Slechte write-performance Maxtor RAID0

Pagina: 1
Acties:

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
Ik ben de hele avond al bezig mijn hdd;s beter aan de praat te krijgen, maar ik krijg et niet voor elkaar

heb de onderstaande specs, 2 x 80gb maxtor diamondmax 9 8mb en kom NIET boven de 12 mb write uit.

heb een full-raid bios van Lumberjacker.de geinstalleerd, verschijdene via 4in1 drivers enz. maar de score blijft poep

alleen via drivers:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.berndsen/1.JPG

latency patch 0.2b
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.berndsen/2.JPG

latency+raid performance patch
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.berndsen/3.JPG

heb talloze topics gelezen, maar snap er geen barst meer van

iemand suggesties?

EDIT: schijven hangen beide als master aan een losse kabel, cable select/master maakt geen barst uit

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 31-12-2003 01:57 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Problemen horen niet in ervaringentopics ;) Zie ook het Beleid van dit subforum :)

[rml][ Ervaringen] Post hier je RAID0 scores![/rml] » Slechte write-performance Maxtor RAID0

Om welke mobo/controller gaat het hier?

edit:
Overigens kun je met alt+prtscr makkelijker screenshots nemen van actieve vensters ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 31-12-2003 09:24 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-03 17:13
Als het om je MSI KT3 333 Ultra ARU Raid OnBoard gaat, dan moet je eens kijken hoe het draait met de officiële Raid-BIOS voor dit bord.
Update ook je BIOS van je MSI bord als je dat nog niet gedaan had.

Overigens is het beter om 1x 80GB aan de eerste ide kanaal te hangen en de 2e 80 GB aan het tweede ide kanaal, maar als ik me niet vergis kan dat niet op dit bord omdat er maar één ide kanaal op zit...

[ Voor 54% gewijzigd door Sluuut op 31-12-2003 09:30 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 10:14
Maxtor schijven hebben standaard een of andere schrijf beveiliging aan staan voor nieuwe schijven, dit gaat als het goed is naar 10x afsluiten uit.
Zoek op de site van maxtor eens naar poor or slow write performance of naar wvset.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• cypher21
ow, sorrie, zat vannacht idd beetje half te slapen

maar goed
de harddisks zijn niet nieuw, heb al die tooltjes van Maxtor al geprobeerd, maar de instellingen staan goed, de schijven hebben goed gepresteerd

MSI bios is de nieuwste (5.7) en heb vanmiddag de originele bios van MSI getest, maar dit maakt ook geen kont uit.

wat ik me vanmiddag bedacht, het enige wat ik onlangs gedaan had, is nieuwe via-drivers installeren, en de nieuwe omega drivers erop geknalt, sindsdien zijn de hdd;s traag

heb de via drivers al teruggezet naar 4.49 en de catalysts geuninstalt, maar dit maakt helaas ook niet uit

• cypher21
Sluuut schreef op 31 december 2003 @ 09:28:
Als het om je MSI KT3 333 Ultra ARU Raid OnBoard gaat, dan moet je eens kijken hoe het draait met de officiële Raid-BIOS voor dit bord.
Update ook je BIOS van je MSI bord als je dat nog niet gedaan had.

Overigens is het beter om 1x 80GB aan de eerste ide kanaal te hangen en de 2e 80 GB aan het tweede ide kanaal, maar als ik me niet vergis kan dat niet op dit bord omdat er maar één ide kanaal op zit...
bios was de nieuste, er zitten 2 ide en 2 ide-raid controllers op, en op het 1e
kanaal 1x80gb master en op het 2e ook als master

EDIT:
ik stond op et punt de pc opnieuw te installeren toen ik me bedacht dat de oude Raid performance Patch alleen voor Promice was,
heb inmiddels de "oude" Via Raid Performance Patch geinstalleerd, met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.berndsen/4.JPG

het kan beter, maar voorlopig neem ik hier ff genoegen mee tot ik meer tijd heb om dingen te tweaken

[ Voor 24% gewijzigd door cypher21 op 31-12-2003 17:07 ]

Pagina: 1