Toon posts:

AVI naar DVD 'met' ondertiteling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een DVD-writer, en vraag mezelf af met welk(e)
programma('s) je zo snel mogelijk dit voor mekaar krijgt.

Dit is voornamelijk bedoeld voor divx video. Mocht er iemand ervaring mee hebben en mij een programma('s) kan aanraden hoor ik het graag.

(Het liefsts zoveel mogelijk alles in 1)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
http://www.dvdrhelp.com/g...rch=Search+or+List+Guides

:*

Zelf goede ervaringen met TMPGEnc-2.521.58.169-Free. Echter, duurt wel vrij lang :(

trouwens: http://www.google.nl/sear...=UTF-8&q=%22avi+to+dvd%22 Is best logische zoekterm, en ik zie _veel_ relevante links. Mss volgende keer wat meer zoektermen in Google proberen.

[ Voor 63% gewijzigd door sdomburg op 31-12-2003 02:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik weet dat TMPGenc goed is voor conversie. Weet hoe dat werkt ja.

Ok, dan heb ik die MPEG2 klaar. Nu nog VOB en IFO maken, weet ik ook, maar die
ondertiteling, hoe krijg ik die geconverteerd en goed gesynchroniseerd in de
VIDEO_TS etc. ?????

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 02:03:
Goed ik weet dat TMPGenc goed is voor conversie. Weet hoe dat werkt ja.

Ok, dan heb ik die MPEG2 klaar. Nu nog VOB en IFO maken, weet ik ook, maar die
ondertiteling, hoe krijg ik die geconverteerd en goed gesynchroniseerd in de
VIDEO_TS etc. ?????
In die link dat ik je gaf werd dat uitgelegd.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:31
Probeer een goed Author programma - bijvoorbeeld DVDMaestro :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, ga dit ff verder checken. tnx

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:56

Budha

Online ergo sum

Ik wil dit ook graag kunnen om mijn ouders van leuke dvd's te kunnen voorzien. Zelf heb ik een Kiss DP-450 die DivX en XviD films kan spelen :P

Ik heb al veel guides gezien en het valt me echt tegen. Je moet tig tools hebben. Die tools worden onafhankelijk van elkaar regelmatig geupdate waardoor je guide niet meer helemaal klopt met de software. En meestal wordt je voor de werking van zo'n tool weer doorverwezen naar een andere guide.

En dan zijn en er die extra stappen als je ondertiteling wilt. Framerate aanpassen, ondertitels synchen en converteren.

Het is echt tijd voor een briljante tool die bijna alles kan zoals Dr. DivX om dvd's naar DivX te converteren.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Het is echt tijd voor een briljante tool die bijna alles kan zoals Dr. DivX om dvd's naar DivX te converteren
Ja simpel omdat alles er dan al inzit!

Als het teveel werk is kan je ook gewoon de DVD kopen of huren in de daarvoor ingerichte zaken.

Verder kan je ook eens proberen om Mainconcept te testen en hoe dat werkt staat op www.weethet.nl uitgelegd.

HIeronder kleine C/p van die site:

Software voor film weergave

Probeer eerst of je de film op jouw PC kunt afspelen m.b.v. de Windows Media Player.

Als dit NIET lukt, dan moet je de benodigde video codec downloaden. Voor DivX kun je deze downloaden van de DivX homepage.

Dit is dus echt nodig, anders kan MPEG Encoder er niet mee overweg.

Software voor conversie

De basis van het conversie proces (wat eigenlijk "transcoding" heet) is MPEG Encoder welke je kunt downloaden van de MainConcept website. Probeer eerst de probeer-versie (trial) uit voordat je meteen gaat kopen. Ik ben zelf wel overtuigd van de kwaliteit, maar je moet het eerst zelf ervaren voordat je meteen geld uit gaat geven!

Integreren van ondertitels

Om ondertitels mee te nemen bij de conversie (wel zo handig), moeten we een actuele versie van FFDShow hebben. Download het van de Download pagina of van de FFDShow SourceForge pagina (ga dan naar de FFDShow-Alpha!).

Stap 1: Voordat we FFDShow installeren, verwijder ALLE ondertitel gerelateerde filters zoals GDivX en VobSub (Niet zeker dat dit echt nodig is, maar je gebruikt ze toch niet meer - en het is beter problemen te voorkomen dan ze te genezen).

Dus je ziet dat je dan niet zoveel meer nodig hebt, alleen dit progje kost wel een paar centjes en de rest is allemaal (bijna) gratis software.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 14:13
http://www.dvddecrypter.com

Kijk hier eens naar. Gebruik ik ook, duurt wel wat langer, maar het is wel goede kwaliteit.
Pagina: 1