[XP] Power DVD 5 laat pc hangen *

Pagina: 1
Acties:

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25
Power DVD 5.0 + patch op mijn PC gezet. Nu flikt dit programma het om mijn nieuwe PC compleet te laten hangen. Ik heb 2.8GHZ, 1GIG geheugen met een Plextor 708A DVD brander, lijkt mij voldoende voor DVD's af te spelen. Na een DVD te hebben geplaatst zie je even het beeld van de DVD intro, daarna hangt XP volledig, alleen reset helpt, ZUCHT :(

Ik denk dat ik op zoek ga naar een ander DVD afspeelprogramma, welke is aan te raden (liefst wil ik eigenlijk DVD's afspelen in WinAMP) ?

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Wie zegt dat het aan je software ligt dan?
Heb je uberhaupt al een andere player geprobeerd?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:48
Zo'n topictitel hoort niet he, en misschien staat er in de SEARCH wel wat over dvd programma's.

Zoek eens wat in google, en download wat en test het.
TR.

• DrDelete
ScooBY_DoO schreef op 31 december 2003 @ 09:51:
Wie zegt dat het aan je software ligt dan?
Heb je uberhaupt al een andere player geprobeerd?
Ik dacht dat PowerDVD HET programma was voor DVD's... ik heb nog niet verder gekeken, ik vind het alleen erg storend dat een programma het besturingsysteem laat vastlopen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:48
DrDelete schreef op 31 december 2003 @ 09:55:
[...]

Ik dacht dat PowerDVD HET programma was voor DVD's... ik heb nog niet verder gekeken, ik vind het alleen erg storend dat een programma het besturingsysteem laat vastlopen
Je hebt nog niet verder gekeken :?

Doe dat dan ff en als t niet lukt kom je terug :)

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 14:37
DrDelete schreef op 31 december 2003 @ 09:55:
[...]

want hier loopt powerdvd als een zonnetje
MOet dus aan jou liggen..
Probeer anders die windvd enzo ff

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DrDelete schreef op 31 december 2003 @ 09:49:
Power DVD 5.0 + patch op mijn PC gezet. Nu flikt dit programma het om mijn nieuwe PC compleet te laten hangen.
KOOP eens een programma om DVD's af te spelen (of neem een freeware programma, die er overigens genoeg zijn) , als het dan nog niet werkt wil ik je best helpen.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

• Kijk eens in je logfiles van PowerDVD
  • Controleer eens met de diagnostic software van PowerDVD
  • Loop je Windows systeemlogs eens na
  • Controleer of DMA ingeschakeld is voor de DVD drive
  • Controleer of de MPEG2 decoder filters allemaal functioneren
  • Doe een DXDiagnose of je overlays wel functioneren
  • Check of je videokaart drivers wel optimaal zijn ingesteld
  • Zet fastwrites in je bios uit
  • Controleer of alle benodigde services wel draaien
Als PowerDVD je niet bevalt en je kan via Google de DVD filterpack niet vinden voor WinAmp:

Afspelen met Windows Mediaplayer: kwestie van MPeG 2 codec installeren...
Freeware DVD speler: http://www.maximusdvd.com/
Verder: http://www.dvdrhelp.com/tools.htm

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 10:07 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 11:52

ajhaverkamp

gewoon Arjan

DannyVersluis schreef op 31 december 2003 @ 09:59:
[...]

KOOP eens een programma om DVD's af te spelen (of neem een freeware programma, die er overigens genoeg zijn) , als het dan nog niet werkt wil ik je best helpen.
De patch zal zeer waarschijnlijk de Windows XP update/patch zijn. Geen crack dus........

This footer is intentionally left blank

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Zelfs m'n CDrom drive kan de boel hier laten crashen, dus dat is niet zo bijzonder.

Soms wil even opnieuw installeren wel helpen. Maar op sommige PC's werkt PowerDVD voor geen meter. Een oudere versie proberen lost zulke problemen wel vaak op. OF wachten op een nieuwe patch.

Maar meestal ligt dat aan andere (benodigde) software/codecs.

Senile! Senile Oekaki

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
DannyVersluis schreef op 31 december 2003 @ 09:59:
[...]

verklaar je eens nader? :)

euss: de MPEG-2 codec hoeft niet meer geinstalleerd te worden voor WMP, dat heeft PDVD al gedaan :)

DrDelete kan trouwens nog PowerDVD 4 proberen, of dus meteen WMP aangezien de MPEG-2 codec nu al aanwezig is

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:28

momania

iPhone 30! Bam!

kleine titel fix...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 19:55
PowerDVD staat er bekend om dat het op bepaalde systemen gewoon vastloopt. Dit is niet moederbord gerelateerd maar gerelateerd aan meerdere hardwarematige apparaten.. welke is vor mij helaas nog een raadsel.

Als PowerDVD niet werkt op een systeem dan installeer ik altijd gewoon WinDVD op die machine. Overigens zuigt PowerDVD naar mijn mening wel een beetje, omdat het artifacts onder bepaalde codecs zou hebben.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:01
als ik jou was gebruikte ik ook gewoon WinDVD. dit is echt een superstrak programmatje. speelt alles af checkit ==> www.intervideo.com

• DrDelete
Heb wat codecs gedownload, echter nog steeds via Windows Media Player de foutmelding dat de DVD niet kan worden afgespeeld omdat er geen compatible DVD decoder aanwezig is (ik heb ze wel geinstalleerd).

Verwijderd

euss: de MPEG-2 codec hoeft niet meer geinstalleerd te worden voor WMP, dat heeft PDVD al gedaan
Blijkbaar niet:
de DVD niet kan worden afgespeeld omdat er geen compatible DVD decoder aanwezig is (ik heb ze wel geinstalleerd).
Ik denk dat de codec-hell is uitgebroken bij hem, en dat deze eers opgelost dient te worden - alsmede een registryclean.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 10:36 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
dan zal het een codec probleem bij hem zijn, aangezien ik die codec niet los heb geinstalleerd en WMP prima DVDs kan afspelen, wat bij mij altijd zo is geweest na het installeren van PowerDVD :)

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Wat voor vga kaart heb je eigenlijk?
Pagina: 1