[CM] 'The Hourglass' (Zelfbouw)

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Casemod ‘The Hourglass’ (Zelfbouw)

Zo vlak voor het einde van het jaar is het dan eindelijk zover, want de presentatie van mijn casemod is een feit geworden. Ik ben er vrij lang mee bezig geweest, maar gelukkig niet voor niets. Het topic dat hieraan vooraf ging is [rml][ CiP] The Hourglass (Zelfbouw)[/rml].

Ik heb eigenlijk weinig te vertellen, want jullie willen natuurlijk alleen maar foto’s zien. Ik heb voor de geïnteresseerden een Slideshow van mijn Casemod samengesteld, waarin je de ontwikkelingen vanaf het begin kunt zien. Er staat een kort eindresultaat, aangezien je de rest van de resultaten in dit topic kunt vinden.

Om het een beetje modemvriendelijk te houden, zijn alle foto’s in dit topic klikbaar voor een grotere versie.

De voorkant

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Casemod/Voorkant.JPG

De zijkant

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Casemod/Zijkant1.JPG

De kast in zijn geheel

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Casemod/Kast1.JPG

De grootte van de kast (naast een doos van een 19” Iiyama CRT)

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Casemod/Grootte.JPG

De plek van de kast

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Casemod/Kast2.JPG

De zijkant in actie

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Casemod/Zijkant2.JPG

De binnenkant in actie

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Casemod/Binnenin.JPG

Het geheel in actie

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Casemod/kast3.JPG

Wederom het geheel in actie

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Casemod/Kast4.JPG

Het totaalbeeld van de kast in actie

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.78/~renebeerten/Casemod/Totaal.JPG

Resultaten

Natuurlijk zijn jullie benieuwd naar de resultaten van de kast. Mijn systeem staat in mijn signature. Zoals je ziet is mijn 2500+ overgeclockt naar 3200+. Temperaturen hierbij zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Idle:
Kast: 20 graden (kamertemperatuur)
CPU: 34 graden

Stressed:
Kast: 22 graden
CPU: 40 graden
Hij heeft een gewicht van 20,5 kilo, dat mij achteraf nog meevalt. Een beetje computer in een stevige kast weegt ook al gauw 15 kilo of meer. :)

Over de geluidsproductie kan ik weinig zeggen. Alle casefans draaien op 5 volt (met als resultaat bovenstaande temperaturen) en de CPU fan blaast op 12 volt. Al met al maakt hij eigenlijk niet veel meer geluid dan een gewone kast met 1 of 2 casefans en de rest standaard.

Slotwoordje

Omdat ik wel benieuwd ben naar jullie mening over deze kast, heb ik een poll gemaakt. Als je wilt, kun je in dit topic je stem beargumenteren. Ik sta geheel open voor commentaar, vragen en opmerkingen. We worden er tenslotte allemaal beter van. ;)

Poll: Wat vind jij van 'The Hourglass' ?
Helemaal top!
Niet mijn smaak, maar goed gemaakt.
Neutraal
Wel mijn smaak, maar slecht gemaakt.
Waardeloos!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=6025&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Als laatste wil ik SySasZ en Co bedanken voor het beschikbaar stellen van webruimte voor het hosten van alle foto’s omtrent deze casemod.

Natuurlijk bedank ik ook jullie voor het geduld, de inbreng en de aandacht. :)

Eraser

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Mwoa, lijkt me zeer onhandig deze case.

Wel complimenten voor de documentatie en topics etc. ;)

Je moet je pics ook nog ff fixen!
Goedzo ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bredend op 30-12-2003 23:01 . Reden: nu niet meer van toepassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Zo te zien is hij eindelijk af, ik heb de vorige topics vol interesse gevolgd en kan niks anders zeggen dan mijn complimenten, ik had een oerlelijk ding verwacht maar dat valt best mee :) Eindelijk weer een originele CM ;)
Hoeveel weegt hij eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Midnightimpact op 30-12-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Ik snap niet hoe je hem af hebt gekregen, zoveel aan het gotten en dan ook nog tijd om een zelfbouw case te maken.

