Toon posts:

[n64] beste games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nintendo 64 gekocht, en ik verzuip een beetje in het aanbod van games. Bij de playstation 1+2 heb ik het altijd wel bijgehouden maar van de 64 niet.

Dus mijn vraag aan jullie: wat zijn de beste nintendo 64 games ooit? Ik houdt het meest van rpg's zijn die ook een beetje vertegenwoordigd?

Voorbeeld: Perfect Dark, Zelda ocarina of time

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-12 14:23
Mario Kart 64
Mario Party's
Goldeneye

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 19:38
Als je van RPG's houdt moet je ook is Paper Mario bekijken :) Lachen spel 8)

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 16:00

Zeddicius

Conscience do cost

Banjo-Kazooie is een geweldige game! Vol humor en zeer verslavend!

Ook kan ik je Smash Bros aanraden, maar dat lijkt totaal niet op een RPG dus of je het leuk vindt......

Check http://ign64.ign.com voor meer info

[ Voor 4% gewijzigd door Zeddicius op 31-12-2003 11:04 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Diddy Kong Racing
Perfect Dark, maar die noem je al :P
Legend of Zelda - Majora's Mask

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Super Smash Brothers natuurlijk.
Als je vrienden hebt that is ;) :X.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Switch schreef op 31 december 2003 @ 11:13:
Super Smash Brothers natuurlijk.
Als je vrienden hebt that is ;) :X.
He, in je eentje is het ook best leuk :o
:+

Snowboard Kids is btw koel! :)
Lijkt heel kinderachtig, maar is wel echt leuk, ook met meerdere mensen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-12 22:35

bAdmuTs

mAzE

Ik vind donkey kong 64 ook heel erg kewl :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 16:00

Zeddicius

Conscience do cost

bAdmuTs schreef op 31 december 2003 @ 11:49:
Ik vind donkey kong 64 ook heel erg kewl :D
Zeker mee eens. Ik vind het vergelijkbaar met banjo. Veel humor en verslavende gameplay

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:15
Conker's Bad Fur Day > geweldig, humor, Rare....

verder is Blast Corps (zo heet het dacht ik) ook wel een cool spel, zeer innovatief vond ik het destijds

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Silicon Valley, en dat andere spel waar je alles moet slopen , ben de naam ff kwijt

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:15
motormuus schreef op 31 december 2003 @ 12:22:
Silicon Valley, en dat andere spel waar je alles moet slopen , ben de naam ff kwijt
Blast Corps?? zoals ik zei in de post hierboven?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Perfect Dark, meer heb je niet nodig.

This space is occupied

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Ja klopt Blast Corps.. Ik heb de andere post eigelijk nie echt gelezen.
Maar wat was dat spel vet... heb me er uuuuuuren mee vermaakt

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12 15:25

RSP

ohh damn... ff lijstje maken hoor

Ocarina of Time
Zonder twijfel het meesterwerk op de N64, ik genoot bij dit spel daadwerkelijk elke minuut!

Mario 64
Naar mijn mening de beste mario tot nu toe, het speelt lekker weg en is soms best pittig. niet een spel wat je na een middag weer leerlegt.

Mario Kart 64 / Diddy Kong Racing
alle 2 de games hebben me lang bezig gehouden maar de laatste toch iets meer doordat er een lange reeks levels en een aantal characters te unlocken vallen.
DKR is aantrekkelijker door de verschillende voertuigen die per level zijn voor en nadelen hebben.

Goldeneye
één van de, zo niet de beste FPS op deze console. 4 player multiplayer, aztec temple en de spanning is te snijden.

Paper Mario
Een meesterwerk van formaat, hou je van Mario&Luigi superstar saga, dan moet je deze zeker proberen. een stuk beter dan Mario RPG.

Mario Party serie
Leuke games voor 'n avondje met vrienden, niet alleen gaan spelen. ow en pas op met je controller...

