Toon posts:

[xp] opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer windows probeert op te starten blijft deze hangen en een zwart scherm weergeven. Wel kan ik gewoon in de veilige modus opstarten. Maar zelfs systeemherstellen lijkt niet te helpen voor het weer gewoon opstarten van XP...Wat zou dit kunnen zijn??

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En wat staat er in je eventlog? Heb je BootVis al geprobeerd?

Geef altijd zoveel mogelijk informatie, dan kan men te het beste helpen :)

Verwijderd

Check eens even de event logs (in de veilige modus uiteraard), deze kunnen waarschijnlijk wel meer vertellen over het probleem.

Suc6

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
een windows die gaar is.
een hd die gaar is.
geheugen dat gaar is.

kan veel zijn,kortom test dat eerst eens

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Neem eerst dit even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En vertel ook even wat meer... welke hardware heb je , etc....?
Zie ook Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al geen idee hoe ik dit probleem aan zou moeten pakken....Ik zal eerst eens met dat bootvis enzo aan de slag gaan

• G33rt
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 11:20:
Ik had al geen idee hoe ik dit probleem aan zou moeten pakken....Ik zal eerst eens met dat bootvis enzo aan de slag gaan
BootVis is een tool die tijden bijhoud van wat er opstart (voor zover ik dit uit mn hoofd netjes omschrijf). Tevens is het slim om even MemTest86 te gebruiken om je geheugen te testen en een tooltje van je HD fabrikant (zie OM FAQ / Beleid en kijk even op de site rond) om je HD te testen, dan heb je dat ook weer eens gedaan. Dat je geheugen en/of HD brak zijn lijkt me niet waarschijnlijk, aangezien het in safe mode wel werkt, maar het is het proberen waard :)

Verwijderd

Topicstarter
maar waar vind ik de eventlog?

• G33rt
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 11:34:
maar waar vind ik de eventlog?
Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Logboeken

voor een nederlandse windows, in het engels staat het uiteraard op dezelfde plek maar heet het anders :)

Verwijderd

Topicstarter
Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 8007043C voor regel 44 van d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp.

Fout van de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine CoCreateInstance. hr = 0x80040206.

Dit geeft hij weer in het eventlog

• G33rt
Er staat bij mij een kleine 2k meldingen in de eventlog, dus dat is niet zo slim om die te posten. Noteer de huidige tijd, restart dan je pc, laat hem hangen en bekijk vervolgens de event log van wat er gebeurde tijdens de reboot die vastliep om te zien over er vreemde dingen tussen staan :)

Verwijderd

Antwoord is waarschijnlijk hier te lezen:

Zwart scherm heb je dus als je XP opstart en dat gaat in nadat Logo van XP is geweest!?

Nou, dan kan je de computer dus wel blijven besturen, alleen zie je geen ruk!

Antwoord:

Refreshrate ligt te hoog en dat kan de combinatie van je monitor/videokaart niet aan! --> Eff in veilige mode dat lager zetten en klaar is de computeraar!

Dit kan voorkomen na het installen van nieuwe drivers!

(tot nu toe al 5 mensen geholpen met deze onzin) :)

Maar tkan zijn, dat het bij jou niet geval is, maar kgeef je een goede kans!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was dus wat er als foutmelding stond bij de zelfde tijd als ik hem opstartte

• G33rt
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 12:12:resfresh rate ligt te hoog en dat kan de combinatie van je monitor/videokaart niet aan! --> Eff in veilige mode dat lager zetten en klaar is de computeraar!
dan komt er gewoon "out of frequency" op je monitor, dus ik denk dat de TS dat al wel had doorgehad :)

Verwijderd

Topicstarter
Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 8007043C voor regel 44 van d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp.

Fout van de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine CoCreateInstance. hr = 0x80040206.

Dat was dus wat er als foutmelding stond bij de zelfde tijd als ik hem opstartte in het eventlog

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 13:11:

Dat was dus wat er als foutmelding stond bij de zelfde tijd als ik hem opstartte in het eventlog
Dat is nu al de 2e keer dat je dat meldt.

Heb je ondertussen al wat tests uitgevoerd en de link bekeken die ik je gaf?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de refreshrate wel veranderen in veilige modus?....Ik kan t nl. niet vinden bij de schermeigenschappen. :(

• G33rt
Kijk eens bij Instellingen -> Geavanceerd, daar zou het wel tussen moeten staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ doorgenomen en nog niets gevonden helaas. Het zwart scherm heb ik idd als ik XP opstart en dat gaat in nadat Logo van XP is geweest...de monitor schakelt zich dan echter niet uit/op standby.

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:40
Als je in veilige modus de refresh niet kunt vinden, zet je beeld dan hard op 640x480. Reboot en je kunt weer alles zien. Op 640x480 wel te verstaan.....

Verwijderd

gooi in veilige modus je beeldkaart eens weg en reboot dan

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, een uurtje uit laten staan en nu doet ie t opeens weer.....eerst een tijd gaf ie helemaal geen kik meer en nu doet ie het weer normaal :?
Pagina: 1