Verder volgens mij een prima job :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had je CiP al gezien en ik moet zeggen dat ik dit een zeer aparte vorm vind. Je ziet het zeker niet vaak en dat maakt het leuk. Het standaard windowtje, blowhole en ccfletjes is beetje afgezaagd aan het worden en dan is het leuk om zoiets verrassends tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Het idee is zeker origineel. De uitvoering is goed. Het resultaat is niet mijn smaak, maar godzijdank heeft niet iedereen dezelfde smaak.

Ik vind het meer lijken op een coffee machine from hell.

Of is het toch het langgezochte bewijs van Saddams weapons of mass destruction ?.

[ Voor 19% gewijzigd door Bart-01 op 30-12-2003 23:10 ]

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat informatie toegevoegd, kijk dus even als je nog vragen had. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
Ik heb je project van het begin af aan gevolgd, en ben zeer onder de indruk.

de zelfbouw kriebels zijn dan ook zeer zeker naar boven gekomen. hopen dat ik er ooit nog eens het geld voor heb.

heel veel respect voor wat je gemaakt hebt. en ik hoop ooit nog een project van je te mogen volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Het is erg mooi geworden hoor :Y) Ik heb het project een keer langs zien komen en alles bekeken. Toch jammer dat het op het eind even duurde, maar het resultaat mag er zijn, petje af. Hele mooie mod!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

What can i say? Helemaal toppie d:)b
Hiermee ga je een boel (welverdiende) aandacht trekken op LANs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW, ik volgde je cip-topic al een tijdje en nu ik het eindresultaat zie: het is veel mooier dan ik had verwacht! Echt klasse man! Met name de glans van de zwarte panelen springt echt goed naar voren op de foto's. Verder is de CaseMod ook nog eens zeer origineel; zowel het idee als de uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Mooie kast is het geworden, je had gelijk toen je zei van wacht maar tot je de paintjob ziet :)
Denk niet dat je er zo 1,2,3 een zelfde van aantreft en dat is denk ik alle moeite meer dan waard.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u.n.i.e.k. _o_

unieke vorm, uitvoering is prima, en geen hond die erop komt om het een 2e keer te maken - dus wat dat betreft hoef je geen kloonmods te verwachten - en een inbreker loopt er pontificaal langs omdat het geen 13 in een dozijn is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Gaaf gemaakt hoor!

Vooral de aluminium profielen vind ik zeer geslaagd.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IN en IN evil! Voolal dat licht doet het hem!
Niet helemaal mijn stijl, maar toch erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
yes! hij is af!

en wat een case is het geworden zeg, daar zullen we weing clones van terugzien. ik heb je topic al een hele tijd in de gaten gehouden, en ik moet zeggen dat je ondanks de aparte vorm een top casemod neergezet hebt _/-\o_

dit is zoals casemodden moet zijn!

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 13-09 19:21
Woei :) netjes :)
Erg leuke case :) niet helemaal mijn smaak maar toch erg mooi gedaan :)
Kannie wachten op je volgende mod (Als je dat nog durft na deze :P)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter dan ik had gedacht dat hij zou worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi afgewerkt en origineel idee, maar dat ding is veel te groot. Hoewel dat licht er wel heel toppie uitziet d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn complimenten. Heb je topic vanaf het begin gevolgd, en ik zag dat het goedkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
zeer mooi afgewerkt.. :)
maar ikzelf had misschien nog meer windows gemaakt in zowel onder- als bovengedeelte, zodat ie wat meer op een 'echt' hourglass zou lijken..
maar dan had de binnenkant wel wat meer werk vereist ja => (drives, binnenkant kast verven ; cables nog netter opruimen ; misschien zelfs echt zand in verwerken :+ )

al met al een heel originele case-mod geworden.. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door NewbieNeo op 31-12-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apart resultaat geworden:)
Had ze aluminium strips langs elke rand gemaakt en dan netjes in verstek gezaagd, denk dat het er dan nog mooier uit ziet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk gemaakt had je casemod al een tijdje in het oog en idd leuk eind resultaat. Niet mijn smaak maar verder mooi gemaakt en met licht aan is hij echt wel leuk. Dus echt eentje die in het mod rijtje thuis hoort. En niet zo'n koop kant en klaar en bouwen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt een mooie kast geworden, mijn complimenten.

