Toon posts:

9800 SE AIW of 9600 XT (beide 128)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ff een vraag mbt welke kaart beter is..

Ik hebe momenteel de 9800 SE AIW .. leuk en aardig met een afstandsbediening etc.. Draait wel lekker verder alleen ik schijn er wat temperatuurproblemen mee te hebben.. IIG momenteel staat mijn kast nog open, en als ik mijn vingers op de zijkant van de kaart leg (nee dus niet op de tjippies) brand ik ze zowat .. auw ..

Verder > ik heb deze gekocht omdat de 9600 XT weas uitverkocht bij de computer winkel waar ik dit vandaan heb..

Anyway de vraag is dus: welke verdient de voorkeur? 9600 XT of 9800 SE.. En daarnaast is die temperatuur wel normaal ?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53

-ET-

Phone Home

De Xt is standaard iets sneller dan de 9800se, echter als je de softmod toepast op de 9800se -> 9800pro dan is de 9800 duidelijk de betere ;)

Welke catalyst gebruik je? er zit in 3.7 en 3.8 nog al een probleem mbt de temperatuur dacht ik.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
Het hoort niet dat je je vingers (bijna) verbrandt, dus daar zou ik mee uitkijken. Of de R9600 XT sneller is dan de R9800 SE kan je uitvinden door reviews te bekijken. In dit topic komen twee hele uitgebreide reviews voor waarin beide kaarten worden getest :)
-ET- schreef op 31 december 2003 @ 10:19:
[...]

Welke catalyst gebruik je? er zit in 3.7 en 3.8 nog al een probleem mbt de temperatuur dacht ik.
Dat probleem waar jij op doelt zat alleen in de Catalyst 3.8 drivers en had niet zoveel met de temperatuur te maken. Het had alleen het probleem dat het nog wel eens de verkeerde signalen door wou geven waardoor monitoren bijvoorbeeld ineens op 200 Hz moesten gaan draaien van de videokaarten en dat ging niet altijd goed.

The devil is in the details.

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38

themodfather

J.C.B.

ik heb zelf de 9800se AIW en ati heeft de software van de tuner nog steeds niet in orde.
dus koop een gewone 9800 en een apparte TV tuner kaart

The ModFather

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:50
hoezo is de tuner niet in orde??? ik weet toch zeker wel dat ik normaal tv kan kijken zonder problemen. enige dat je moet doen is je ati tv software instellen dat je gebruik maakt van de kabel van de norfolk eilanden. sindsdien geen enkel probleem en timeshifting en opnemen gaat hier zeer goed!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 09:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

9800SE is stuk trager dan 9800XT (3DMark2001 12.000 om 15.000 punt)
Via installatie van een gekraakte driver (softmod) lukt het soms om alle 8 pipelines te gebruiken op de 9800SE. Standaard werken er maar 4. Dit doen ze omdat bij testen in de fabriek blijkt dat er 1,2,3 of 4 niet goed werken. De kloksnelheden zijn bij beide kaarten wel gelijk.
Softmod werkt echter niet altijd, bij mij bevoorbeeld niet. Onder Windows (dus zonder spel) was het beeld al vern**kt. Dus weer terug naar de orginele driver gegaan.

This footer is intentionally left blank

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het gaat hier om de 9600 XT en niet om de 9800 XT!!

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. maar waar kan ik zo'n softmod vinden ;)
Misschien leuk om te proberen ..

Maar het blijkt nu dus dat een 9800 SE een gedowngrade versie is van 9800 XT / PRO en 9600 XT in principe hetzelfde is, behalve kloksnelheid van geheugen ?

Anyway de TV-kaart gebruik ik nog niet echt, wel van plan.. maar zal die norfolk eilandjes ff onthouden ;)

maar nu dus > waar een softmod :D

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

Croga

The Unreasonable Man

Het probleem met de ATi kaarten en de tuner software zit in DirectX 9.0a. Het probleem is niet door ATi maar door Microsoft veroorzaakt, en als je zoekt op de site van Microsoft zul je dus ook een patch vinden die dat fixed.......

Dit geld overigens voor alle ATi All In Wonder kaarten, niet slechts voor de 9800SE

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 09:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 11:02:

maar nu dus > waar een softmod :D
This must be your lucky day! 5 seconden is een zoekfunctie verschenen op dit forum, en drie keer raden wat ik vinden kon |:(

http://gathering.tweakers...ages/843608///softmod,ati

Mijn ervaring was dat windows na het installeren van de driver opeens allemaal nieuwe hardware vond. Dus een backup/ghost/restore point maken VOOR installatie is zeker aan te bevelen.

DirectX patch (engelse versie): http://download.microsoft...tX9b-KB825116-x86-ENU.exe

[ Voor 14% gewijzigd door ajhaverkamp op 31-12-2003 11:14 ]

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1