Chello Routering

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
n00b vraag, maar graag beantwoord:

Ik weet dat het niet mag, maar welke chello eigenaar doet het niet. Routing..
Ik gebruik al tijden een gewone server met Winroute en dit werkt prima. Nu wil ik alleen graag over naar een losse router. Dus ik leuk op onderzoek. Daarmee mijn vraag...

Ik zie elke keer waarschuwingen staan bij sommige modems dat ze niet met elke (motorola) modem compatible zijn.. Ik heb zelf bij mijn chello ook een motorola modem, maar een heel ander type.. Mijn vraag concreet, werkt een router altijd met chello, of moet je daar echt een bepaald specifieke standaard of protocol voor hebben? (zoals die L2Pt ofsow).

Thnx!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Bij de search vind je genoeg

gevonden met zoeken naar: router chello

[ Voor 9% gewijzigd door Steefph op 30-12-2003 23:52 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Thnx steef, maar daar had ik al gekeken.... Veel pagina's met af en toe kernwoorden.. Ik weet het, ben lui...

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

wij dan ook

ma ma ma ma ma macron one

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

Ik heb Een Com21 + Draytek Vigor 2200E werkt al jaren perfect
heb smc spul geprobeerd maar dat kan je het hele netwerk + modem (com21) overhoop gooien dus dat komt er bij mij ook niet meer in

Verwijderd

MaxBurn... als je niets te zeggen hebt zeg dan ook niets :-) Anyway,.. ik heb bij iemand een Sweex router op de modem gekwakt, en dat werkte wonderbaarlijk goed. Wees in ieder geval zeker dat je een router neemt waarin je het nummer van je netwerk kaart kan zetten, Chello checkt nl. (in de meeste gevallen) op dit nummer. Succes

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

als de topic starter hint dat google doorzoeken teveel werk is etc dan reageer ik zo ja, sorry hoor. Dan zal ik nu antwoorden zoals ik meestal doe.

"Er zijn hier erg veel topics over op tweakers, gebruik dan ook de search, verder kan je bij juist gebruik met google ook veel nuttige informatie vinden. Verschillende routers kunnen verschillende problemen hebben met verschillende modems, dit is per provider, modem, router etc anders. Een route rkan bij het ene modem/provider heel goed werken en bij de ander juist weer niet, dit is vooral een kwestie van proberen. Er zullen zat routers goed ermee werken, sommige minder."

[ Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 31-12-2003 00:28 ]

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Sorry Maxburn , maar hier heb ik als topicstarter wel wat op te zeggen. Ik wil niet zeggen dat ik niet lui ben. Maar ik had allang op tweakers gezocht! (en ook op google). Daarmee was mijn vraag van bijv."werkt chello met het L2pt protocol " niet beantwoord. Dat lijstje met de routers waarmee het werkt vind ik leuk, maar ik wil de theorie erachter weten! En dat hoopte ik dat iemand mij uit kan leggen!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

voor cable voldoet op zich alles behalve de adsl only routers.
l2Pt is totaal niet voor cable bedoelt, en er zijn ook geen routers die ALLEEN l2pt doen...het is gewoon een van de vele functies en t merendeel heb je helemaal niet nodig bij kabel.

Blijf ik erbij dat als je ga zoeken op bv. L2PT je 100000 etc pagina's aan uitleg kan vinden ? ik vind nog steeds dat dit een veels te standaard topic is en je het toch echt zelf makkelijk moet kunnen vinden. En waarom je de techniek helemaal wil snappen snap ik ook niet echt, je wil toch alleen weten welke routers in ieder geval goed werken met chello icm motorola. Dit is allemaal te vinden in o.a search. Het zal me ook worst wezen hoe mn tv, stereo, mobiel, (om wat voorbeelden te noemen) etc werkt hoor..als het maar werkt.

[ Voor 62% gewijzigd door Max|Burn op 31-12-2003 00:58 ]

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Je hebt daar wel een punt hoor Maxburn, klopt als een bus. Maar soms zijn door het bos de bomen niet te vinden. Dan is het meestal beter om later nog eens rustig opnieuw te kijken.. Maar dat duurde mij te lang.. Sorry daarvoor. Helaas zijn er al heel lang dit soort problemen bij fora. Merk het zelf als ik bij het forum kijk waar ik wel veel vanaf weet ;) n00bs en n00b vragen houdt je toch.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Ik heb bij een vriend een draytek vigor 2200 genomen en daar draait nu ongeveer 9 maanden alles zonder enig probleem. Het configureren was binnen 2 minuten gedaan (geen firewall dat is later gebeurd, maar wel alle comps internet).

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 22:53
ik heb ook Chello en een Motorola modem, en heb al een jaar een Sweex router. Werkt perfect.

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Remko_ schreef op 31 december 2003 @ 00:19:
Ik heb Een Com21 + Draytek Vigor 2200E werkt al jaren perfect
heb smc spul geprobeerd maar dat kan je het hele netwerk + modem (com21) overhoop gooien dus dat komt er bij mij ook niet meer in
Dan weet ik niet wat je prutst, maar hier werkt dat "smc spul" perdect...

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Ik zit in de regio Haarlem met een Motorola modem en heb min of meer op de gok een E-Tech Broadband Router 10/100 4 bij de lokale computerland gekocht. Dat werkt verder prima. Er zit zelfs een extra A4tje bij voor chello instellingen en een aantal andere kabelaars. Volgens die aanwijzingen moet je wel het MAC adres overtypen in de webinterface van de router en verder blijft zo goed als alles default.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Verwijderd

Heerlijk gezellig is het weer :/

Anyway, het is gewoon aan jou uit te zoeken welke manier van verbinden Chello in jouw regio gebruikt. Dit kan direct op MAC-adres zijn maar ook via een protocol als PPPoE. Als je weet hoe ze dit doen kijk je naar de spec-sheets van wat interessante routers en kijk je of het betreffende protocol erbij staat.

En je hebt in dit topic al twee mogelijkheden gehad: E-Tech en Sweex. Als je het zeker wilt weten koop je een router en vraag je of je hem even mag testen thuis.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.