Toon posts:

Nieuwe pc loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee allemaal..

Ik heb een nieuwe computer gekocht. En nadat ik deze helemaal in elkaar had gezet kon ik alles gewoon spelen. NFSU kon ik gewoon spelen, maar omdat mijn moederbord een beetje brak was, heb ik deze laten verplaatsen ( door een nieuwe MSI *KT4av-L* die wel mijn cpu op 2800 + kon laten draaien), nadat ik hem terug gehad heb, heb ik niet anders dan problemen met het spelen van spellen. Het spelen van NFSU gaat nu niet meer, het spel slaat er constant uit, dit is hetzelfde met Call of Duty etc.. Ik heb al wat verschillende drivers geprobeerd, zoals de catalyst 3.7 en 3.10. De omega 3.9 etc. Maar deze drivers voorkomen nog steeds niet dat mijn pc opnieuw opstart. In 3dMark 2003 doet hij precies hetzelfde, hij komt niet eens voorbij de eerste scene. Hier slaat mijn beeld nu vast, en moet ik verplicht resetten..

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar het enigste waar ik nu op kan komen is dat mijn FSB snelheid veranderd is om mijn cpu op 2800 te laten draaien. Deze stond eerst op 100, en nu op 133... Maar ik heb geen zin om deze op 100 te laten draaien, zodat mijn videokaart het eens fatsoenlijk doet..

Mijn specs

MSI moederbord ( KT4AV-L )
AMD Barton 2800+
300 W voeding
Club3D Radeon 9600 pro 128 mb
1 x 120 GB Seagate

Heeft iemand deze problemen als eens vaker gehad...??
Ik zou ze graag horen.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Heb je windows opnieuw geinstalleerd nadat je moederbord is vervangen ?.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan ja.

Maar ik heb zojuist mijn FSB van 166 naar 100 teruggezet. En weg zijnde vastlopers. Ik kan nu 3d Mark volledig laten uitdraaien :? ...

Zou dit aan het Mobo liggen of weet iemand het??

Verwijderd

Fast writes en vpu recover al uitgezet in de detonators?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 23:36 ]

Verwijderd

Zit er toevallig een jumper op waarbij je de FSB kan instellen? ALs deze nog op 100 staat zou deze voor dit probleem kunnen zorgen. Welke snelheid is je geheugen? (moet dacht ik minimaal 266 lopen)

@Midnightimpact: Detonators bij ATI kaarten? :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
De FSB word niet geregeld door jumpers, in de bios kan deze worden ingesteld op een waarde van 100 t/m 280... En het geheugen loop op > 300 mhz

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 23:43 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

_Ernst_

Mark It Zero!

Doet me sterk denken aan een hitte probleem, zou ook verklaren waarom ie het op een fsb van 100 MHz wel doet want dan word ie minder heet. Check je temperaturen eens. Misschien heb je nadat je van mobo bent gewisseld de processor koeler verkeerd gemoteerd.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait nu idle op een temp van 50 graden C. En op een FSb van 166 op 59 graden idle

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Die zijn nogal hoog, en wat worden deze in stressed toestand? want daar gaat het om.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
UHmm op het moment dat hij eruit knalde bij NFSu stond hij geloof ik op 60 graden... Dit zou toch moeten kunnen 8)7

Verwijderd

59 idle dat is al aan de warme kant, dan ga je hem stressen en kan hier zo richting de 65-70 gaan, dit is echt te warm, welke koeling heb je erop?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een coolmaster op..

http://www.coolermaster.nl/di4-7h53d-0l.htm
deze zit erop

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Draai eens een cpu belastingsproggie en kijk dan wat de temperatuur word. En check anders even ofdat die die coolermaster er goed op zit. Heb je koelpasta gebruikt?

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Na een klein testje van een minuut of 8 zat ik op een temp van 55 graden met een FSB van 100 mhz.

