ik heb nieuwe comp gekocht exclusief videokaart. Comp in elkaar gezet (p4 2.8HT, P4P800, twinmos 2*512 pc3200 + matrox G450 uit oud systeem). Punt is dat het beeld enorm flikkert. Dit wordt erger bij proccesor belasting. Als ik de kaart terug stop in oude systeem (P3-450) doet ie het normaal. Heb wel oude crt monitor, maar deze doet het goed icm oude systeem. Waar zou het flikkerend beeld door verklaard kunnen worden?
Ik vind het knap dat je het hebt weten te herleiden toto processorverbruik. Dat is namelijk het laatste waar ik aan zou denken. Weet je 100% zeker dat processorbelasting ervoor zorgt dat het beeld flikkert?
Aangezien je verteld dat de kaart in een ander systeem geen problemen geeft, zou je misschien een ander (eventueel PCI) kaartje kunnen proberen. Verder is het handig als je laatste drivers enzo geïnstalleerd hebt.
Aangezien je verteld dat de kaart in een ander systeem geen problemen geeft, zou je misschien een ander (eventueel PCI) kaartje kunnen proberen. Verder is het handig als je laatste drivers enzo geïnstalleerd hebt.
Dit is in negen van de tien gevallen te herleiden naar een aardingsfout tussen je monitor en je computer. Zorg er eens voor dat er geen aardingsverschil tussen je monitor en je PC kan ontstaan. De meeste CRT's hebben naast de videokabel zo'n staaldraadje hangen. Als dat hier kan, verbind dan een staaldeel van je monitor met een staaldeel van je PC.
Nothing is a problem once you've debugged the code
processorbelasing veroorzaakt het niet, maar maakt het wel erger. bewegingen met de muis ook. Echt heel vaag.
aardingsverschil.....mmmm....geen staaldraaidje te zien.
Kast die ik nu heb heeft wel plastic aan buitenkant. Binnenwerk niet overigens. Oude kast is volgens mij van ijzer. What can I do?
Kast die ik nu heb heeft wel plastic aan buitenkant. Binnenwerk niet overigens. Oude kast is volgens mij van ijzer. What can I do?
Muis ook zeg je? Kijk eens naar IRQ conflicten...Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 02:21:
processorbelasing veroorzaakt het niet, maar maakt het wel erger. bewegingen met de muis ook. Echt heel vaag.
Heeft die Matrox een AGP connector of is het PCI?
In de nieuwste moederborden mag je namelijk niet hele oude videokaarten stoppen ivm andere voltage van het AGP-slot. Theoretisch mag hij dan niet passen, maar zoek even op internet naar het voltage van je videokaart en kijk in je mb-manual naar info over dat AGP-slot.
In de nieuwste moederborden mag je namelijk niet hele oude videokaarten stoppen ivm andere voltage van het AGP-slot. Theoretisch mag hij dan niet passen, maar zoek even op internet naar het voltage van je videokaart en kijk in je mb-manual naar info over dat AGP-slot.
This footer is intentionally left blank
Lijkt? Heb je het wel gecontroleerd dan?Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 11:38:
Is toch vaag dat het niet bij ene comp is en wel bij andere. IRQ lijkt mij niet het probleem.
In mijn systeem heb ik ook last van vreemde lijnen in beeld. Het flikkert niet, maar wel donkere verticale balken. Ze bewegen schijnbaar bij muisbeweging.
Beide zijn aangesloten op ups, dus daar ligt het niet aan.
Ga binnenkort andere videokaart kopen en kijken of het net zo erg is.
Beide zijn aangesloten op ups, dus daar ligt het niet aan.
Ga binnenkort andere videokaart kopen en kijken of het net zo erg is.
geeft aan dat er geen irq conflicten zijn. voltage is ok. Kaart en mb op 1.5v
Zou het nog aan bios instellingen kunnen liggen? Of misschien aan beeldscherm. Beeldscherm is el cheapo. Hoewel ie prima werkte met andere comp....
Zou het nog aan bios instellingen kunnen liggen? Of misschien aan beeldscherm. Beeldscherm is el cheapo. Hoewel ie prima werkte met andere comp....
Verwijderd
Joopert,
Ik heb precied hetzelfde probleem. Ook net nieuw syteem en mijn oude Matrox 550 erin gestopt.
Heb je inmiddels al een oplossing kunnen vinden?
groet
Ik heb precied hetzelfde probleem. Ook net nieuw syteem en mijn oude Matrox 550 erin gestopt.
Heb je inmiddels al een oplossing kunnen vinden?
groet
Nope. Nog geen oplossing. Echt irritant. Het zijn horrizontale flikkerende balkjes die door het beeld lopen. Ik was al van plan om een nieuw beeldscherm (tft) te kopen en hop dat het daarmee opgelost is. Anders nieuwe videokaart, hoewel dit eigenlijk onzin is. Kaart is prima voor wat ik doe met comp; internetten en films downloaden en kijken. Misschien ff matrox helpdesk mailen.
misschien een domme opmerking, maar staat de refreshrate in Windows wel fatsoenlijk ingesteld?
Als ik namelijk een kale install heb, vindt ik het ook gruwelijk om naar mn scherm te kijken, met de lage refreshrate...
Als ik namelijk een kale install heb, vindt ik het ook gruwelijk om naar mn scherm te kijken, met de lage refreshrate...
