Toon posts:

gf 3 ti fps drops in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ik speelde counter-strike 1.6 (steam) op winME, en alles draaide gewoon fps 100, zonder drops.
Nou heb ik XP geinstalleerd,
nou krijg ik fps drops ingame naar 40.
nieuwste drijvers, alles staat goed, vsync uit enzo.

specs:
winxp pro nl
gf 3 ti 200 64 mb
amd 1600+
512 ddr
1600x1200 100 fps monitor

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ej soldaat, ik heb een zelfde videokaart als jij, alleen dan met 128MB ram, de 100 fps op 1600x1200 heb ik nooit gehaalt. sterker nog op 1200x1024 kwam ik al niet boven de 90 uit als het druk was.

dit was met CS 1.5, en ik geloof niet dat het met 1.6 beter geworden is. ;)

anyway: windows XP is niet echt het beste game OS, dit is redelijk bekent.
er zijn wat dingen die je kan proberen, maar ik denk niet dat het veel gaat schelen:

- nieuwe mobo drivers (via waarschijnlijk)
- nieuwe Direct X (9.0b)
- DAN nog is nieuwe videokaart drivers, hoewel ik je de wat oudere (42.30) drivers aan kan raden, vanwege het NIET weglaten van bepaalde effecten, en de wat uitgebreidere mogenlijkheden

succes

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal ;)
thx anyway

Verwijderd

Een vernieuwing van Windows xp is dat hij heel veel onnodige zooi opstart :( en daardoor lopen bepaalde aplicaties dus niet helemaal lekker. Het handigste is om een scriptje te schrijven die alle onnodige bestanden afsluit (inclusief xplorer.exe) voordat je een spel gaat spelen. Dit merk je maar al te duidelijk tijdens het spelen van een spel d:)b !

Verwijderd

He ik heb ook soortgelijke problemen gehad en ik heb het nu staan op D3D. Hiermee haal ik altijd 100fps, bij OpenGL haalde ik maar maximaal 50-60fps, hiermee moet je maar even wat prutsen, en een lage resolutie is belangrijk, kijk maar naar de pro's. O+

Als je met D3D een nog lagere fps krijgt moet je het maar even zeggen, dan weet ik daar ook nog wel een truukje op.
Hier kan ik je dan nu nog niet helemaal mee helpen aangezien ik nog aan het "werk" ben, of anders gezegt: aanwezig op de werkplek :9

Veel succes.