[NTFS] rechten na format

Pagina: 1
Acties:

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 15:31
Ik heb een aantal partities waarvan er 2 NTFS zijn. Na een fomat C heb ik Windows XP pro engels er opnieuw opgezet incl. SP1 en wat updates van microsoft.com. Echter nu zijn alle rechten van 1 NTFS partitie totaal verknalt (andere partitie is wel gewoon goed gebleven :D ), niet alleen van de mappen maar ook elke file afzonderlijk. :(

zo zien de rechten van elke file er dus uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.savagetiger.org/the_duke/security.jpg

Ik kan dus niet zomaar een file editten/verwijderen/verplaatsen zonder eerst naar de security opties van die file te gaan en daar handmatig de rechten goed te zetten. De rechten van de hele paritie of mappen goed zetten heeft geen effect op de files die er in zitten. Ik word hier echt helemaal GEK van! :'(

Nu is mijn vraag of er misschien een mogelijkheid is dat ik in 1 keer alle rechten weer op default waarden kan zetten.
Een format van deze partitie is geen optie. Terug keren naar het vertrouwede FAT32 vind ik niet erg zolang me files maar intact blijven.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Verwijderd

je moet de rechten op het laagste nivo gaan aanpassen met een superuser

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Even eigenaar worden van alle files op die partitie. Zie 308421 - HOW TO: Take Ownership of a File or Folder in Windows XP. :)

edit:
Dus Take Ownership doen via de security tab van de desbetreffende partite en "Replace permission entries..." aanvinken.

[ Voor 48% gewijzigd door Joni op 31-12-2003 00:44 . Reden: Ik had dus wel goed gelezen 8)7. ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft....n-us;313222&Product=winxp

10 seconden zoeken in de KB van MS

A wise man's life is based around fuck you

• The_Duke
owner worden is niet echt het probleem, ik ben overal owner maar kan nog steeds niet een file verwijderen, zal ik toch eerst mezelf toe moeten voegen bij "group or user names"

Verwijderd

kun je de groep users geen inherited permissiond geven zodat hij vanuit het laagste nivo directrechtenkrijgt op die files via eigenschappen en dan advanced?

Verwijderd

The_Duke schreef op 30 december 2003 @ 23:14:
owner worden is niet echt het probleem, ik ben overal owner maar kan nog steeds niet een file verwijderen, zal ik toch eerst mezelf toe moeten voegen bij "group or user names"
Als je Owner bent van een map of file kan je jezelf ook full control geven. Als je take owner ship gedaan hebt moet je jezelf full control rechten geven.

• The_Duke
ok volgens mij is het gelukt.

Dus Take Ownership doen via de security tab van de desbetreffende partite en "Replace permission entries..." aanvinken.

dat heeft het m gedaan, ik was steeds onder advanced en dan de owner-tab aan het kutten en had deze optie over het hoofd gezien |:(
nou ja alles weer goed, thnx voor de hulp!

Verwijderd

Dat je er nu bijkan, wil niet zeggen dat de rechten goed staan: er kunnen misschien nu meer mensen bij je bestanden dan je eigenlijk wilt.

Er is een tooltje, fixacls.exe dacht ik, die de rechten van windows-bestanden weer default instelt.

• The_Duke
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 12:52:
Dat je er nu bijkan, wil niet zeggen dat de rechten goed staan: er kunnen misschien nu meer mensen bij je bestanden dan je eigenlijk wilt.

Er is een tooltje, fixacls.exe dacht ik, die de rechten van windows-bestanden weer default instelt.
de schade valt mee...de rechten staan nu redelijk goed maar thnx voor de tip, ik zal es zoeken naar het tooltje...kan nog wel es handig zijn.
Pagina: 1