Vraagje, hoe heb je panelen aan elkaar verbonden bij de schuine gedeeltes? Schuin afschuren / Plamuur i.c.m. kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Zo te zien zit er veel werk in, ik vind het er best wel leuk uitzien. Echt iets om mee te scoren op lan party's :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Erg cool design, heel uniek en ook best mooi gemaakt, maar zoals ie is afgewerkt is het niet mijn smaak. Overal dat metaal en schroeven vind ik een beetje lelijk. Ik zou 'm veel mooier vinden als alles netjes zwart was zonder al die uitstekende schroeven, metalen plaatjes, etcetera. Ook zou ik liever niet die cdrom's bovenin willen zien.

Maar zoals ik zei: het is een origineel ontwerp en misschien is dat wel meer waard dan de uiteindelijk afwerking :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Ik vind het een erg leuk ontwerp.
En gaaf dat hij nu ook af is.
Het ontwerp was even wennen in het begin, maar na je cip topic te hebben gevolgt ben ik hem steeds mooier gaan vinden.

Het enige wat ik er nu niet mooi aan vind zijn die alu profilen aan de buiten kant, samen met de zwarte verf. (ik had een ander kleurtje gekozen)
Maar verder echt een top ontwerp :)
En wat anderen ook al hebben gezegd. Dit is echt origineel.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 31-12-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige mod zeg!
Orginaliteit : 10
Afwerking : 8
Wel erg netjes gedaan, ik vind alleen die uitstekende schroeven niet zo mooi, maar das mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
Ik vind die alu hoekprofielen niet zo mooi eigenlijk maar zeker wel een stuk origineler dan 90% van de andere CM's die ik heb gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Midnightimpact schreef op 30 december 2003 @ 23:00:
Zo te zien is hij eindelijk af, ik heb de vorige topics vol interesse gevolgd en kan niks anders zeggen dan mijn complimenten, ik had een oerlelijk ding verwacht maar dat valt best mee :) Eindelijk weer een originele CM ;)
Hoeveel weegt hij eigenlijk?
Lees eerst eens :S hij is 20,5 kilo. Mijn complimenten ZEER mooie case _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het liefst gezien dat die metalen strips ook op de schuine stukken zaten, verder wel netjes. Ik heb alleen het idee dat het een ingekrompen hourglass is. Hij is zeker origineel en best netjes afgewerkt op mn commentaar van hierboven na.
Knap dat je een zelfbouwproject aan bent gegaan en dat je hem afgemaakt hebt, respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:40
Complimenten! :)

Ik heb je kast wel eens in de CiP-fase gezien, en toen vond ik hem er eigenlijk niet uitzien. Nu is het vooral toch een heel aparte case geworden, en zelfs stijlvol!
Ik moet zelf nog ooit beginnen aan een zelfbouw case, maar hopen dat hij net zo mooi wordt als deze! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk een resulataat !

ik dacht dat je 1e topic al meer dan 1000 reakties ging krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was nog een foto vergeten (de binnenkant in actie). Kijk en huiver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh my god dat is nog mooier... hoe kom je aan zoveel licht, en zo goed verspreid?!
heb je er drie ccfl's in of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Laatst online: 16-07 18:23
Ik vind dit echt een mega vette mod! Dit soort dingen respecteer ik zwaar :Y) . _/-\o_ Kwil zelf ook nog eens een casemod maken. Maar of hij zo mooi wordt als deze? Ik zal er alles aan doen om een betere te maken >:)

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 16:41:
oh my god dat is nog mooier... hoe kom je aan zoveel licht, en zo goed verspreid?!
heb je er drie ccfl's in of zo :?
Aan beide zijkanten zit er eentje, dus in totaal twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eraser,

Toen ik nog geen lid was volgde ik je topic ook al, echt ik vind het fantastisch ding geworden. VOor modders als jou heb ik echt respect, goede en nieuwe ideëen en nog goed uitgewerkt ook!