Morgen ga ik hem testen op een FSB van 166 mhz. Kijken op wat voor temp we dan uitkomen

Ps. Sandra SiSoft zag mijn cpu als een barton 1800+... weird :X

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 00:13 ]

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

je kunt BurnK7of cpuburnin ofzo gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door _Ernst_ op 30-12-2003 23:55 ]

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Woeps ge-edit ipv toegevoegd

Verwijderd

Topicstarter
Na de FSB teruggezet te hebben op 166 mhz, en 3d Mark 03 te draaien, loopt hij vast op CPU test #2. De CPU temp is na een reboot nog 58 graden, hij loopt nu alweer terug. Ik verwacht dat tijdens het vastlopen de CPU temp 60 graden was. Morgen denk maar eens nieuwe koelpasta erop mieteren...

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
*kuch*
Als wanhoopsdaad:

Het mag als geblaat beschouwd worden, maar heel erg misschien kan het helpen als je een zwaardere voeding zoals 350/360 watt plaatst/probeert/leent.
Misschien een tip om uit te proberen?

p.s. misschien kan je dan ook iets aan je airflow doen, helpt je een paar graadjes omlaag te helpen.

succes

Verwijderd

Topicstarter
*Memory flash-back*

Had trouwens gister ( meer vanochtend ) ook het idee, dat als ikde AGP snelheid op 8x zette, dat het korter duurde voordat hij weer eens eruit knalde of vastsloeg..
Zou deze ook meer warmte laten produceren door de cpu, of zou mijn GPU te warm worden??

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Denk dat door de hitte van de GPU, de CPU eerder te warm wordt.
Let wel, warmte stijgt op, je een keer raden wat er direct boven je videokaart zit...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 23:42:
De FSB word niet geregeld door jumpers, in de bios kan deze worden ingesteld op een waarde van 100 t/m 280... En het geheugen loop op > 300 mhz
weet je zeker dat dit op jouw mobo niet het geval is. Heb het net even nagekeken op mijn mobo (ASUS A7N8X Deluxe) en daar zit een jumper op met 1 stand voor een FSB van 200 (100 in bios) en 1 stand voor een FSB van 400/333/266.

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
LOL de TS heeft het over de "CPU HOST FREQUENCY" en die kan je idd in je BIOS instellen (AMD 2800XP+ => normaal 166 MHZ). Jij hebt het over de "DRAM FREQUENCY", en deze kan je normaal wél instellen op je mobo dmv jumpers. Welk type geheugen heeft TS? als het bv. pc2700 is dan moet de "DRAM FREQUENCY" gewoon op 166 MHZ. Dan zou het systeempje zéker stabiel moeten draaien :).

Verwijderd

Topicstarter
MMm kan me niet herinneren dat ik qua jumpers iets kon instellen op het MB, van frequenties... Mara ik zal wel eens in mijn bios kijken, ik heb idd pc2700 gehuegen.. Mara ik ga vanavond als ik thuiskom van mijn werk eens kijken of de koeling er toch wel stevig opzit, en even snel kijken hoe warm mijn cpu is na een koude start, kijken of het veel verchilt...

Verwijderd

Topicstarter
Na een "koude start" ( +/- 12 uur stilgestaan ).. De cpu temp is nu ongeveer 36 graden. Ik ga eens effe wat tests proberen als 3D Mark 03 en CPU Burn....
Kijken wat mijn cpu voor temp nu word ( de FSB is nu 166 mhz en staat op 2800+ )

Verwijderd

Topicstarter
een kwartiertje NFSU en mijn cpu temp staat op 54 graden, een stijging van 18 graden in 15 min :|
Lijkt mij niet echt gezond. Nu 3D mark mara eens proberen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
Volgens mij is dat een p4 Koeler.... kan ernaast zitten maar zo uit me hoofd...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 17:39:
een kwartiertje NFSU en mijn cpu temp staat op 54 graden, een stijging van 18 graden in 15 min :|
Ja en zo kun je blijven benchmarken...
Het is vrijwel zeker dat het aan je temps ligt, dus ga eens op zoek naar een nieuwe koeler bijvoorbeeld.
Of misschien wil zelfs nieuwe koelpasta al helpen...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Icey schreef op 31 december 2003 @ 17:42:
[...]

