bij neemt die erop zetten en aansluiten) en klaar. Het is alleen wel aan te raden om je hele videokaart even uit je kast te halen, want het kan nogal een karwei zijn om dat Zalman ding erop te krijgen :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat is inderdaad gewoon in elkaar zetten en gaan. Met een beetje comp-bouw ervaring is het binnen een half uurtje a een uur gebeurd :)

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/zm80/zm80c0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/zm80/zm80c2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/zm80/zm80c4.jpg

En totale stilte, heerlijk :) Bovendien is mijn R9800SE verder over te klokken met deze ZM80C-HP in vergelijking met de originele stock cooler 8)7

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Er zit een hele uitgebreide handleiding bij, maar je kan ook van te voren even kijken op de zalman site. Staat een prachtig filmpje over hoe je dit systeem op je videokaart moet monteren.

• Dauthi
en dan kost het 1 van je pci slots als ik het goed zie want daar kan dan geen kaart meer in.

• Remy

Remy

Dauthi schreef op 31 december 2003 @ 12:40:
en dan kost het 1 van je pci slots als ik het goed zie want daar kan dan geen kaart meer in.
Dat is iets waar rekening mee gehouden moet worden jah, maar gelukkig heb ik alles wat ik nodig heb onboard zitten, dus ik gebruik zelf al ruim een jaar geen pci-kaarten meer :) Maar bij de meeste mobo's zitten wel 4 of 5 pci-sloten, sommige zelfs 6, als je er dan 4 over houdt moet dat toch voldoende zijn? ;)

LinkedIn
Instagram

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 15:55

immetjes

HIER is BERN-E

Dat slot zou je toch al niet moeten gebruiken eigenlijk om de airflow naar de videokaart niet te hinderen.

Heb zelf ook een Zalman met (geruisloze) fan en ben er zeer tevreden mee.

• Dauthi
Nee ik zat ff te kijken hoe groot dat kreng is de eerste 2 pci slots zijn zowiezo leeg onder me agp slot. Maar ja het gebrom wordt hoelang hoe erger. beetje vreemd.

• Dauthi
Geachte heer Borst,

U kunt de videokaart aan ons terug sturen of langs komen brengen. Stuurt
u de videokaart retour, dan dient u een kopie factuur en een
klachtomschrijving bij te voegen en het geheel goed te verpakken. Verder
raden wij u aan het geheel aangetekend/verzekerd te versturen. Komt u
met de videokaart langs dan dient u de factuur mee te nemen.

Zodra wij het product binnen hebben, zullen wij het eerst testen, blijkt
de kaart inderdaad defect te zijn, zullen wij deze of direct omruilen
voor een nieuwe of wij sturen hem ter reparatie naar de fabrikant.

Met vriendelijke groet,

Alternate Computerversand Nederland C.V.

C. Zanen

Afdeling Klantenservice

Oh oh wat een gezeur dit gaat lang duren. Binnenkort maar is langs gaan dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dauthi op 31-12-2003 13:02 ]

• Dauthi
Het is een wonderlijke wereld ik haal hem er ff uit blaas hem schoon en brom is weg. Dit wordt te freaky..

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Zo direct zeg je nog dat ie bromt terwijl ie stil staat :) Vreemd

Verwijderd

Lijkt me toch niet helemaal lekker die fan,, nieuwe kaart met een hap stof ertussen??

Raaaarrrrrrrrrrrrrr.

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
Woeii, komt me super bekend voor met mijn coolertje op mn rade9700 :) Ding begint te zoemen/brommen. Ik mailen naar FreezingHardware.nl en ze sturen mijn nieuw koelertje op, ik schroef het oude koelertje eraf, GRMBL niet de juiste kleine schroefendraaier bij de hand... Dus daar zat ik met een kapot fannetje. Naja blazen dan maar je weet maar nooit....
Wonder boven wonder, hij deed het weer :D

1 week later....