Khoop nog meer werk van dit niveau te zien!

>:)

*edit: wil echt niet slijmerig/sneu klinken maar ik meen het gewoon ... *respect _/-\o_ *

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Erg mooi geworden...ik ben niet zo'n zwart fan en had dus waarschijnelijk zilver gemaakt :+ , maar echt een mooie bak! _/-\o_ Die Jet CPU koeler ziet er ook vet uit, ik ook gaan kopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal top, ik vind het resultaat echt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even tussendoor, waar ik me een beetje aan erger.

Er zijn een aantal mensen die 'Waardeloos' of 'Wel mijn smaak, maar slecht gemaakt' hebben gestemd, maar die mensen vind ik niet terug ik dit topic. Ik geef jullie de vrijheid met argumenten te komen, benut die dan ook. Ik vind het eerlijk gezegd laf om een negatieve stem uit te brengen en vervolgens schuchter stil te blijven. Ik wil graag horen wat jullie er verkeerd of slecht aan vinden, zodat ik me kan verbeteren in de toekomst.

Kortom: Laat van je horen, ook al was je stem negatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:45

BioHazard

*\o/*

Kheb "Helemaal top" gestemd! Echt een mooie case ist geworden! 8)
Ik d8 eerst altijd dat ie groter uitgevallen was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 14:19

tie-rep

nu met ir. !

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 21:35:
Even tussendoor, waar ik me een beetje aan erger.
<knip>
Kortom: Laat van je horen, ook al was je stem negatief!
Vooropgesteld, vind ik het erg ok dat je een eigen kast maakt en daar veel tijd en energie in stopt. Dus ondanks alle negatieve dingen die ik ga schrijven, vind ik het erg leuk voor je dat je dit gemaakt hebt.
Nu echter mijn mening over ontwerp & productie. Ik ben zelf altijd erg kritisch over dingen die ik maak & ik vind dat jij daar ook meer aandacht aan had kunnen schenken.

Ok, daarom wil ik je wel vertellen waarom ik het geen succes vind:

- Je hebt een originele vorm van een kast genomen, maar daar verder niets mee gedaan. Eerlijk gezegd ziet het er nu uit alsof je alleen maar last hebt van de vorm ipv een toevoeging van de case.
- Als ik kijk naar de details tijdens de CIP & in het uiteindelijke resultaat zie ik nog de beschadigingen/onzorgvuldig werk. Een voorbeeld zie je hier
Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/Casemod/Zijkant2.JPGAfbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/Casemod/Slideshow/images/L.jpg
- Ipv een geheel, blijft het een combinatie van MDF en hoeklijnen/strips
- Hierdoor is het verre van subtiel en veel te grof voor een computerkast

- Dit vind ik absoluut niet mooi!
Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/Casemod/Slideshow/images/Q.jpgAfbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/Casemod/Slideshow/images/R.jpg
Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/Casemod/Slideshow/images/V.jpg

Maarja dit is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het eindresultaat prima :).
Heb hem ook al in het echt in actie gezien, dan ziet hij er absoluut niet lomp of slecht afgewerkt uit. Ikzelf had alleen de voeding anders gemonteerd, met alleen de fan en de voedingsstekker aan de buitekant. Verder niets dan lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 13:12
Ik heb Heel erg goed (oid) gestemd, helemaal mijn stijl (Ben ookzwart fan, en ben ook bezig met zelf gemaakte kast, maar daar laat ik niks van zie, omdat ie nog lang nietaf is, en ik heb geen digicam voor 13 janauri.... :<)

@Diegene die zei dat het een coffe machine from hell aws, mijn eerste gedachte... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt dat je een supercase hebt gemaakt, ik heb je CiP van begin tot eind gevolgd. Maar ik vindt dat je ook ff een paar fototjes moet maken hoe je je backplate erin hebt gezet/uitgezaagd.