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
ik heb dit ook! Zo horizontale strepen, maar niet gewoon in windows, wel als ik zo kadertjes verschuif, dan een beetje. Maar vooral bij gamen, men refreshrate kan niet hoger dan 85hz, is namelijk een oud scherm, daarmee dat ik dacht dat het wel aan het scherm zou liggen, is er namelijk één van het containerpark 
PS: als ik de refreshrate "overklok" naar 100hz, zijn die strepen 50% weg in games, dus daarom denk ik dat het aan mijn scherm ligt
PS: als ik de refreshrate "overklok" naar 100hz, zijn die strepen 50% weg in games, dus daarom denk ik dat het aan mijn scherm ligt
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 10:51 ]
Mijn eerste reactie was dat de voedingspanning in je nieuwe computer niet echt stabiel is, maar als je het ook al hebt bij muisbewegingen.
Ik heb met de P650 van Matrox ook wel problemen gehad die leken op een typisch analoog defect (verloop van kleuren in horizontale richting op de 2e head en instabiel beeld) maar dat was te herleiden tot restanten van oudere drivers van een Geforce die er ooit in gezeten heeft. (P650 is nu alweer een paar maand
terug voor RMA, de BIOSchip was rot, gaf bootproblemen)
Met de P550 is het me wel eens opgevallen dat het beeld heel soms even kort wat donkerder werd en weer normaal, maar dat heb ik maar aan de (7 jaar oude) 17" monitor geweten.
Strepen enzo op de G550 en G4x0 waren bij mij eigenlijk altijd een driver probleem.
Dus hetzij een nieuwe driver van Matrox of een driver van een ander die lag te vechten met de Matroxdriver.
Ik heb met de P650 van Matrox ook wel problemen gehad die leken op een typisch analoog defect (verloop van kleuren in horizontale richting op de 2e head en instabiel beeld) maar dat was te herleiden tot restanten van oudere drivers van een Geforce die er ooit in gezeten heeft. (P650 is nu alweer een paar maand
Met de P550 is het me wel eens opgevallen dat het beeld heel soms even kort wat donkerder werd en weer normaal, maar dat heb ik maar aan de (7 jaar oude) 17" monitor geweten.
Strepen enzo op de G550 en G4x0 waren bij mij eigenlijk altijd een driver probleem.
Dus hetzij een nieuwe driver van Matrox of een driver van een ander die lag te vechten met de Matroxdriver.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Heb ff op matrox site gekeken. Als je bij forum en dan hardware kijkt, zie je dat daar iemand een berichtje met hetzelfde probleem heeft gepost. Die gast heeft ook al alle instellingen in windows en alle drivers geinstalleerd en nog steeds zelfde probleem. Lijkt dus compatibility probleem te zijn. Wachten dus op nieuwe driver. Jammer is dat forum gelockt is tot maandag 9 uur. Dan maar ff berichtje op forum zetten en ff klagen.
Ik heb hetzelfde probleem, als ik games doet flikkert het beeld heel erg, m.u.v. Morrowind.
-P4P800
-P4 2.8 800
-Twinmos 2*512 dual channel
-Q-tec 350W voeding
-PNY Verto MX440(-S.E.)
In een aantal andere topics heb ik meer zien staan over dat flikkeren, maar MAM kan ik niet uitzetten (alleen auto of enabled, enabled werkt niet). Memtest geeft geen errors aan.
-P4P800
-P4 2.8 800
-Twinmos 2*512 dual channel
-Q-tec 350W voeding
-PNY Verto MX440(-S.E.)
In een aantal andere topics heb ik meer zien staan over dat flikkeren, maar MAM kan ik niet uitzetten (alleen auto of enabled, enabled werkt niet). Memtest geeft geen errors aan.
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem wat hier beschreven wordt.
Na de upgrade van mijn systeem met een Asus P4P800 Deluxe en 2x256MB PC3200 Twinmos heb ik ook last van flikkeringen op mijn scherm.
Mijn oude systeem bestond uit:
- Asus P4T-E Moederbord
- Intel P4 2.0a Northwood
- 2x256 MB Kingston RDRAM
- Matrox G450 32MB Dualhead
- 120GB WD HD
Nieuwe Systeem:
- Asus P4P800 Deluxe
- 2x256 MB PC3200 Twinmos
- 120GB WD HD
De flikkeringen worden erger met muisbewegingen en ik heb ook het idee dat het erger wordt bij een hogere IDE aktiviteit.
Heeft iemand al een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?
Ik heb de site van Matrox al uitgespit maar daar kwam geen oplossing naar voren.
Voor de duidelijkheid mijn videokaart doet het prima in een ander moederbord en mijn moederbord doet het ook prima met een andere videokaart.
Na de upgrade van mijn systeem met een Asus P4P800 Deluxe en 2x256MB PC3200 Twinmos heb ik ook last van flikkeringen op mijn scherm.
Mijn oude systeem bestond uit:
- Asus P4T-E Moederbord
- 2x256 MB Kingston RDRAM
- 120GB WD HD
Nieuwe Systeem:
- Asus P4P800 Deluxe
- 2x256 MB PC3200 Twinmos
- 120GB WD HD
De flikkeringen worden erger met muisbewegingen en ik heb ook het idee dat het erger wordt bij een hogere IDE aktiviteit.
Heeft iemand al een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?
Ik heb de site van Matrox al uitgespit maar daar kwam geen oplossing naar voren.
Voor de duidelijkheid mijn videokaart doet het prima in een ander moederbord en mijn moederbord doet het ook prima met een andere videokaart.
Pagina: 1