Omdat mijn pendrive corrupt was geraakt heb ik onder linux geprobeerd weer een geldige partitietabel aan te maken.
Dit is me gelukt,
De pendrive = 128 mb (dit staat op de stikker)
maar iedere keer herkent linux hem als
heads =3 ,
sectors/track = 42,
cylinders = 1015 ,
dat leidt tot 3*42 * 512 = 64512 bytes /cylinder * 1015 = 65.479.680 bytes
-------------------
In linux FDISK is er een mogelijkheid om het aantal cylinders, heads en sectors aan te geven in de expert mode. Als ik nu bijvoorbeeld invoer
heads = 4
sectors/track = 62
Cylinders = 1024
dan meldt FDISK correct terug dat we nu praten over 128 MB. En na het opslaan middels W. sluit ik FDISK af.
Als ik nu vervolgens FDISK weer opstart dan zijn de oude instellingen 3, 42, 1015 weer keurig terug gekomen.
-----------------------
Is er een mogelijkheid om de grote van de drive op de juiste manier aan te passen. Als ik hem nu in Windows wil formateren dan staat er unable to format drive.
Dit heb ik al geprobeerd
• De fabriekant bellen (die geven me een raar programma waar ik de drive mee kan formateren zodat hij netjes 128 MB meldt waarvan de laatste 64 altijd corrupte data opleverd. )
• Verschillende computers
• Windows FDISK (kan geen pendrive vinden)
• Linux FDISK, bovenstaand verhaal
Dit is me gelukt,
code:
1
| Fdisk /dev/sda |
De pendrive = 128 mb (dit staat op de stikker)
maar iedere keer herkent linux hem als
heads =3 ,
sectors/track = 42,
cylinders = 1015 ,
dat leidt tot 3*42 * 512 = 64512 bytes /cylinder * 1015 = 65.479.680 bytes
-------------------
In linux FDISK is er een mogelijkheid om het aantal cylinders, heads en sectors aan te geven in de expert mode. Als ik nu bijvoorbeeld invoer
heads = 4
sectors/track = 62
Cylinders = 1024
dan meldt FDISK correct terug dat we nu praten over 128 MB. En na het opslaan middels W. sluit ik FDISK af.
Als ik nu vervolgens FDISK weer opstart dan zijn de oude instellingen 3, 42, 1015 weer keurig terug gekomen.
-----------------------
Is er een mogelijkheid om de grote van de drive op de juiste manier aan te passen. Als ik hem nu in Windows wil formateren dan staat er unable to format drive.
Dit heb ik al geprobeerd
• De fabriekant bellen (die geven me een raar programma waar ik de drive mee kan formateren zodat hij netjes 128 MB meldt waarvan de laatste 64 altijd corrupte data opleverd. )
• Verschillende computers
• Windows FDISK (kan geen pendrive vinden)
• Linux FDISK, bovenstaand verhaal
[ Voor 14% gewijzigd door BovenHond op 31-12-2003 11:44 ]