PC Mark 04: HyperThreadingTechnology Available - Disabled

Pagina: 1
Acties:

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hallo,

ik heb zo'n standaard aldi pc uit het najaar van '02 met een Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.66GHz processor. Na het draaien van PC Mark viel m'n oog op het volgende.

PC mark geeft in het overzicht aan dat Hyper Threading available is met m'n processor maar niet "aan" staat. Betekend dit dat m'n proc verborgen kwaliteiten heeft of is het een fout in PC Mark.

Ik hoop dat iemand hier opheldering over kan geven.

P.s.: het leek met het bestw om het topic onder processors te plaatsen alhoewel software ook had gekund...

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 18:26
Moet je in de bios kijken als daar de mogelijkheid is om hem aan te zetten zou ik het meteen doen ;)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee, jouw CPU heeft geen HTT.

Dit zeggen wel meer software dingetjes. Heeft te maken met het gerucht dat er een oude HTT techniek die uiteschakeld is in de core zit ingebakken.
Je kan het niet aanzetten, bovendien zou deze HTT niet zo goed zijn als de nu geimplementeerde HTT, vermoeden/gerucht is dan ook dat het om Intel tests gaat.
Meer vor de hand liggend:Ook kan zo'n statistiekje beteken dat je mobo wel HTT ondersteunt maar je CPU gewoonweg niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 31-12-2003 11:53 ]

{signature}

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
Hij heeft het wel, alleen staat het uit en kun je het niet aanzetten..
Intel bouwt vaak features in zijn core die ze later aan zetten (of niet) als de markt daar om vraagt. Net als dat er "vermoedelijk"64 bits instructies in de nieuwe P4 Prescott core zitten, onder de codenaam Yamhill.

Dus het is jammer maar helaas voor je.