Majora's Mask
opvolger van Ocarina of time, deed het niet net zo goed maar desondanks een meeslepend verhaal met een schitterend einde. goed voor 40 uur speelplezier!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-11 18:47
en Pokemon Stadium 2 is ook grappig, maar dan vooral voor de minigames (eieren vangen anyone? :D)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 08:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Games van Rare zijn eigenlijk allemaal goed :D

Mijn top 3:
1) GoldenEye
2) Mario Kart 64
3) Diddy Kong Racing

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12 00:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Lekker opsommen :Y) :X

Zelf heb ik met veel plezier Zelda: Ocarina of Time gespeeld
Inderdaad een meesterwerk zoals RSP zegt :) Je zit in een goed verhaal, graphics zijn relatief gezien (voor de N64 natuurlijk) geweldig. Het verhaal zelf is ook redelijk lang dus je bent niet zo snel uitgespeeld.

Banjo-Kazooie, eigenlijk beter dan Mario en met meer humor. Geweldig spel om te spelen en het heeft m'n moeder dan ook urenlang beziggehouden :P

Perfect Dark, ook een hele goede titel voor op de N64 en leuk om multiplayer te doen :)

Mario Cart, vooral leuk in multiplayer en zeker de combat arena's waarbij je de ander moet verslaan :Y) erg geslaagd in multiplayer :)

Donkey Kong 64 heb ik later gehaald en ook die was erg goed en mooi gemaakt. Ook een spel met een lange speeltijd :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, hoe zit het eigenlijk met het expansion pack? Ik begrijp dat je dat voor sommige spellen nodig hebt? Wordt het beeld er alleen mooier door of heb je hem echt nodig?

En waar halen jullie nu nog je 64 games? Behalve marktplaats en ebay, die ken ik ook wel.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

SmartDoDo schreef op 31 december 2003 @ 12:43:
Lekker opsommen :Y) :X
Yeah baby!8)

Mario CKart :Y) , vooral leuk in multiplayer en zeker de combat arena's waarbij je de ander moet verslaan :Y) erg geslaagd in multiplayer :)
Mjah, ik dacht niet dat ik uitleg hoefde te geven bij mijn titels > ze spreken voor zich :P

Ik denk dat we de beste spellen nu wel gehad hebben btw :) Er zijn nog wel wat leuke titels, maar de toptitels zijn genoemd denk ik :)

//Die expansion pack kan je bij bijv. Turok2 (wel leuk) gebruiken en bij Rogue Squadron (ook wel leuk), maar volgens mij zijn ze daarbij niet noodzakelijk.
Het zou wel kunnen dat er titels zijn die het echt nodig hebben, maar ik kan het me niet meer zo goed herinneren..
Bij de 2 genoemde titels gaat de resolutie omhoog, maar helaas de framerate niet :+

[ Voor 26% gewijzigd door Okyah op 31-12-2003 12:56 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12 00:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Okyah schreef op 31 december 2003 @ 12:53:
[...]

Mjah, ik dacht niet dat ik uitleg hoefde te geven bij mijn titels > ze spreken voor zich :P
Voor ons wel ja :) Maar niet voor iemand die net een N64 heeft gekocht ;)

Inderdaad zijn dé toptitels wel genoemd, eigenlijk kun je daar geen buil aan vallen tenzij je gewoon niet van het genre houdt :)

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Spellen waar ik vele plezier van gehad heb:
- Mario 64 (Eerste echte 3d platformer, en hoe)
- Zelda Ocarina of Time
- Zelda Majora's Mask (Beide Zelda's hadden echt superveel sfeer)
- Mario Kart (Multiplayer fun)
- Wave Race (Weet niet precies waarom, maar ik was er helemaal verslaafd aan)
- Lylatwars (Idem, zwaar verlavend, grote replay value)

En dat was het wel zo'n beetje. Ik had hem vanaf het begin, dus 5 spellen over hoeveel jaren? Wat een geflopt rotding :X :X :P

edit:
Motivatie toegevoegd

[ Voor 35% gewijzigd door Ecco op 31-12-2003 16:26 ]

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Er zijn toch wel meer dan 15 toppers voor de n64, maar misschien hou jij er niet van, ik kan er zo 20 noemen.

