Toon posts:

problemen met uitbreiden RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het uitbreiden van mijn RAM. Ik heb nu al 512 MB, en ik wil het uibreiden met nog eens 512 (twee modules van 256 voor PC2100). Het betreft een Asus mobo die compatible is met die modules.
Maar om een of ander reden werkt het niet als ik ze beide gebruik. De PC start dan niet op, en als ik er een verwijder en dan opstart, zegt me BIOS dat er iets mis is met de CPU frequentie en dat de PC daarom blijft hangen. Dus een module (totaal 768 MB) werkt wel. Ik kan hierover maar weinig vinden, en ik wil nog even niet overgaan op een BIOS upgrade. Ik weet dat er meerder redens zijn, zoals het gebruik van verschillende merken enzo, maar misschien weet iemand van van jullie iets wat ik niet weet (ik weet het wel zeker)Dus alle suggesties om dit probleem op te lossen zijn welkom.

Sowieso zijn alle syggesties mbt het ideaal afstellen van je BIOS welkom

Alvast tanx :)

• eejee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-06 11:32
Werken die twee modules wel als je ze in bank 1 en 2 doet? En dus die 512 er even helemaal uit haalt? Ik heb hier hetzelfde probleem en volgens mij is mijn 3e geheugenbank brak.

Verwijderd

Topicstarter
eejee schreef op 30 december 2003 @ 22:09:
Werken die twee modules wel als je ze in bank 1 en 2 doet? En dus die 512 er even helemaal uit haalt? Ik heb hier hetzelfde probleem en volgens mij is mijn 3e geheugenbank brak.
Ja, dat heb ik geprobeerde en beide modules werken. Ook bank 3 werkt, want als ik de 512 MB in de derde bank stop werkt hij ook gewoon.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:07
Ik heb al ervaring gehad dat met 3 ramstaafjes SDRAM en nog wat EDO rams van verschillende merken en groottes slechts in een bepaalde volgorde werken, die je door proberen kunt vinden.
Steek ze dus eens in alle mogelijke combinaties in je PC, en hopelijk vind je een juiste volgorde...

[ Voor 43% gewijzigd door naftebakje op 30-12-2003 22:14 . Reden: overbodig stukje... ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb het vermoeden dat het met het aantal banken te maken heeft. Lees het mobo boekje erop na of er resitricties zijn, zoals bijvoorbeeld niet 3x doublesided tegelijk.

Verder zeg je niet eens welk mobo.
Indien het probleem veroorzaakt wordt door het aantal sides, zal een BIOS update imo niet kunnen helpen.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al elke mogelijke volgorde geprobeerd. Helaas.

Het betreft een Asus P4B266 moederboord, pentium 4, 2.2 Ghz+ (Northwood 0.13)
Boekje is nogal magertjes, en op Asus site is er geen info te vinden omdat het niet meer verkocht wordt!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
voer memtest is uit met alle mogenlijke combinaties, misschien dat er een reepje fout is, maar wel boot
wanneer je dan een ander reepje er bij in doet kan ie errors gaan geven

maak even mooi tabeletje op deze manier

reep1reep2reep3resultaat
xgoed
xxfout

en dan ook met reep 1 in slot 2 en 3 etc,
dan ben je wel ff bezig maar heb je iig alle info
als het mobo dan kapot is kan je nog proberen die te ruilen, en anders je geheugen reepje

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 22:27:
ik heb al elke mogelijke volgorde geprobeerd. Helaas.

Het betreft een Asus P4B266 moederboord, pentium 4, 2.2 Ghz+ (Northwood 0.13)
Boekje is nogal magertjes, en op Asus site is er geen info te vinden omdat het niet meer verkocht wordt!
Onzin: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4B266
Ik lees net de English Manual en daarin staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=20118&format=full&ext=.jpg
Zie hier je probleem. Je kan dus geen doubleside dimms in alle sloten doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 30-12-2003 22:40 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
beste voutloos, je bent grandioos!

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 22:45:
beste voutloos, je bent grandioos!
offtopic:
Graag gedaan. Welkom @ GoT trouwens.