Toon posts:

DVI kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen een dvi kabel aangesloten op mijn Dell FP1702 tft monitor en een Leadtek Ti 4600 videokaart.
Ik heb het idee dat als de computer opstart dit meer tijd kost dan voorheen.
Ik zie wat flikkeringen op het scherm en ook zie ik het opstartscherm van het bios wat normaal met een een analoge kabel voorbij vliegt.
Is dit wel goed? Met andere woorden heb ik wel de juiste kabel?

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Als je verder goed beeld hebt is er niets aan de hand

Hang loose, KiteSurfing for life!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik heb het idee dat als de computer opstart dit meer tijd kost dan voorheen.
Het zal inderdaad maar het idee zijn. PRobeer het voor de grap eens uit, dan weet je het zeker.
In principe zou het niet uit moeten maken omdat de beeldopbouw in de hardware gebeurd dus je PC zou geen verschil moeten merken. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Ik heb 2 monitors en als ik ze allebei aan heb dan komen ze niet allebei tegelijk op inderdaad. Maar het scheelt maar zo'n 2 a 3 seconden.
Misschien merk je dit?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Het is niet onmogelijk: mijn vorige moederbord deed er met een Parhelia via DVI 2,5 minuten (!) langer over om op te starten dan wanneer ik het zaakje analoog aansloot. Dus waarom zou dat met compleet andere hardware niet iets als 10 seconde of zo kunnen verschillen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik weet dat DVI tevens gebruikmaakt van een cryptografische handshake voordat de echte data verzonden worden, hetgeen uiteraard tijd kost. Dit in verband met DRM, omdat je anders het DVI signaal zou kunnen aftappen en digitaal vermenigvuldigen, en dat mag niet bij copyrighted materiaal.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ben gerustgesteld.
Pagina: 1