Toon posts:

ga-7vaxp met ieee1394 als netwerkadapter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort staat in mijn XP-apparaatbeheer een IEEE1394 netwerkadapter als (uitgeschakeld) probleemapparaat. De gebruikelijke Externe Toegangsadapter is spoorloos verdwenen. Sindsdien verbreekt ook mijn modem onmiddellijk na het inbellen en het controleren van wachtwoord en gebruikersnaam de verbinding. :(

In W98SE werkt alles perfect. Daar vind ik de normale Externe Toegangsadapter *en* een normale IEEE1394 Host Adapter. Die zit overigens op mijn Audigy-kaart, de on-board-host en on-board-sound zijn allebei disabled in BIOS.

Verwijderd

IEEE1394 is een FireWire adapter. Deze zit op de Audigy en op sommige moederborden. Even de laatste drivers downloaden dus of de apparaten die je toch niet gebruikt uitschakelen in de bios én Windows hardwareprofiel ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 01:13 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je firewire post mag best als netwerkadapter staan hoor, staat volgens mij ook los van het feit dat je verbinding niet werkt.
Die verschillende qua groepen waar bepaalde apparaten horen zitten nou eenmaal tussen 98 en XP.

Krijg je niet een bepaald melding als de verbinding verbroken wordt?

Overigens hoort dit draadje imo daarom niet in PMG thuis.

[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 31-12-2003 01:14 ]

{signature}

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dat hoort zo bij die gigabyte mobo's

je hebt trouwens kans dat die hele firewire controller onbruikbaar is. er zit op die gigabyte mobo's vaak een gigabyte-eigen ie1394 pinout die bedoeld is voor een gigabyte bracket, die nergens de krijgen is... en er bij veel mobo's ook niet bij zit. logica he.

[ Voor 5% gewijzigd door smvs op 31-12-2003 01:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even nog drie dingen:

1. Het heeft wel gewerkt (toen in apparaatbeheer geen problemen!)
2. De foutmelding is : "kan geen verbinding maken".
3. Naast de uitgeschakelde "netwerkkaart" is er ook nog een correct werkende IEEE1394 Host Controller; die van de Audigy! De nu al twee keer *uitgeschakelde* 1394-netwerkkaart heeft nu #3 als toevoeging (was ook al #2)

Verwijderd

Alles inschakelen en de conflicten oplossen dan ;)

Eventueel de dubbele vermeldingen eerst weghalen, regcleanen, opnieuw opstarten, driver installeren en configureren, reboot en check je logfiles. :Y)

Verwijderd

smvs schreef op 31 december 2003 @ 01:16:
dat hoort zo bij die gigabyte mobo's

je hebt trouwens kans dat die hele firewire controller onbruikbaar is. er zit op die gigabyte mobo's vaak een gigabyte-eigen ie1394 pinout die bedoeld is voor een gigabyte bracket, die nergens de krijgen is... en er bij veel mobo's ook niet bij zit. logica he.
Die Firewire werkt gewoon hoor.
Bij Gigabyte krijg je er zelfs een slot-plaatje bij met vier iee1394 aansluitingen.
Lijkt mij raar als je daar je bracket op moet aansluiten.
Die firewire is gewoon 100% firewire.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 11:51:
[...]

Die Firewire werkt gewoon hoor.
Bij Gigabyte krijg je er zelfs een slot-plaatje bij met vier iee1394 aansluitingen.
Lijkt mij raar als je daar je bracket op moet aansluiten.
Die firewire is gewoon 100% firewire.
bij budgetbordjes zit vaak die header er wel op maar krijg je er geen bracket bij en die kun je ook niet bestellen. bij de duurdere modellen zit alles er bij idd.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor alle duidelijkheid: mijn modem wil ik dus goed hebben werken! Deze geeft in XP de problemen; niet de (IEEE1394) Firewire. :?
Mijn hele systeem heeft wel gewerkt tot ik een systeemcrash met bijbehorende resset heb mogen meemaken.....
Zolang ik het konflikt in mijn apparaatbeheer heb doet mijn modem het niet goed dus. :'(
Pagina: 1