Toon posts:

Hoe kan ik mijn ZyXel Prestige 650R-33 configureren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn Zyxel router zo in te stellen dat ik online games kan spelen zonder dat ik gezeik heb met firewall of gesloten poorten.
Nu heb ik al op meerder sites wat zitten lezen, maar ik kom er niet uit.

http://www.zyxel.nl/support/z081.html

Hier staat te lezen hoe ik met seriele toegang in de router kom, maar na de laatste zin "Druk bij press any key to enter debug mode op een willekeurige toets..." kom ik niet verder in de router.
Ook op een andere manier, namelijk het intoetsen van mijn ip-adres in de adresbalk van explorer kom ik er ook niet in. Na ff te hebben gekeken op de support site van Zyxel zie ik dat ze telefonisch alleen hulp bieden bij het aansluiten van de modem, dat heb ik dus ook niet nodig..

Wie helpt mij? Ik wil dus graag weten hoe ik in mijn router kom zodat ik firewall en poorten kan configureren om online te kunnen gamen..

Alvast bedankt,

Michael

Verwijderd

Hoi Michiel

Je kunt gewoon met een telnet sessie (via het (utp) netwerk) inloggen in je modem. Start een dos box (start -> run -> cmd) geef volgend commando in: telnet 192.168.1.1
password is default: 1234 (als ik mij vergis).

Nu en de betreffende poorten openzetten. Ik heb even zitten kijken maar weet nu niet meer precies in welk menu dit moet maar dat staat in de handleiding op de site en op de bijgeleverde cd-rom.

Groetjes Jeroen

ps mocht je er niet uitkomen mail maar even j.Kuijpers@hccnet.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Jeroen,

bedankt voor je reactie, maar bij inloggen via telnet krijg ik de volgende melding:

Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: De verbinding is mislukt

Ik weet niet hoe dit kan, maar helaas het werkt dus nog niet...

Verwijderd

waar komt je zyxel vandaan. Tiscali heeft bij levering bijv standard 192.168.1.254 als toegang geconfigureerd.

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt van Tiscali ja. Staat idd op .254

Superbedankt, nu kan ik eindelijk mijn router in..

Rest me alleen nog de volgende vraag:

Hoe kan het nu dat ik helemaal geen poorten in hoef te stellen voor allerhande applicaties zoals Messenger etc.
Nu ik online een spel wil spelen lukt dat niet, omdat ik daarvoor dan een poort open moet stellen.. Lijkt me vreemd toch?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 01:20 ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
Als je router/modem in bridge mode staat hoef je volgensmij helemaal geen poorten te forwarden..

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Dat staat allemaal ruim bemeten in de handleiding hoor :{
Pagina: 1