Uit je hoofd ? :)
Als je op die link klikt staat het bovenin de titelbalk 'Socket P4' en rechtsonder de pagina staat voor welke Intel CPU's hij is...

TS, vind je dat makkelijk; een Intel koeler op een AMD proc :? :D

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Zotn_Dré174
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 17:39:
ja, dat kan wel maar dan mag ie echt niet meer hoger komen. Dus als hij blijft stijgen van bv. 54-60-... dan is er echt wel iéts mis :p.
Als ik mijn pc opstart heeft cpu 20° en als ie dan opgestart is & stressed is, is dat zo een 53°, maar hoger dan dat is ie nog nooit gekomeh. Dus dat kan dat je cpu 54° stressed is, dat is niet zow abnormaal hoog :).

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al eens gevoelt aan je heastink of deze echt zo heet is of gewoon lauw? Herplaats anders je koeler opnieuw en test dan weer is, misschien gewoon beetje slechte contact.

Verwijderd

Icey schreef op 31 december 2003 @ 17:42:
[...]

hoe krijg je ooit een p4 koeler op een amd?
er zitten geen klipjes aan de koeler om hem vast te klemmen dus denk dat je de verkeerde URL heb gegeven

Verwijderd

Is te warm mijn xp2100+ @ 2400Mhz fbs 200Mhz loopt ook gelijk vast boven de 56 graden (vcore 1,95) dus opzich nog niet erg stressed 54 alleen zomers heeft ie het weleens moeilijk :(

Verwijderd

mijn 2e pc (xp2200) die loopt idle 52 graden en stressed 61 graden en die heeft nooit geen vastlopers dus dat zou met een 2800 wel moeten kunnen maar het kan ook dat die het gewoon niet trekt

• Zotn_Dré174
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 18:13:
mijn 2e pc (xp2200) die loopt idle 52 graden en stressed 61 graden en die heeft nooit geen vastlopers dus dat zou met een 2800 wel moeten kunnen maar het kan ook dat die het gewoon niet trekt
Uhu en ook de Vcore is belangrijk wat stabiliteit betreft. Mss moet TS de Vcore wat verhogen, kan een wereld van verschil betekenen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu nieuwe koelpasta opgedaan. En de temp komt nu iig niet echt hoger dan 50 graden. Vind het wel best zo, verder tweaken doe ik wel een keer met waterkoeling ofzo :9~ hehe.
Hij doet het iig helemaal door 3D mark heen, en de prestaties vind ik niet om over te klagen hoor.
Alleen NFSU blijft af en toe hangen in het spel, maar ja. Dan spelen we dat maar lekker niet meer :P. Ga wel weer UT'en ofzo

IIG Thnx Everybody for helping :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 18:13:
xp2200 andere core denk ik en dat zijn heete motherfuckers cpu's daarna niet meer en nooit geen vastlopers betekend altijd :p

Verwijderd

Het probleem klinkt als een voedingsprobleem. Zodra de CPU hoger gaat lopen, gaat ie ook meer stroom trekken. Ga je dan ook nog eens 3D-gamen, dan gaat de GPU ook zijn stroom vragen. Kijk eens naar je spanningen met bv. MBM5. Kijk wat o.a. de 5V bij idle en stressed is.
Ik weet niet wat voor merk voeding je nu hebt, maar ik ga uit van een noname. Deze halen de 300W nevernooitnie. Dat vermogen is ongeveer hetzelfde als het wattage van een C-merk draagbare radio die een vermogen van 500W PMPO kan halen. Leuk op papier, maar in de praktijk haal je nooit dat vermogen eruit. Als de PC zo geleverd is volgens de specs van de leverancier, zou ik deze erop aanspreken en er een zwaardere voeding in laten zetten. Zij moeten nl.l zorgen dat het geleverde vlekkeloos werkt.
De temps mogen geen probleem zijn. Ze mogen natuurlijk wel wat omlaag, maar het is niet dodelijk. Ik heb m'n pasta even laten inbranden op m'n CPU en heb daarvoor de pomp van de watercooling uitgezet. De temp liep op naar 70+ graden maar m'n systeem liep nog probleemloos.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 16:50 ]

Pagina: 1