Toon posts:

xbox via tv kaart op pc slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik mijn xbox binnen gekregen om deze op mijn tv kaart aan te sluiten aangezien ik geen tv heb. Nu wilde ik graag weten of het gewoon is dat ik zo'n slecht beeld heb als ik xbox speel op mijn pc. Zou dit aan mijn monitor of tv kaart kunnen liggen? Heb de search al gebruikt en daar wordt gezegt dat ik s-video moet gebruiken of een VGA box moet halen. Maar met mijn 3 tulp stekkers moet ik toch wel beter beeld kunnen krijgen?

Hier een foto van de kwaliteit: http://members.lycos.nl/jorrow/xbox.JPG

Specs:
Amd xp 2800
512 mb ram
Gforce fx 5200
Asus TV7134 PAL tv/fm kaart
Software Intervideo WinDVR 3

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Tja, die composite-stekker geeft al niet de beste kwaliteit, samen met een tvkaart die ook al niet de beste kwaliteit geeft (vergeleken met een echte tv), vind ik dit wel nog redelijk goed eigenlijk. :)
Je kan beter een klein cheapo tvtje kopen denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op 30 december 2003 @ 21:59:
Tja, die composite-stekker geeft al niet de beste kwaliteit, samen met een tvkaart die ook al niet de beste kwaliteit geeft (vergeleken met een echte tv), vind ik dit wel nog redelijk goed eigenlijk. :)
Je kan beter een klein cheapo tvtje kopen denk ik. ;)
Ben je nog gemakkelijk 150 - 200 euro kwijt hoor...

en als je toch al een TV-kaart hebt is dat een wat nutteloze investering.

Wat je zou kunnen doen is zorgen dat je kabels zeker niet langer zijn dan nodig, en zorgen dat je goede stekkers hebt, dat kan al wat helpen iig.

Misschien nieuwe drivers voor het TV-kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had juist gehoord dat een monitor beter beeld zou geven dan een tv. Dacht toch wel dat ik beter beeld dan dit kon krijgen :'(

In ieder geval bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zijn zowiezo niet lang gewoon de standaard kabels die xbox meeleverd. Nieuwe tv kaart drivers zitten er al op.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 22:02:
Had juist gehoord dat een monitor beter beeld zou geven dan een tv. Dacht toch wel dat ik beter beeld dan dit kon krijgen :'(

In ieder geval bedankt,
Tuurlijk geeft een monitor beter beeld dan een tv, maar dat het beeld van je xbox niet scherp is, komt niet door je monitor, die geeft gewoon weer wat hij binnenkrijgt, nl. flou beeld van je tv-kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou mijn beeld beter worden als ik bijvoorbeeld een VGA box gebruikt? Is in ieder geval beter dan een nieuwe tv kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-10 10:30
misschien maar eens hier naar kijken, of als die omgebouwd is hier naar kijken.

Zou de eerste oplossing nog wel willen geloven, die 2e is een houtje touwtje oplossing die ik zelf het risico niet waard zou vinden.

Ik heb hem ook getest op mijn TV-in op de PC, hij is net zo vaag, maargoed. (medion 8000, Philips 7134 kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met mijn ATI AIW 8500 is ook zo vaag. Ik ben wel benieuwd of zo'n vga kabel dan wel beter beeld zou geven, dus pics iemand? :)

Maar de xbox zou volgens mij ook hoge(re) resoluties moeten ondersteunen voor die hdtv's, dus waarom niet voor een moniter he (tv methode buiten beschouwing tenzij je er een hebt die ook hdtv ondersteund, als die zouden bestaan that is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het is ook redelijk zonde wat je nu met het signaal doet van de xbox.
Intern is dit digitaal, dat komt analoog uit je xbox, gaat je pc in, wordt weer digitaal en komt uiteindelijk weer analoog uit je videokaart.

Daarbij: computer monitoren en tv schermen zijn vaak ontworpen voor 1 taak: de monitor voor computer beelden en de tv voor tv beelden. Wil je het tegenovergestelde doen, dan betekend dat vaak kwaliteitsverlies.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1