Linux server installatie en beheer (clusters failover loadbalancing): http://www.virtualconcepts.nl/
Professioneel Hyves-weigeraar
Ik draai de laatste nightly uit de 0.8-branch en heb nergens last van, weliswaar in Windows maar toch
Linux server installatie en beheer (clusters failover loadbalancing): http://www.virtualconcepts.nl/
Ik heb er geen probs mee. Heb precies dezelfde software specs. Behalve XFCE4 ipv FluxboxZEN schreef op 02 januari 2004 @ 11:40:
ik ken de oorzaak niet. maar ik denk ik post het hiet, misschien dat anderen er ook last van hebben.. ik denk dat het door adblock komt, maar kan dat niet echt controleren.
Start Firebird eens vanuit console en kijk wat de melding is bij de crash
EDIT
Ej, kijk eens aan. Ik zit hier nu op mijn werk met FB 7.0 op Win2K en ga net de frontpage op:

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007 Firebird/0.7
Bugje?
EDIT2
Ik zie dat ik ook adblock draai en dat terwijl ik het niet gebruik
Ik zet hem dus nu maar uit en hoop dat dat het oplost
[ Voor 35% gewijzigd door DeMoN op 02-01-2004 12:14 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Dus je hebt in deze pech ZEN. Tweakers.net is een gratis dienst en in ruil voor het gebruik maken ervan zul je wat banners moeten accepterenOmdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddelijke uitsluiting.
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
adblock zit er standaard in, maar had er tot voorkort nooit wat mee gedaan.. ik zal eens kijken of ik het uit kan zetten en of t.net dan wel weer netjes werkt. vreemde is dat ik op geen enkele andere site problemen er mee heb.
maar goed, neem aan dat jullie blij zijn dat er opmerkingen binnen komen over dit soort dingen, ook al vind je ad blockers niet leuk.
Mag ook wel wat milder! Sjonge.. hij zegt niet eens dat hij effectief aan het blocken was!Wouter Tinus schreef op 02 januari 2004 @ 17:11:
Waarom zouden we daar blij mee zijn? Denk je nou serieus dat we een developer een paar uur laten zoeken naar het probleem en het ontwikkelen van een oplossing, zodat jij fijn onze banners kan blocken? Dream on.
Ik had ook adblock draaien, wist ik veel. Hij stond op enabled maar blockte niks want de filters waren nog leeg.
Misschien bij hem ook wel.
Als we nou allemaal niks zouden melden, zou je als devver ook niks meer te doen hebben. Of juist helemaal gek worden omdat je zelf evt. bugs kan gaan opzoeken.
Hij meldt het alleen maar ten goede van de FP!
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Hij zegt toch anders duidelijk dat hij er tot voorkort niets mee had gedaan, dus dat betekent dat hij het nu wel gebruikt.DeMoN schreef op 02 januari 2004 @ 17:21:
Mag ook wel wat milder! Sjonge.. hij zegt niet eens dat hij effectief aan het blocken was!
Ik had ook adblock draaien, wist ik veel. Hij stond op enabled maar blockte niks want de filters waren nog leeg.
Misschien bij hem ook wel.
Alsof devvers niets anders te doen hebben dan workarounds bouwen voor vage browserbugs. Kijk hier eens voor de grap bijvoorbeeld.Als we nou allemaal niks zouden melden, zou je als devver ook niks meer te doen hebben. Of juist helemaal gek worden omdat je zelf evt. bugs kan gaan opzoeken. Hij meldt het alleen maar ten goede van de FP!
Wacht even. Firebird is nog verre van een stabiele 1.0-versie. Zolang dat nog niet het geval is lijkt het mij nogal vergezocht om als site mogelijke bugs te verwijderen, terwijl de browser nog niet eens volledig bugvrij is. Dat is IMHO de omgekeerde wereld.DeMoN schreef op 02 januari 2004 @ 17:21:
[...]
Als we nou allemaal niks zouden melden, zou je als devver ook niks meer te doen hebben. Of juist helemaal gek worden omdat je zelf evt. bugs kan gaan opzoeken.
Hij meldt het alleen maar ten goede van de FP!
Daar heb je wel deels gelijk in ja.Harm schreef op 02 januari 2004 @ 18:11:
[...]
Wacht even. Firebird is nog verre van een stabiele 1.0-versie. Zolang dat nog niet het geval is lijkt het mij nogal vergezocht om als site mogelijke bugs te verwijderen, terwijl de browser nog niet eens volledig bugvrij is. Dat is IMHO de omgekeerde wereld.
