Toon posts:

ander probleem met sitecom router 202(v1) en @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers.
Ik heb gisteren een sitecom router 202(v1) S4 aangeschaft en ik heb de hele nacht geprobeerd om het beestje uberhaupt op internet te krijgen.
dit zou juist het makkelijke deel moeten zijn :? |:(
ik ben al een flinke tijd aangesloten op @home en ik heb niets van de instellingen gewijzigd voordat ik de router aan de pc bevestigde.
Ik heb hier op tweakers.net gekeken en ik kom er nog steeds niet uit. :'(
als ik de router voor morgen niet aan de gang heb dan moet ik de router weer terug brengen ;(
Ik heb geen idee waar het allemaal fout gaat :?
als ik bijvoorbeeld de device name in wil vullen, dan kan dat nergens in het magische instelschermpje.
in plaats daarvan moet ik een domain name en een host name geven.
device name komt nergens ter sprake.
als ik vervolgens alles in heb gesteld gaat het bij het test menu helemaal mis.
de pc blijft maar checken en checken en maakt nooit verbinding.
ik weet echt niet wat ik moet doen terwijl ik denk dat ik een stomme fout maak 8)7
kan iemand me helpen?
GrtZzZ AlienXXL

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 10:16:
Hoi tweakers.
Ik heb gisteren een sitecom router 202(v1) S4 aangeschaft en ik heb de hele nacht geprobeerd om het beestje uberhaupt op internet te krijgen.
dit zou juist het makkelijke deel moeten zijn :? |:(
ik ben al een flinke tijd aangesloten op @home en ik heb niets van de instellingen gewijzigd voordat ik de router aan de pc bevestigde.
Ik heb hier op tweakers.net gekeken en ik kom er nog steeds niet uit. :'(
als ik de router voor morgen niet aan de gang heb dan moet ik de router weer terug brengen ;(
Ik heb geen idee waar het allemaal fout gaat :?
als ik bijvoorbeeld de device name in wil vullen, dan kan dat nergens in het magische instelschermpje.
in plaats daarvan moet ik een domain name en een host name geven.
device name komt nergens ter sprake.
als ik vervolgens alles in heb gesteld gaat het bij het test menu helemaal mis.
de pc blijft maar checken en checken en maakt nooit verbinding.
ik weet echt niet wat ik moet doen terwijl ik denk dat ik een stomme fout maak 8)7
kan iemand me helpen?
GrtZzZ AlienXXL
Bij je hostname moet je even je cc123456-a zetten
En dan zou hij het moeten doen volgens mij
Trouwens kijk ook even op www.sitecom.nl
Voor de meeste providers staat er wel hoe hij ingesteld moet worden

Verwijderd

Voor zover ik weet (krijg m'n eerste router pas overmorgen :P ) moet je bij hostname je cc62xx-x nummer invullen welke @Home je heeft toegewezen.

Ook moet je er voor zorgen dat op de router dhcp ingeschakeld staat, op de pc is dat al zo als je de standaard @Home instellingen gebruikt.

Vervolgens nog ff je pc rebooten d8 ik. (en dan komen de echte instellingen :) )