This space is occupied

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
TheEvilCuber schreef op 31 december 2003 @ 16:10:
Er zijn toch wel meer dan 15 toppers voor de n64, maar misschien hou jij er niet van, ik kan er zo 20 noemen.
Is ook een kwestie van smaak natuurlijk, maar 20 is natuurlijk nog schandalig weinig. Anyway, ik was Lylatwars vergeten :)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Verwijderd

Voordat dit echt uitloopt op een rasecht opsomtopic: Geef argumenten waarom je hem die spellen aanraadt, de TS weet anders nooit welke spellen misschien bij hem wel in de smaak vallen.

Verwijderd

Ik heb niet zoveel N64 games, maar de games die ik wel gespeeld hebben, of bijna uitgespeeld ;), waren subliem:

Mario 64
Donkey Kong 64
De 2 Zelda games

Jammer van die gare controler!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik kan me geen andere console verzinnen die meer echte toppers had (niet van die multiplatform krengen.)
Ecco schreef op 31 december 2003 @ 16:11:
[...]

Is ook een kwestie van smaak natuurlijk, maar 20 is natuurlijk nog schandalig weinig. Anyway, ik was Lylatwars vergeten :)

This space is occupied

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-11 18:47
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 12:53:
Bedankt voor de reacties, hoe zit het eigenlijk met het expansion pack? Ik begrijp dat je dat voor sommige spellen nodig hebt? Wordt het beeld er alleen mooier door of heb je hem echt nodig?

En waar halen jullie nu nog je 64 games? Behalve marktplaats en ebay, die ken ik ook wel.
in Perfect Dark (cool spel, leuke missies, missies met z'n tweeen (=gaaf), goede multiplayer) heb je expansion pack nodig als je met bots wilt spelen (dacht ik, ik heb iig beiden), en dat wil je zeker als je dit spel hebt (bijv. 'slaughter' tegen 8 meatsims => goed voor je statistics :P)
en in andere spellen is het vooral beter beeld volgens mij idd.

en hoe kom ik er aan? tja, beetje 2ehands sites doorstruinen, ik heb ook via het Powerweb van de PU een tijd geleden nog spellen gekocht, maar daar staan de laatste tijd niet echt veel N64 advertenties meer.

offtopic:
als iemand btw nog Mario Party 3 heeft liggen en hem kwijt wil => ik houd me aanbevolen, dus mail/icq/msn!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-12 10:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 12:53:

Het is een uitbreiding van het videogeheugen, standaard zit er 4 MB in, met het expansion pack heb je 8 MB, sommige spellen gebruiken het voor een hoge resolutie (Turok 2, Turok rage wars, Hydro thunder) andere spellen zoals Perfect Dark en Donkey Kong 64 hebben het echt nodig (bij PD kun je niet het hoofdspel spelen zonder expansion pack, DK64 start niet zonder). Het expansion pack werdt vroeger trouwens met DK64 meegeleverd.

naast de bovengenoemde spellen zou ik graag d evolgende willen nomineren:

Conker's bad fur day
Een enchte volwassen plaftorm game met ongelofelijk veel "grove" humor, heel veel gesproken tekst, parodie, helaas niet veel replay value, maar de eerste keer dat je hem speelt lig je constant in een deuk.

Jet Force Gemini
heel erg mooie graphics (voor die tijd), vette muziek, en enorm mooie levels en allerlei leuke wapens, goed doordachte eindbazen en natuurlijk een strakke gameplay.

Snowboard kids
Een vroege mariokart achtige game, ziet er een beetje kinderachtig uit, is ook niet moeilijk, maar wel erg leuk om te spelen, het spel is later ook een players choice titel geworden.

Space Station Silicon Valley
Bizarre platform/puzzel game over robotdieren op een ruimtestation, met meer dan 30 levels neb je er echt wel even zoet mee. Hier werden ook voor het eerst de legendarische woorden "Deze muziek zuigt!" gesproken, dat heeft ervoor gezorgd dat het woord "zuigt" ook in de Nederlandse taal kan worden gebruikt om aan te geven dat je iets niet leuk vind.

Super Smash Brothers
Het beste vechtspel op de Nintendo 64, erg leuk in de multiplayer, inmiddels verbeterd door zijn jongere broertje op de Nintendo GameCube

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1