Ik loop nu al een tijdje te zoeken naar mijn probleem over mx record maar ik kan niks vinden. Alles dat ik vind gaat over inkomende e-mail. Maar het probleem is dus dat als ik een e-mail verstuur mijn mail server geen mx records kan vinden en dat geld voor alle domeinen die ik probeer zoals: @hotmail.com, @zonnet.nl. En nu vraag ik me dus af wat het is aangezien ik wel mail kan ontvangen maar niks kan versturen. Ik gebruik 602Pro LAN SUITE 2003 onder windows xp. Alvast bedankt voor reacties.
configureer je mailserver om mail op basis van DNS te versturen.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Oke.... Maar waar kan ik een ip adres van een dns server aan vragen ? moet dat bij me internetprovider of bij bhosted.nl waar me mail word beheert ?
Even bij je isp horen welke dns servers je kan gebruiken.
Because Great minds Think alike
Het lijkt er op dat je SMTP mailserver geen DNS server kent om tegen te praten.
Als de SMTP mailserver door bhosted.nl wordt beheert is het hun probleem. Als het een server is die bij bhosted.nl staat maar door jou wordt beheerd, dan moet je bhosted.nl vragen welke DNS servers je moet gebruiken.
Als de SMTP mailserver door bhosted.nl wordt beheert is het hun probleem. Als het een server is die bij bhosted.nl staat maar door jou wordt beheerd, dan moet je bhosted.nl vragen welke DNS servers je moet gebruiken.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Het domein is geregistreerd door bHosted.nl voor corally in een domein parking account. Corally heeft als onderdeel van het domein parking account toegang tot de DNS editor in het control panel van bHosted.nl.
De SMTP server die hij probeert te gebruiken, wordt dus niet gehost bij bHosted.nl. Ik ga er hieronder even vanuit dat hij een SMTP server heeft draaien op zijn ADSL aansluiting thuis met een vast IP adres.
Mijn inziens moet corally het MX record wijzigen zodat het naar zijn eigen SMTP server wijst. Op zijn SMTP server moeten dan weer de DNS servers ingesteld worden van zijn internet provider. De DNS servers van bHosted.nl zijn vanaf buiten namelijk niet resolving voor externe domeinen (zoals bijvoorbeeld zonnet.nl e.d., voor het domein van corally uiteraard wel).
P.S. Zoals jullie waarschijnlijk kunnen opmaken uit bovenstaande post ben ik werkzaam bij bHosted.nl.
De SMTP server die hij probeert te gebruiken, wordt dus niet gehost bij bHosted.nl. Ik ga er hieronder even vanuit dat hij een SMTP server heeft draaien op zijn ADSL aansluiting thuis met een vast IP adres.
Mijn inziens moet corally het MX record wijzigen zodat het naar zijn eigen SMTP server wijst. Op zijn SMTP server moeten dan weer de DNS servers ingesteld worden van zijn internet provider. De DNS servers van bHosted.nl zijn vanaf buiten namelijk niet resolving voor externe domeinen (zoals bijvoorbeeld zonnet.nl e.d., voor het domein van corally uiteraard wel).
P.S. Zoals jullie waarschijnlijk kunnen opmaken uit bovenstaande post ben ik werkzaam bij bHosted.nl.
Ik heb nu nog een tijd lopen zoeken naar allerlei oplossingen. En waarschijnlijk is het enige dat ik moet weten de IP nummers van de dns servers bij Bhosted.nl. zoals je kan zien op dit plaatje
http://www.computertotaal.nl/image/nieuwednsservers.gif
alleen dan van de servers bij bhosted.nl waarvan ik aanneem dat dat ns1.bhosted.nl en ns3.bhosted.nl zijn in mij geval. En om nog iets duidelijker te zijn over mijn configuratie die ik heb staan is thuis met me WIFI verbinding met internet (meer informatie over me verbinding op www.dbinet.nl) en dan heb ik thuis een smtp server draaien met daarop 602pro lan suite 2003. Maar aangezien ik waarschijnlijk niet de dns servers kan gebruiken zou ik dus bij zoneedit bijvoorbeeld een account moeten aanmaken ?
http://www.computertotaal.nl/image/nieuwednsservers.gif
alleen dan van de servers bij bhosted.nl waarvan ik aanneem dat dat ns1.bhosted.nl en ns3.bhosted.nl zijn in mij geval. En om nog iets duidelijker te zijn over mijn configuratie die ik heb staan is thuis met me WIFI verbinding met internet (meer informatie over me verbinding op www.dbinet.nl) en dan heb ik thuis een smtp server draaien met daarop 602pro lan suite 2003. Maar aangezien ik waarschijnlijk niet de dns servers kan gebruiken zou ik dus bij zoneedit bijvoorbeeld een account moeten aanmaken ?
Pagina: 1