Toon posts:

draadloze verbinding valt steed weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaaal

ik heb dus een wirelessrouter van sitecom, de wl106 en in mijn laptop heb ik pcmcia draadloos netwerkkaartje van sitecom zitten, de wl011.
nu is het brobleem dat ik elke keer gedisconnect wordt van de router en na een aantal seconden weer geconnect wordt. de ene keer doet hij het uren achter elkaar en soms gebeurt het wel 20 keer in een uur, zwaar irritant.

ik heb geprobeerd om andere channels te kiezen, wep aan, wep uit, statisch ip gegeven, maar niets helpt.

kan iemand hier mij mee helpen

Verwijderd

- ESSID invullen
- WEP aanzetten

Probeer eens wireless zero configuration service uit te zetten.
(ik ga er ff vanuit dat je XP draait).

Wat voor afstand zit er tussen de apparaten?
Muren ertussen?
Mobiele huistelefoon?
Andere mogelijke storende factoren?

Verwijderd

Gebruik de zoekfunctie eens, ik heb dit probleem ook eens gepost en veel nuttige reacties op gehad.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Hoe sterk is het signaal? Dit is makkelijk met het programmatje network stumbler. Als het signaal te zwak is, is het duidelijk: dichter naar elkaar toe.

Het programma is hier (gratis) te downloaden: http://www.stumbler.net/d...mblerInstaller_0_3_30.exe . Doe het wel met IE, in Opera wil hij een . php bestand gaan downloaden

[ Voor 41% gewijzigd door Grimli op 31-12-2003 01:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ssid heb ik ingevuld
wep heb ik weer aangezet

verder heb ik alleen 1 draadloze dect telefoon en er zit een meter of 6 tussen ap en laptop verder zou ik ook geen storende factoren bedenken.

Verwijderd

Het schijnt dat die dect telefoontjes nogal 's roet in het eten kunnen gooien

Verwijderd

Topicstarter
het signaal sterkte is vol, en ik ga is proberen om de telefoon uit te zetten
Pagina: 1