Ding gaat weer brommen/zoemen, deze keer heeft blazen geen zin, ben maar na de bouwmarkt gegaan en heb andere koeler erop gezet :)

Als je wilt, kan ik jouw MIJN GOED WERKENDE rade9700 koelertje opsturen.... Kun je deze er zo opschroefen, is 30 seconden werk :)

Ik woon zelf in Losser (-> Enschede -> Overijssel -> Nederland -> Europa -> De Aarde -> Zonnenstelsel -> Melkweg -> Universum :D :D )

Mail:
Bastiaanweijers AT xs4all DOT nl

• Dauthi
Ik kijk het nog een paar dagen aan en anders schaf ik zo'n zalman aan. Want ik vind Silent wel redelijk belangrijk zodat ik kan slapen tijdens het downloaden ^^.
Maar valt er met de Zalman en de Fan, te overclocken ? niet alteveel iets naar 420 mhz ofzo. en tja erm ik had al gelezen dat heatsinks voor memorychips er wel onderkunnen maar niet allemaal :P

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

lees dit dan maar eens:

http://www.devhardware.co...an_ZM80C-HP_VGA_Cooler/1/

Ik heb hem hier (Gigabyte 9800pro, 128MB met de ZM80C-HP) draaien op 420/375, met de optionele Zalman fan op z'n langzaamst, loopt als een zonnetje.

Zou misschien nog wel hoger kunnen, maar ik heb geen zin om dat helemaal uit te zoeken.

• Kijoki
  • Laatst online: 29-11-2016
Maar je weet toch wel dat als je zo'n Zalman cooler erop gooit dat dan ook gelijk je garantie verloren gaat toch?

• Dauthi
Niet als je het fannetje er weer terug op zet ^^ en terug clocked :p

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Kijoki schreef op 01 januari 2004 @ 18:12:
Maar je weet toch wel dat als je zo'n Zalman cooler erop gooit dat dan ook gelijk je garantie verloren gaat toch?
Oh, dan heb ik hem er niet opzitten >:)

Ik heb dan denk ik ook nog steeds de originele koeler op m'n CPU >:)

Wat ik wil zeggen: Dan zet je toch alles gewoon terug, alleen als er iets kapot is gegaan tijdens het verwisselen van de koelers dan moet je gewoon eerlijk zijn en dan ben je idd je kaart en je geld kwijt, maar ja dat is het risico van tweaken.

Ter info:
Gedurende de 1e 6 maanden van je aankoop moet de verkoper trouwens aantonen dat de schade is veroorzaakt doordat jij het product verkeerd behandeld hebt, daarna moet jij aantonen dat de schade niet jouw schuld is. (zie http://www.staiksterk.nl/praktijkvoorbeelden , "huishoudelijke apparatuur/Product defect, wie heeft er schuld?").

[ Voor 19% gewijzigd door immetjes op 01-01-2004 19:52 ]

• Dauthi
btw hij bromt weer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 12:18:
druppeltje olie moet je niet doen aan die olie blijft stof plakken waardoor hij binnen de kortste keren helemaal niets meer doet.
kijk daar is de sticker op de ballbearing voor ;) die moet je uiteraard terugplakken.

IK heb het ook gedaan en nu al paar maandjes goed, geen brom geluid meer, maar ik had sowiezo geen garantie dusse.....

• Dauthi
Zal ik een dagelijks update gaan doen met hij bromt wel hij bromt niet :P

Want hij bromt niet :P

vermoeiend is dit hoor

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:44
Probeer nou eerst maar eens wat... Druppeltje olie als eerste dus... Daarvoor dus idd het stickertje even omhoog doen, drupje erin en stickertje er weer op... Dan even met de fan naar boven laten draaien, zodat de olie er mooi ingaat.. En dan weer monteren... Kun je vast wel een aantal maanden nog mee vooruit...

Maar als je al voor een Zalman gaat, hoeft dat dus niet en is het probleem uit de wereld ;)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

overtuig jezelf wel ervan dat de sticker wel goed eropgeplakt is, die dingen plakken niet meer als je 1 keer heb losgehaald. dus tube secondelijm erbij en niet knoeien met de druppel olie.....

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
December schreef op 31 december 2003 @ 12:32:
[...]
Oude fan eraf halen, heatsink van Zalman ding erop monteren (als je die fan er ook bij neemt die erop zetten en aansluiten) en klaar. Het is alleen wel aan te raden om je hele videokaart even uit je kast te halen, want het kan nogal een karwei zijn om dat Zalman ding erop te krijgen :)
Ik wil de eerste wel zien die het lukt om de zalman te monteren terwijl de kaart nog in de kast zit ;)

• Remy

Remy

Dauthi schreef op 02 januari 2004 @ 12:52:
Zal ik een dagelijks update gaan doen met hij bromt wel hij bromt niet :P

Want hij bromt niet :P

vermoeiend is dit hoor
Laten we het daar maar bij houden, want anders loopt dit topic op niks uit of het wordt zo'n opsomming. Je hebt hier nu voldoende tips en ideetjes gehad - doe er je voordeel mee :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.