[Linux] Slackware 9.0 Hardware

Pagina: 1
Acties:

• Turmin
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 11:50
Eey,
Ik heb nou Linux Slackware 9.0 draaien.
Als ik X start (GNOME) dan krijg ik de fout dat de geluidskaart 't niet doet ofzo.
Ik heb geen idee wat voor geluidskaart 't is en heb al andere geprobeert. Zelfde probleem.
Wat kan ik hier aan doen?

Ook nog ff een klein vraagje.. ik moet bij 't opstarten een LILO diskette gebruiken.. daarna moet ik achter boot typen "mount root=/dev/hda2" en daarna staat er "Loading mount" langzaam komt er een puntje achter en nog een puntje bij tot je uit eindelijks naar een aantal minuten een rij puntjes hebt en dan kan je verder.
Kan ik het systeem niet zonder diskette opstarten.. automatisch naar "/dev/hda2" laten gaan en waarom is "Loading mount" zo langzaam?

B.v.d.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Turmin schreef op 30 december 2003 @ 22:41:
Eey,
Ik heb nou Linux Slackware 9.0 draaien.
Als ik X start (GNOME) dan krijg ik de fout dat de geluidskaart 't niet doet ofzo.
Ik heb geen idee wat voor geluidskaart 't is en heb al andere geprobeert. Zelfde probleem.
Wat kan ik hier aan doen?
Uitzoeken wat je voor'n geluidskaart hebt, anders heeft het geen nut. Dit soort dingen mag je trouwens wel doen _voordat_ je hier om hulp vraagt.
Kan ik het systeem niet zonder diskette opstarten.. automatisch naar "/dev/hda2" laten gaan en waarom is "Loading mount" zo langzaam?
Lilo in je master boot record installeren, hoe dat gaat vind je zelf wel, toch?

Lees a.u.b nog even de volgende draadjes door, en vooral: behartig deze:
FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 28/09/2003
NOS policy - updated 01/04/03

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:28

Zym0tiC

^_^

Wat bij mij werkte was de alsa libs en oss libs installeren plus nog in de map ap als ik me niet vergis op je slack cd alsautil installeren. Vervolgens "alsaconf" invoeren en je geluidskaart wordt gedetecteerd

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Turmin
sebas schreef op 30 december 2003 @ 22:47:
Uitzoeken wat je voor'n geluidskaart hebt, anders heeft het geen nut. Dit soort dingen mag je trouwens wel doen _voordat_ je hier om hulp vraagt.
Sorry maar ik kon daar echt geen antwoord op vinden. Op de kaart zelf staat geen naam ofzo en als ik in Linux naar "Info center" -> "Sound" ga.. staat er "No information available about Soundcard!"
Lilo in je master boot record installeren, hoe dat gaat vind je zelf wel, toch?

Lees a.u.b nog even de volgende draadjes door, en vooral: behartig deze:
FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 28/09/2003
NOS policy - updated 01/04/03
Oke bedankt :) Dat komt wel goed.
Zym0tiC schreef op 30 december 2003 @ 22:48:
Wat bij mij werkte was de alsa libs en oss libs installeren plus nog in de map ap als ik me niet vergis op je slack cd alsautil installeren. Vervolgens "alsaconf" invoeren en je geluidskaart wordt gedetecteerd
Bedankt, de map ap staat er wel op, geen bestand alsautil. Maar ik zal morgen even verder zoeken. Ik ga nou zo afsluiten.

Alvast een gelukkig nieuwjaar! ;)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Turmin schreef op 30 december 2003 @ 23:16:
[...]
Sorry maar ik kon daar echt geen antwoord op vinden. Op de kaart zelf staat geen naam ofzo en als ik in Linux naar "Info center" -> "Sound" ga.. staat er "No information available about Soundcard!"
Tiep eens bijvoorbeeld 'dmesg' of 'lspci' in zo'n rootshell, dat geeft je een hoop informatie over je systeem... :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Turmin
sebas schreef op 30 december 2003 @ 23:21:
[...]

Tiep eens bijvoorbeeld 'dmesg' of 'lspci' in zo'n rootshell, dat geeft je een hoop informatie over je systeem... :)
Bedankt! :) dmesg gaf je veel informatie maar paste ook allemaal niet op beeld :S maar vondt niks over geluidskaart. En met lspci vondt ik dit:

Multimedia audio controller: ESS Technology ES1969 Solo-1 Audiodrive (rev 01)

[ Voor 4% gewijzigd door Turmin op 31-12-2003 14:51 ]

• Turmin
edit:

Alle problemen zal al opgelost :)

[ Voor 138% gewijzigd door Turmin op 01-01-2004 23:06 ]

Pagina: 1