Portmap probleem E-tech Router/Adslmodem

Pagina: 1
Acties:

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Ik ben al enkele dagen in het bezit van een E-tech Router/Adsl modem -> specs
Het installeren ging perfect, de pc's kregen een ip van de dhcp, het adsl account ingesteld en we konden op internet. Nu hebben we hier ook een webserver in het netwerk staan waar een kleine site opdraait.
Om deze op het internet beschikbaar te maken heb ik port 80 in de router geforward zoals in de korte handleiding van het E-tech apparaat is uitgelegd. Maar op één of andere manier blijft poort 80 van buiten af dicht, ik heb dit getest via grc.com door een portscan te doen en ook een persoon gevraagd die via een andere verbinding op de website kon.
Wat ik allemaal getest heb: dhcp uitschakelen, alle pc's ip's gegeven
router 10.0.0.1, pc1 10.0.0.2,.... pc met de webserver op 10.0.0.3.
Deze heb ik dan geforward in de router, public port 80 en private port 80 -> 10.0.0.3
Ook de dmz heb ik eens aangezet voor 10.0.0.3.
Ik heb de webconfig van de router ook op een andere port gezet (90) deze stond default op 80 misschien dat dit conflict gaf met de webserver.

Weet iemand wat ik nu fout doe, want ik weet het nietmeer :(
De router beschikt over de laatste firmware versie.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb dezelfde router,en ik heb er geen probleem mee,zal ff thuis onloggen om te kijken hoe ik het heb :) al heb ik de eennalaatste firmware er nog op staan

ah,ik heb het :),wat ik heb gedaan omdat mijn poortje 80 intern door wat anders wordt gebruikt is dat ik public poort 80 heb doorgemapt naar een andere poort private (bv 4567)
zou zeggen,probeer dat eens :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Wat precies vul je in bij het port forwarden?

• The_wave
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 19:46:
Wat precies vul je in bij het port forwarden?
Als private port 80 en als public port ook 80 en dit verwijst dan naar ip 10.0.0.3, de webserver dus. In het boekje staat het ook zo uitgelegd.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Misschien is de combi DHCP/portmappen niet helemaal goed gegaan. Je kunt DHCP wel aan laten staan, maar dan moet je in ieder geval je webserver gewoon zelf een IP adres forceren die buiten de DHCP range ligt. Je loopt anders het risico dat IP's wisselen.

Is je probleem overigens niet veroorzaakt door een (verkeerd geconfigureerde) firewall (ofwel op de router, ofwel op de server)?

• The_wave
Korakal schreef op 31 december 2003 @ 19:50:
Misschien is de combi DHCP/portmappen niet helemaal goed gegaan. Je kunt DHCP wel aan laten staan, maar dan moet je in ieder geval je webserver gewoon zelf een IP adres forceren die buiten de DHCP range ligt. Je loopt anders het risico dat IP's wisselen.

Is je probleem overigens niet veroorzaakt door een (verkeerd geconfigureerde) firewall (ofwel op de router, ofwel op de server)?
Ik heb het ook getest door de dhcp uit te zetten na het volledig resetten van de instellingen van de router/modem en elke pc een ip toe te wijzen, gateway in te stellen etc...

In de router web configuratie kan ik eigenlijk niets terug vinden ivm een firewall functie, wel om een bepaalde range van poorten open te zetten of een 1 bepaalde port. Op de server die op het lan zit draait zelf geen firewall.

• The_wave
Nog iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Verwijderd

The_wave schreef op 31 december 2003 @ 19:49:
[...]

Als private port 80 en als public port ook 80 en dit verwijst dan naar ip 10.0.0.3, de webserver dus. In het boekje staat het ook zo uitgelegd.
Nergens de optie extern IP?

En kun je je webserver wel bereiken vanaf je andere pc´s of via 127.0.0.1:80 op je webserver zelf?

• The_wave
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 18:08:
[...]

Nergens de optie extern IP?

En kun je je webserver wel bereiken vanaf je andere pc´s of via 127.0.0.1:80 op je webserver zelf?
Nee nergens een optie extern ip, hij kijkt gewoon naar ppp0 ofzo denk ik :) Webserver is te bereiken op het lan ja

Verwijderd

Als je niet meer opties hebt lijkt het me dat je E-tech modem wel goed is ingesteld. Zoek voor de zekerheid effe naar nieuwe firmware.

Wat ik me anders nog kan bedenken is dat je Webserver achter een firewall staat die wel de "local zone" toestaat maar niet de "internet zone"
Zorg dus dat je zeker weet dat je firewall goed staat of beter zet hem even uit.(kill process)

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 21:35

zaadstra

Überprutser

Die router heeft zelf ook een webserver op poort 80 zitten, en met een optie op hetzelfde scherm als je die instelt, kan je 'm ook blokkeren voor de buitenwereld.

Oplossing zou dus kunnen zijn om de webserver van de router op een andere poort te zetten, bv 8080 of zo.

Configgen via je brouwser moet daarna dan via http://10.0.0.1:8080

Suc6

Verwijderd

Ik heb ook een probleempje met het instellen van een webserver. Ik ben er nu bijna een week mee bezig en het heeft zelfs geleid tot het slopen van mijn router (firmware update ging mis, vreselijk mis, maar hulde aan de mensen van e-tech die hem binnen een week weer wisten terug te sturen met de nieuwste firmware!)

Ok dit is het probleem:
Ik draai een Apache2 webserver op een oude win98 laptop op ip 10.0.0.15 achter mijn router
localhost werkt
intern (lan) werkt de webserver gewoon
extern (via internet) is de webserver niet te bereiken (en ja ik heb andere mensen online laten proberen :p )

Poort 80 staat open via Virtual Server
Maar volgens www.grc.com is die poort stealth

Via het net niets kunnen vinden dat werkt, Iemand een idee waaraan het kan liggen?
Martijn

Verwijderd

Het probleem is intussen opgelost, het bleek dat ik ook de gateway en dns in moest stellen.
Pagina: 1