Toon posts:

RamBoost Helpt het ?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey heren,

Ik heb laatste tijd veel problemen met blijvenhangende programma's als ik veel dingen tergelijk aan heb.
Ik d8 hier moet ik wat aan doen. :)
ik keek ff op www.download.com

En daar stond Programma genaamd

RAMBOOST.
Improve Your system's performence by freeing RAM O-)

hier zijn nog een paar programma's van.

Nou is mijn vraag helpen dit soort progr's ook echt?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[search=ramboost]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, zulke programma's kunnen wel helpen.

En er zijn ook freeware alternatieven voor, dus je moet het gewoon eens proberen.

{signature}

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat het progsel waarschijnlijk doet is stukken geheugen waar programmas nog spul in hebben staan maar niet meer gebruikt worden leeg gooien.
Heb zelf memturbo gebruikt. Prog is niet leuk, omdat hij constant mem leeg gaat gooien, terwijl een prog het misschien wel nodig heeft na 2 bewerkingen. Zeker als je bedenkt dat er meerdere threads achter elkaar uitgevoerd gaan worden kan het zijn dat met wat progsels op de achtergrond (winamp, trillian) dat deze uit het ram geflikkerd worden en dat het dan langer duurt voordat het programma weer alles geladen heeft.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf ook Memturbo gehad en ik bepaalde wanneer het geheugen leeg mocht. Ik vond het wel fijn werken maar ik merkte beetje het verschil.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

je kan beter een format c: doen, ipv dit soort tooltjes te gebruiken

ramboost ed maken dan wel geheugen vrij, maar wat heb je aan geheugen als het niet gebruikt word? ik heb liever dat mijn ram continu 100% vol staat met diskcaching enz, zodat windows lekker snel loopt...

mijn ervaring: als je weinig ram hebt, vertragen dit soort tooltjes alleen maar de werking van de pc... met veel ram heb je ze niet nodig.

kortom, niet doen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Dus met andere woorden

GEEN BOOST RAM TROEP.

KOOP GEWOON EXTRA GEHEUGEN.

bedankt jongens

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jimbolino schreef op 31 december 2003 @ 00:24:
je kan beter een format c: doen, ipv dit soort tooltjes te gebruiken
Is ook merkbaar, maar niet altijd even leuk om te doen.
ramboost ed maken dan wel geheugen vrij, maar wat heb je aan geheugen als het niet gebruikt word? ik heb liever dat mijn ram continu 100% vol staat met diskcaching enz, zodat windows lekker snel loopt...
Dit soort programma's zorgen ervoor dat de ruimte die gereserveerd wordt door weinig gebuikte data vrij gemaakt wordt. En als je op 100% RAM gebruik zit en je software heeft meer data nodig, dan gaat je swap-file groeien en je hdd is relatief zeer traag tov van je ram.
mijn ervaring: als je weinig ram hebt, vertragen dit soort tooltjes alleen maar de werking van de pc... met veel ram heb je ze niet nodig.
Bij veel ram niet nee. Bij weinig ram kan (als in: is het proberen waard) het helpen. Deze programma's zijn slokken zelf niet zoveel geheugen op hoor.
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 00:30:
Dus met andere woorden

GEEN BOOST RAM TROEP.

KOOP GEWOON EXTRA GEHEUGEN.

bedankt jongens
Spullen bijkopen is altijd succes. Alleen jammer dat het geld kost.

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 31-12-2003 00:31 ]

{signature}

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie WFvN. Dit is een uitgekauwd onderwerp :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.