Toon posts:

3D Prophet 9800PRO, games lopen vast of monitor standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds 1 maand een Hercules Radeon 9800 PRO, in het begin liep alles goed, maar toen ik mijn pentium (denk ik) erop zette ging het minder goed. Bij sommige games loopt de computer vast of gaat de mijn TFT scherm op standby. Bij Americas Army loopt mijn computer vast na een tijdje, bij Warcraft 3 springt mijn monitor op standby en bij Half-Life springt mijn monitor ook op standby. Zelfs toen ik net aan het internetten was sprong me monitor op standby :?
Kan het misschien eraan liggen dat me videokaart te heet word? Ik heb ook maar 1 casefan in me kast zitten. Maar Call of Duty loopt gewoon perfect :?

Mijn specs:

ASUS P4V800-X
Pentium 4 2,4 GHz
512 DDR PC2100
3D Prophet 9800 PRO - Omega 3.10
Maxtor 80 GB 7200rpm
Topower 520 WATT voeding
TFT : BenQ FP731

please help me, ik wil weer kunnen gamen :'(

Verwijderd

Topicstarter
niemand ? :'(

Verwijderd

Probeer eens wat andere Catalysts drivers (3.7), controleer met Asus Probe je Mb en processor temps, zet je kast open voor extra koeling, voel eens aan de heatsink op je radeon of ie echt gloeind word. iig probeer dit allemaal eens en vertel ons je bevindingen.

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
driverprobleempje als je t aan mij vraagt. CoD draait onder OpenGL, de andere 2 onder DirectX, dus ff opnieuw installeren/updaten (catalyst en zonodig ook DX). Aan de hitte zal het lijkt me niet liggen, CoD is zwaar ten opzichte van WC3...

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Verwijderd

Draait call of Duty maybe op een andere resolutie?
Het zou een probleempje emt je refreshrate kunnen zijn :D

Verwijderd

heb net hetzelfde voor maar met een fx5200 ik kan america's army alleen maar spelen in 800*600 bij hoger reset mij pc gewoon. video kaart word wel supper heet zou het daar aan kunne liggen? heb alle nieuwe drivers geinstald

Verwijderd

Topicstarter
Cheeta het ligt denk ik niet aan mn refreshrate, want die staat gewoon op 60 zoals ie hoort met een TFT-scherm, en alle resoluties van de games draaien op 1280x1024 zoals het ook hoort met een 17inch TFT-scherm.

Ik heb ff dat Probe gedownload en mn CPU heeft temperatuur van 33 als ik niet game, en mn mobo 34 als ik niet game.
Ik ga straks ff de Cat. 3.8 Hercules drivers downloaden
Pagina: 1