Nieuw moederbord: S-478 vs. S-A

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-08 09:23
Ik heb nu al flinke tijd problemen met mijn oude moederbord(Eigenlijk altijd al), maar Asus vindt het nodig om 5+ weken te nemen om hem te vervangen en dat vind ik te lang.

In ieder geval wil ik nu zelf sowieso een vervangend moederbord, het huidige bord is een Asus P4B266SE(Socket 479)

Nu vroeg ik mij af wat het verschil is tussen een S-479 en een Socket A? Ik heb er een Pentium 4 2.53Ghz in zitten.

Edit: Dat is dus een Socket-478 steeds ^^

[ Voor 6% gewijzigd door Siaon op 31-12-2003 11:20 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is S-478.

Socket A is voor een hele serie AMD CPU's.
Het lijkt mij zonde om ook een andere CPU te kopen.

ALs je vergelijkbaar bord wil hebben dat wel nog nieuw in de winkels ligt, moet je een P4PE-X nemen. Als je ooit wil upgraden naar een 800FSB S478 CPU, kan je ook meteen een P4P800/P4C800 variant nemen.

[ Voor 49% gewijzigd door Voutloos op 31-12-2003 11:20 ]

{signature}

• Siaon
Ahh, ja, ik wil een nieuw moederbord voor deze CPU; daar is namelijk niets mis mee.

• Siaon
(Lees als: Niet te prijzig ook, want in feite gooi ik nu het andere bord weg terwijl er garantie op zit, maar ik laat het ding wel opsturen en kijk of ik het nog kan verpatsen ofzo)

• Voutloos
  • Niet online
zie edit. (ook handig voor jou, dat is dat kladlok icoontje rechtsboven in je eigen posts).

[ Voor 72% gewijzigd door Voutloos op 31-12-2003 11:24 ]

{signature}

• Siaon
Welk moederbord zou jij aanraden?(Voor een p4 2.53ghz processor dus) (Als je er een beetje verstand van hebt ^^ Heb al een flinke tijd niet meer echt de markt bijgehouden)

[ Voor 12% gewijzigd door Siaon op 31-12-2003 11:27 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mijn obrd hebben ze al meer dan 2 maanden ter RMA :'(

• Voutloos
  • Niet online
Siaon schreef op 31 december 2003 @ 11:26:
Welk moederbord zou jij aanraden?(Voor een p4 2.53ghz processor dus) (Als je er een beetje verstand van hebt ^^ Heb al een flinke tijd niet meer echt de markt bijgehouden)
Ik had dit dus bij mijn bovenste post erbij gezet, vlak voordat jij je 2e post maakte.
P4PE-X is gewoon een vergelijkbaar bord dat nog in de winkels ligt, prijs kan je vinden bij de pricewatch: pricewatch: Asus P4PE-X, i845PE (Lan, Sound)

Nieuwere borden zijn alleen interressant als je dus een 800FSB CPU upgrade voorziet. (En in die gevallen is het ook sterk aan te raden om ander geheugen te nemen)

Eerlijk gezegd moet je wel zelf iets meer zoeken als je niet zo op de hoogt bent, dus lees de pricewatch door en zoek de verschillende mobo's op op de site van de fabrikant. :Y)
Als je er een beetje verstand van hebt ^^
Ik verkoop oa Asus borden...

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 31-12-2003 11:36 ]

{signature}

Verwijderd

Ik raad je het Asus P4S800 bord aan. Dit is een Budget P4 bord. Snel zat voor je proc en geheugen. Meer zou overbodig zijn. Met dit mobo kan je makkelijk een jaar vooruit, en tegen ga je dan eens kijken naar een COMPLEET andere kast. Komend jaar komt er zoveel nieuw spul uit, mobo`s PCI Express hebben waar je dan next-gen. videokaarten met PCI express in kan zetten, tegen die tijd is serial ata misschien ook wel mainstream.

• Siaon
Was ik al aan het doen, maar de pricewatch is meer een lijstje en het valt dus moelijk te vergelijken, ben me al sinds een jaar en een dag minder gaan richten op hardware en meer op c++ ^^

Vandaar ook die schreeuw om hulp ^^

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Of je koopt nu het goedkoopste P4 bord wat je kan vinden, stuurt je asus op en als ie terug is verkoop je dat bordje gewoon weer door :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 11:37:
Ik raad je het Asus P4S800 bord aan. Dit is een Budget P4 bord. Snel zat voor je proc en geheugen. Meer zou overbodig zijn. Met dit mobo kan je makkelijk een jaar vooruit, en tegen ga je dan eens kijken naar een COMPLEET andere kast. Komend jaar komt er zoveel nieuw spul uit, mobo`s PCI Express hebben waar je dan next-gen. videokaarten met PCI express in kan zetten, tegen die tijd is serial ata misschien ook wel mainstream.
P4S800 is een toppertje inderdaad. Goeie SIS chipset die zich nu zo langzamerhand wel bewezen heeft. Ik heb er een paar verkocht en hij gedraagt zich gewoon zoals het hoort: je hoeft hem geen aandacht te geven want alles gaat in 1 keer goed.

de P4P8X (i865P) is trouwens ook leuk, die is wat goedkoper geworden de laatste tijd. met i865P chipset dus. Enige nadeel van dit bord wat ik kan bedenken: er zit een i865P chipset op, geen PE zoals op de meeste borden. Deze chipset heeft het nadeel dat je geheugen synchroon moet lopen met je bussnelheid. ofwel als je een 800FSB P4 hebt MOET je PC400 geheugen er in doen. De P4S800 is veel flexibeler daarin.

Er is nu trouwens ook een P4P8X SE uit met Prescott support.

Als je echt goedkoop wilt kun je ook nog een P4V800-X doen (ofzo) met Via 800fsb chipset. daar zit ook nog s-ata raid op zelfs dacht ik. asus noemt het 'first x-series with deluxe features' alleen persoonlijk zou ik hem laten liggen. Ik heb tegenwoordig meer vetrouwen in SIS en van de P4S800 weet ik ook zeker dat hij goed is, de P4V heb ik nog niet getest. Daar komt ook nog bij dat de Via een 'illegale' chipset is, ze werken in ieder geval niet samen met Intel omdat ze geen licentie hebben.

Ik zou overigens zowieso voor een Asus gaan, want van de A-merken in het 'budget' segment (dus zonder raid en gein) is Asus tegenwoordig meestal gewoon de goedkoopste van het rijtje.

[ Voor 27% gewijzigd door smvs op 31-12-2003 13:29 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Siaon schreef op 31 december 2003 @ 11:42:
Was ik al aan het doen, maar de pricewatch is meer een lijstje en het valt dus moelijk te vergelijken, ben me al sinds een jaar en een dag minder gaan richten op hardware en meer op c++ ^^

Vandaar ook die schreeuw om hulp ^^
Dan kijk je even op een paar mobo fabrikanten sites :) Op al die sites is een duidelijk onderscheid tussen Socket A en 478 borden. Leg de pricewatch er naast en klaaro. Dit hoeven wij toch niet voor je uit te zoeken terwijl alle info gewoon via een paar muisklikken voorhanden is :?

Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.