[Wine & 2.6] Wine wil niets starten

Pagina: 1
Acties:

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Ik heb dus Kernel 2.6 op Gentoo draaien met hierbij geinstalleerd Wine-20031212

Hij compiled helemaal goed en hij lijkt ook goed te werken totdat ik een applicatie wil gaan draaien.

code:
1
2
3
4
5
Cloud /etc $>wine ~/.wine/fake_windows/Windows/System/calc.exe
wine: Unhandled exception (thread 0009),  starting debugger
(...)
Unhandled exception: page fault on read access to 0x00000000 in 32-bit code (0x40c2925c) In 32-bit mode.
0x40c2925c (X11DRV.DLL.SwapBuffers+0x175c in X11DRV.DLL): cmpb %c1,0x0(%edx)

Het maakt nix uit wat ik probeer uit te voeren, de error die ik krijg is deze.
Heb al geprobeerd wine te unmerge en dan te remergen zodat hij hem opnieuw compiled maar dat heeft niet geholpen.

De bug-tracker van Wine heeft mij niet verder geholpen evenals de search hier en @google, maar ik hoop dat er toch iemand een oplossing heeft. :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:20
Ik krijg een segment fault bij het opstarten van wine, terwijl ik dat nooit had met de vorige versie.
Volgens mij is die versie een beetje brak..

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Dat de versie niet goed werkt zou wel kunnen, maar waarom is daar dan niets over terug te vinden in de Bugtraqer van Wine????

Is er hier iemand die iets van een leuke manual heeft om Wine onder Gentoo aan te schoppen want misschien heb ik gewoon zelf wat verkeerd gedaan?

Ik heb @ Gentoo-site zelf geen manuals of meldingen over problemen gevonden maar misschien dak wat over het hoofd heb gezien :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Compileer hem gewoon zelf anders, even tarballetje van winehq halen en dan kijken of dat werkt.

Verwijderd

Dezelfde versie werkt bij mij zonder je gemelde fouten :
Heb je Winesetup al gedraaid en daarbij gekozen voor de automatische configuratie ?
Dit wil vaak bij mij wel een probleem in de configuratie herstellen.
Temeer omdat de error in X11 plaats vind zou het in de resolutie/windowsmanagement kunnen zitten

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:20
Na het installeren van de vorige versie heb ik geen enkel probleem meer, dus ik verdenk toch echt de nieuwere versie van een of andere fout.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Pagina: 1