Toon posts:

Opstart Inbel provider

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Aangezien ik momenteel druk bezig ben met verschillende ervaringen opbouwen wil ik ook beginnen met een inbel provider.

In het begin nog gewoon voor mezelf en misschien voor wat vrienden om te testen maar meer ook niet.
Nu zat ik te denken aan iets simpels met 10/20GB Datalimit per maand.
5 ip's ofzo.. dus dan kun je 5 clients aan.

Nu zit ik te denken hoe ik dit het goedkoopste en gelijk ook makkelijkste kan doen voor de toekomst (als meer mensen het willen).

Ik heb dus een server, met videokaart. netwerk kaart. waar ik een 100mbit aansluiting op krijg.

5 ip's, elk ip koppel ik weer aan een hostname.

Nu vraag ik mezelf af hoe dat zit met inbel.
Ik neem aan dat je geen modem nodig heb om te inbellen? of juist wel?
aangezien ik 5 ips heb met max 5x 128k8 (idsn) verbinding kan verwerken, moet ik wel weten wat voor modem zo erg snel is? indien het een kaart is.

Als OS wil ik Linux Debian gaan gebruiken.

Wat ik mezelf nu ga afvragen: wat zouden mensen in de toekomst ofzo willen?
1 gratis 0800 inbel nummer, en dat je een vast ip krijgt en een max aantal uren per maand?

of dat je gewoon per tik betaald? ik kan ze natuurlijk ook alle 2 aanbieden.

Weet iemand ook wat voor software ik er eventueel voor nodig zou moeten hebben?

Het is gewoon een 'test' project. meer om te kijken of het werkt.
dus het liefste zo goedkoop mogelijk als ik maar kan regelen.

Nu vraag ik me ook af.
Stel inbel gaat wel goed, is het dan mogelijk dat je een lijn bij kpn kan huren? liefste wireless.. maar dat wordt dan alleen mogelijk in delft. Dus dat schiet niet op.

Wat zou het dan kosten? of doet KPN niet aan 'test' projecten voor jezelf?

Alle tips enz zijn welkom..

Asmooh

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Ik zou goed nadenken wat je wilt gaan doen. Want ik denk dat het niet loont, dat het je alleen maar kost.
In het begin nog gewoon voor mezelf en misschien voor wat vrienden om te testen maar meer ook niet.
Nu zat ik te denken aan iets simpels met 10/20GB Datalimit per maand.
5 ip's ofzo.. dus dan kun je 5 clients aan.
Datalimieten met Inbellen? Wie wil er 10GB verstoken via 56k? Ik niet in ieder geval.

Ip's...IP's....waa4r dacht je die vandaan te halen? www.ripe.net, zie hun voorwaarden maar eens. Lees wat over subnetting.
Het resultaat zal erg teleurstellend zijn voor je, maar je krijgt niet zomaar IP's. En al helemaal niet in zulke kleine aantallen. En de prijzen zullen zeer hoog zijn.
Ik heb dus een server, met videokaart. netwerk kaart. waar ik een 100mbit aansluiting op krijg.

5 ip's, elk ip koppel ik weer aan een hostname.

Nu vraag ik mezelf af hoe dat zit met inbel.
Ik neem aan dat je geen modem nodig heb om te inbellen? of juist wel?
aangezien ik 5 ips heb met max 5x 128k8 (idsn) verbinding kan verwerken, moet ik wel weten wat voor modem zo erg snel is? indien het een kaart is.
Hooo...ik neem aan dat je weet hoe een 56k verbinding wordt opgezet? Een modem belt een ander modem, ze schudden handjes, en maken een verbinding. Dus ja, je hebt 5 128k modems nodig.
Wat zeg ik, 128k? En wat voor de mensen die 56k gebruiken?
Dus, je hebt 5 128k modems nodig, 5 56k. En daarbij, uteraard, 5 maal een ISDN-2 lijn, en 5 maal een analoge. Of een ISDn-30, welke je combineerd.

en die 100mbit lijn? wie wat waar? Ik neem aan dat je beseft dat je dat niet op een universiteitslijntje kunt laten lopen he ;)
Stel inbel gaat wel goed, is het dan mogelijk dat je een lijn bij kpn kan huren? liefste wireless.. maar dat wordt dan alleen mogelijk in delft. Dus dat schiet niet op.
Hoe bedoel je dat?
En KPN kan overall wireless verbindingen leveren hoor ;)

Overigens, bedenk je je wel dat je eigenlijk in elke regio zo'n inbel server moet neerzetten? Omdat men anders interlokaal moet bellen. Woei, daar gaan je kosten nogmaals 8 keer (ofzo) omhoog.

Overigens...waarom doe je het niet veel makkelijker: Van een ISP gaan resellen? Er zijn meerdere providers die dat aanbieden...dan hoef je zelf alleen de betaling en papierwerk te doen...

Verwijderd

Topicstarter
Overigens...waarom doe je het niet veel makkelijker: Van een ISP gaan resellen? Er zijn meerdere providers die dat aanbieden...dan hoef je zelf alleen de betaling en papierwerk te doen...
Hmm, dat is natuurlijk ook wel intressant :) maar dan vraag ik me af. kun je ook je eigen host nemen? of zit je aan hun vast.

die hardware is al behoorlijk duur zie ik ;(
misschien toch zoeken naar reseller modes.

Bedankt iig :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Hupsa, topic gaat dicht. Laag niveau :|

Asmooh, zou je aub willen stoppen met het maken van clones? Bij herhaling wordt er een IPban gezet, met een leuke brief naar je provider.

Dit topic is gesloten.