Het ging mij meer om de aanval die er was op de TS terwijl hij alleen maar liev meldde dat er misschien een foutje in de FP zou kunnen zitten.
Voor mijn part was het lynx die crashte op de FP. Het gaat er puur om dat hij wil meewerken aan de FP in zijn streven naar zijn optimale werking.
Je hebt gelijk als je zegt dat FB zelf nog in ontwikkeling is, maar wat dan wel weer zo is, is het feit dat we het over www.tweakers.net hebben. Imho een site die zeker meer wordt bezocht door non-ie browsers dan menig andere nederlandse sites.
Daarom ook dat er in dit geval misschien extra aandacht aan geschonken zal moeten worden door ons i.t.t andere site's als bijv. www.noemmaareendwarsstraat.nl
De TS had na die crash ook kunnen denken; "boeiuh, ik lees de FP toch amper en heb geen zin om een melding ervan te maken.. kan mij het schelen.". Hij doet moeite voor de melding, komt er achter dat het aan adblock ligt en wordt daardoor op zijn nummer gezet. Dat was wat me niet aan stond
Maar ja. Mijn twee centen he. (of 3? alles is in dit jaar 2004 toch al duurder
Volgens mij wil ie gewoon een oplossing voor z'n probleem.DeMoN schreef op 02 januari 2004 @ 19:09:
Daar heb je wel deels gelijk in ja.
Het ging mij meer om de aanval die er was op de TS terwijl hij alleen maar liev meldde dat er misschien een foutje in de FP zou kunnen zitten.
Voor mijn part was het lynx die crashte op de FP. Het gaat er puur om dat hij wil meewerken aan de FP in zijn streven naar zijn optimale werking.
Browsercrash == browserbug > http://bugzilla.mozilla.org/Je hebt gelijk als je zegt dat FB zelf nog in ontwikkeling is, maar wat dan wel weer zo is, is het feit dat we het over www.tweakers.net hebben. Imho een site die zeker meer wordt bezocht door non-ie browsers dan menig andere nederlandse sites.
Daarom ook dat er in dit geval misschien extra aandacht aan geschonken zal moeten worden door ons i.t.t andere site's als bijv. www.noemmaareendwarsstraat.nl
Hoe vreemd het ook mag zijn, een browser mag niet crashen, ongeacht hoe goed of ranzig onze html en javascript constructies zijn...ZEN schreef op 02 januari 2004 @ 15:35:
mjah beetje gezeur over niet adblock mogen gebruiken.. maar dat is een heel ander verhaal en zal ik niet verder op in gaan.
adblock zit er standaard in, maar had er tot voorkort nooit wat mee gedaan.. ik zal eens kijken of ik het uit kan zetten en of t.net dan wel weer netjes werkt. vreemde is dat ik op geen enkele andere site problemen er mee heb.
maar goed, neem aan dat jullie blij zijn dat er opmerkingen binnen komen over dit soort dingen, ook al vind je ad blockers niet leuk.
Als ie crasht is dat dus altijd een bug van de browser. Zeker als het met een bepaalde functie aan wel en met die functie uit niet gebeurd... Denk je zelf niet?
Wij gaan echt de browser niet debuggen om te achterhalen welk stukje code van de browser stukloopt op onze html en javascripts.
Onze maatstaf voor de html-code is dat het met recente, stabiel en algemeen gebruikte browsers goed moet werken, elke constructie die problemen oplevert in andere wordt niet actief naar gezocht, maar indien gedetailleerd genoeg beschreven wel door ons verbeterd (indien het geen andere problemen oplevert in die algemene browsers enzo).
De twee browsers waarvan je in principe aan mag nemen dat de Tweakers.net-site werkt zijn:
- De laatste stabiele release(s) van Mozilla (1.4, 1.5, hoewel ik ook weinig klachten vanaf 1.0 hoor?)
- De laatste stabiele release(s) van IE (5.5 eigenlijk al niet eens meer, maar die is ook al weer enkele jaren oud, 6.x sowieso nog wel).
Alle derivaten van een van deze twee zullen over het algemeen ook werken. Maar kom a.j.b. niet aan met crashende browsers en dan een claim dat dat aan onze html/javascript ligt
Maar inderdaad, over het algemeen zijn we redelijk blij met bugmeldingen, maar het moet wel reeel blijven, wij kunnen ook niet alles oplossen
[edit]
Hmm, hij was al op slot gedaan door iemand
[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 02-01-2004 19:43 ]
Dit topic is gesloten.
![]()