[TELENET] Inloggen andere account. Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Hoi tweakers,
Ik heb een simpele vraag voor jullie. Aangezien ik veel vrije tijd heb, maak ik daar gebruik van om voor vrienden en kennissen hun pc's "op te kuisen" (windows opnieuw installeren, bios instellen en drivers updaten), nu heb ik van iemand een pc binnengekregen waarmee hij niet meer op internet geraakte, hij heeft hem al eens binnengedaan in een winkel en daar zegden ze dat het een kritieke error was in windows en dat alles eens opnieuw moest geïnstalleerd worden, maar dat zouden zij enkel doen als ze van alle software de originele cd's kregen. En die heeft hij dan net niet natuurlijk... De sloddervos :)
Nu heb ik Windows 98SE (Celeron 433 met 64MB RAM) er al terug opgzwierd en OfficeXP, maar nu is mijn vraag:
Kan ik, als ik zijn Login ID en paswoord heb via mijn kabelmodem met zijn account surfen?
Thanx, Ranzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39
Simpel antwoord: nope.
Telenet checkt op het mac-adres van de modem, heeft niks met een login te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ik vreesde het al... Dan zal ik dat allemaal bij hem thuis moeten instellen. Dank voor het snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Nu zit ik dus met het probleem dat als ik een andere pc rechtstreeks op men telenetmodem aansluit, ik op geen enkele manier op het internet geraak, niet met Win98SE en ook niet met Win2000. Ik kan wel via netwerk op internet, maar dus niet rechtstreeks.
Ik heb al vanalles geprobeerd, TCP/IP opnieuw geïnstalleerd, eens een andere netwerkkaart geprobeerd, alles volgens het boekje geconfigureerd. Ik zit met de handen in het haar! Gelieve mij te verrijken met jullie kennis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90816

waarschijnlijk moet je je mac-adress clonen of de originele netwerk kaart erin proppen.

in sommige gevallen kan je via het internet een nieuwe computer aanmelden dus met een nieuw mac-adress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70513

1) waarom zou je niet kunnen surfen dan bij hem thuis? je zal dan wel via jouw account en abbo surfen, maar wat maakt dat nu uit? Het is het MAD-ID van de modem dat telt, dus daar is al geen probleem (als je het over email hebt: wel de instellingen maken met zijn accountname en pass, anders haalt hij jouw email op, en dat wil je niet :)

2)reset je modem eens? (30 sec de stroom eraf, en er weer op) Soms blijken die modems problemen te geven als de netwerkkabel even niet verbonden is geweest.
herstart je pc pas weer als alle ledjes op de modem branden die horen te branden...
succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Anoniem: 70513 schreef op 04 januari 2004 @ 16:58:
1) waarom zou je niet kunnen surfen dan bij hem thuis? je zal dan wel via jouw account en abbo surfen, maar wat maakt dat nu uit?
Hier volg ik ff niet, sorry, hij heeft toch een account, als ik bij hem thuis zou zitten, dan surf ik toch zoiezo via zijn account? Aangezien ik bij mij thuis niet op zijn account kan surfen, zal ik bij hem thuis zeker niet met mijn account kunnen surfen. Of begrijp ik je gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 20:22
Om te surfen met Telenet moet je helemaal niet inloggen. Het enige waar je een account voor nodig hebt is om de e-mail te lezen (en Telemeter en zo, maar da's hier niet van belang).
Als je dus gewoon die net geinstalleerde PC aan jouw kabelmodem hangt, dan zal dat zonder account-problemen werken en kan je zonder problemen alles instellen dat je maar wilt, net alsof je bij die persoon thuis zou zijn.

Indien de nieuwe PC geen IP-adres krijgt, moet je eerst de vorige PC (de jouwe dus) er weer aan hangen en daar het ip-adres vrijgeven (ipconfig /release in command-box of via winipcfg voor Win98). Daarna kan je zonder probleem de andere pc aansluiten en zou die braaf een IP-adres moeten krijgen. Als dit ook niet helpt, kan je de modem een kwartiertje zonder stroom zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39
Als je een uurtje wacht, krijg je ook wel een IP, je moet gewoon wat geduld hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Topicstarter
Ok, bedankt iedereen, ik zal het eens proberen en zal nog iets laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60374

modem uittrekken (stroom)
2 minuutjes wachten
reconnect modem
andere pc conn.
tadaa

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 60374 op 04-01-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 20:10

Corn

Raar jongetje

Telenet refreshed de mac adressen ieder uur, gewoon een uurtje wachten is meestal de oplossing.
Pagina: 1