En de voeding heb je niet mooi gedaan. Ik had alleen dat ding waar je je powerkabel in moet steken eruit gehaald en alleen dat uitgezaagd en dan je kabeltjes wat verlengen, dat ziet wat moooier uit. Maar zoals ik al zei: zeer moooie case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vin m egt vet maar ik ga liever met en standaard kast op pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dan denk de enigste die het niet mooi vind :(

Denk omdat ik hem toch veels te groot en log vind ogen, het idee vind ik iig wel erg orgineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Heb de CiP steeds gevolgd, verder niet gereageerd aldaar omdat ik weinig commentaar had.
Maar ik heb wel op je case gestemd, puur omdat het de meest originele is van 2003 imho,
en de afwerking is ook heel goed. Het is anders dan normaal, niet helemaal mijn smaak in sommige punten, maar zeker heel netjes gedaan.
_/-\o_ is toch de enige smiley die bij deze case past :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik ook gevote heb: Ik vind het design erg lelijk. MAAAR: dat wil niet zeggen dat het allemaal weel erg netjes gemaakt is, er heeft zeel tijd in gezeten voor zover ik het andere topic gevolgd heb. Een hele prestatie van TS. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SetsunaKaede
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Ik vind hem errug toppie, hoewel ik het zelf nooit zou maken... veels te inefficient. Maar wel errug lache! Hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel met een klein probleem, namelijk aarding. Als ik de kast aanraak op het aluminium, gaat de pc aan/uit (als ik dus statisch geladen ben). Het is nu een kwestie van alle geleidende delen verbinden aan het aardingsdraadje van de voeding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Cool gelukt vriend, heb et al een tijd gevolgt en et ziet er wel goed alleen zou et zelf niet maken, En sommige dingen hadden van mij wel wat rechter gekunt, En had zelf toch met een soort stof de kast bekleed geen krassen enz, je gebruikt een lijmpistool om et vast te zetten En je ziet niks meer, Of je had je kast eerst helemaal kunnen bekleden met een stof en dan die plakies vast zetten alvast en daarna die almium strippen derop. :)

Maar voor de rest toppie. :D

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Sorry hoor, maar ik vindt het ding an sich heel erg lelijk :)

Maar het is wel orgineel en heb het nog nooit eerder gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Ben je je er van bewust dat je een venturi hebt gemaakt? (airflow door buis met vernauwing)

Gaaf ding man. Maar ik geloof de de WAF (wife approval factor) erg laag is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joch_um_all schreef op 25 januari 2004 @ 11:41:
Ben je je er van bewust dat je een venturi hebt gemaakt? (airflow door buis met vernauwing)

Gaaf ding man. Maar ik geloof de de WAF (wife approval factor) erg laag is!
En nu in het Nederlands? ;) Nee serieus, wat bedoel je met WAF en een venturi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 10-09 09:44
mooi gedaan, nu nog een prommie bovenin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 12:15:
[...]
En nu in het Nederlands? ;) Nee serieus, wat bedoel je met WAF en een venturi :?
Hij legt het toch uit :? Venturi = airflow door buis met vernauwing, dat komt de airflow niet ten goede. WAF = wife approval factor, hij denkt dat vrouwen 'm niet echt geweldig zullen vinden en 'm niet toestaan ofzo :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
WAF is inderdaad Wife Approval Factor (ook mijn vrouw heeft een veto in de inrichting)

Venturi is een natuurkundige term in bijvoorbeeld de Aerodynamica. Waar lucht door een pijp (in jouw geval van beneden naar boven door de kast) door een vernauwing of zandlopervorm heen moet onstaat in die vernauwing een versnelling van de lucht en dus een drukverlaging. Dit effect wordt gebruikt bij o.a. een vliegtuigvleugel of een carburateur in een verbrandingsmotor.

Als je in het smalste gedeelte van de kast een gaatje in de wand zou maken, zou je (bij voldoende airflow) een potentieel krachtige zuiging van buitenlucht kunnen bewerkstelligen. Of je daar iets moois of handigs mee kan is natuurlijk weer de vraag.

Maar toen ik die kast van jou met al die fans zag was het eerste wat ik dacht: Venturi.

En btw dat dit de airflow niet ten goede zou komen durf ik niet te beweren. Potentieel zou je er dus zelfs betere koeling mee kunnen krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Joch_um_all op 25-01-2004 12:41 . Reden: typo ]

Pagina: 1